• stajlish

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

JOLI skrev 2015-12-03 21:11:01 följande:
    hope88 skrev 2015-12-03 11:16:23 följande:

Välkommen hit Joli!

Beklagar att det inte gick vägen denna gång :( Ni får prata ihop er och besluta om ni ska ge din mans simmare ett försök till eller om ni ska ta donerade simmare. Hoppas ni kommer fram till ett beslut så ni snart kan vara igång igen.

Stor kram till dig. Du kanske kan gå prata med någon så du får bearbeta lite?

Ja den där rädslan har jag också. Vi vill ju så gärna bilda familj och bebis är så efterlängtat och rädslan för att det inte kommer hända är så jobbig att hantera emellanåt för mig och mannen också :( Man får bara hoppas på att på något sätt så kommer det ske även om vägen har varit extremt lång..

Kram

Tack snälla! 

Vi har stort stöd från familj och närmsta vänner, så det är skönt att kunna prata av sig. På RMC har de en psykolog de erbjuder samtal med, men han är helt ute och cyklar gällande allt detta (vi var där en gång och sambon tog mig och gick ut innan jag fick ett raseriutbrott, han var så okänslig och konstig). Tror det passar mig bättre att prata med någon närstående.

Ja man är ju himla rädd och nervös över allt, samtidigt som jag upplever allt detta som väldigt spännande på ett sätt.

Jag hade samma känning med molande och hugg. Spänd och uppsvälld om magen blev jag också. Men det är inget ovanligt, läkaren sa att det hör till vanligheten då det är så mycket annorlunda som händer i den delen.

Kör ni kort eller långt protokoll? Jag är ju som sagt ny i tråden och hänger inte riktigt med hur det ligger till för alla än.

Gällande överstimuleringen så hade de iallafall i Malmö väldigt god koll så det inte skulle bli överstimulerat. Jag var på gränsen så de satte in extra ultraljud och tog blodprover, så de brukar ha ganska bra koll på sådant tydligen! Men nojig är man ju ändå så klart. Jag hoppas och tror att det kommer gå bra för er! Ni har mina lyckoönskningar med er! Kram
    Hej! Åh kul, jag minns dej oxå! Tack, det känns skönt att ha kommit igång. Ett tag stod tiden bara stilla och det hände ingenting. Tack snälla du, vad glad jag blir! Hur går det för er? Kram
    Välkommen! Jag körde långt protokoll och ruvar nu =)
  • stajlish
    JOLI skrev 2015-12-04 09:10:45 följande:
    Åh spännande, när får du testa? :) vilket försök är ni på? 
    Iskristall skrev 2015-12-03 22:07:17 följande:

Välkommen JOLI!

Jag kör kort protokoll och tar sista sprutorna i morgon, förutom ovitrellen då som jag ska ta på söndag. Sen äp på måndag

Det kommer gå kanon :) kul att följas åt här! Jag håller mina tumma hårt att det blir något för er! 
    13/12 är min testdag...låååångt kvar! Det är första IVF:en! Tack detsamma!
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-04 15:04:10 följande:

Håller tummarna för plus stajlish :) Tiden får gärna springa förbi ;)

Tack! Ja, gärna! :) Skönt att allt gick bra idag!
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-04 20:05:58 följande:

Ni som gjort äggplock och insättning jobbade ni dagen efter äp och dagen för insättning?

Och ni som ska göra det hur tänker ni?

Dagen för äp kompar jag. Men funderar på de andra dagarna

Nej och nej. Dagen efter insättning var en söndag, men hade kunnat jobba. Dagen efter ÄP var jag lite öm så de va skönt att va hemma eb dag extra =)
  • stajlish
    Nicka skrev 2015-12-04 22:12:15 följande:

Vet ej om jag hoppat in i denna tråd, men gör de om de är ok?
    Vi är inne på vår 4e IVF och igår började jag med menopur, kör långa protokollet denna gång, så tar även Synarela (nässpray)
    Allt måste verkligen klaffa denna gång då äggplock är bestämt till den 16 dec.
    Vi skall ingå i en studie, så de kommer bli totalfrys.
    Har även fått kallelse till gyn för blodprover som skall tas på oss båda inför missfallsutredning. Så nu är de mycke på gång :)

Nickasworld.blogg.se

Välkommen =)
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-05 17:49:48 följande:
    Tack för svar :) Ska prata med chefen på måndag
    Gör det! =)
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-07 16:37:29 följande:

Andra vul gick bra idag så på onsdag blir det äggplock :) Ikväll tar jag ägglossningssprutan och så imorgon är det en vilodag.

Hur mår ni/går det för er tjejer?

Härligt! =) Mår kanon, men den här väntan gör en galen...tiden går så sakta.. o man pendlar mellan att känna sig hoppfull till att man känner som om de kommer bli misslyckat... men idag fick vi brev om att vårt andra befruktade ägg klarat sig till frysen så nu har vi en liten fin blastocyst i frysen! :) Känns skönt. Ett misslyckande denna gång kommer kännas "lättare" när man vet att det finns en chans till där utan att behöva gå igenom allt igen direkt =) Hur mår du?
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-07 19:05:01 följande:
    Jag hoppas som du att vi får nåt som klarar sig till frysen också. Just nu vill jag inte gå igenom ett ÄP till :-/
    Hur gick det idag???
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-07 19:53:44 följande:
    Ja all väntan tar ju knäcken på en! Förstår att du pendlar mellan hopp och rädsla för misslyckas. Det gör jag med. Nu är det oro över äggplock, blir det tillräckligt med ägg, kommer de befruktas, får vi några till frysen m.m. så jobbigt men det kommer ju vara värt det bara vi får vårt efterlängtade plus <3 Håller tummarna för plus! Och jötteskönt att ni har ett ägg i frysen också. Slipper man göra om sprutproceduren på en gång är ju det skönt :)

Jo då jag mår bra. Lite öm och tung i magen dock. Ska bli skönt att få ut allt på onsdag! Sen mår jag bra ibland och sämre ibland och det är ju för jag pendlar mellan hopp och rädsla. Min man är mer positiv och tror på detta.
    Ja, man blir verkligen galen av att ruva! :D Men man får väl va glad att man har nåt att ruva på... på söndag vet vi hur de har gått denna gången. Ska bli skönt att slippa ovissheten iaf, oavsett resultat! =) Härligt med en positiv man! Ska hålla tummarna o tänka på er på onsdag!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-07 21:50:17 följande:
    Lycka till på söndag stajlish!
    Tack! Kommer antagligen tjuvtesta på fredag... :D
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016