Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Välkommen hit Joli!
Beklagar att det inte gick vägen denna gång :( Ni får prata ihop er och besluta om ni ska ge din mans simmare ett försök till eller om ni ska ta donerade simmare. Hoppas ni kommer fram till ett beslut så ni snart kan vara igång igen.
Stor kram till dig. Du kanske kan gå prata med någon så du får bearbeta lite?
Ja den där rädslan har jag också. Vi vill ju så gärna bilda familj och bebis är så efterlängtat och rädslan för att det inte kommer hända är så jobbig att hantera emellanåt för mig och mannen också :( Man får bara hoppas på att på något sätt så kommer det ske även om vägen har varit extremt lång..
Kram
Vi har stort stöd från familj och närmsta vänner, så det är skönt att kunna prata av sig. På RMC har de en psykolog de erbjuder samtal med, men han är helt ute och cyklar gällande allt detta (vi var där en gång och sambon tog mig och gick ut innan jag fick ett raseriutbrott, han var så okänslig och konstig). Tror det passar mig bättre att prata med någon närstående.
Ja man är ju himla rädd och nervös över allt, samtidigt som jag upplever allt detta som väldigt spännande på ett sätt.
Jag hade samma känning med molande och hugg. Spänd och uppsvälld om magen blev jag också. Men det är inget ovanligt, läkaren sa att det hör till vanligheten då det är så mycket annorlunda som händer i den delen.
Kör ni kort eller långt protokoll? Jag är ju som sagt ny i tråden och hänger inte riktigt med hur det ligger till för alla än.
Gällande överstimuleringen så hade de iallafall i Malmö väldigt god koll så det inte skulle bli överstimulerat. Jag var på gränsen så de satte in extra ultraljud och tog blodprover, så de brukar ha ganska bra koll på sådant tydligen! Men nojig är man ju ändå så klart. Jag hoppas och tror att det kommer gå bra för er! Ni har mina lyckoönskningar med er! Kram
Hej! Åh kul, jag minns dej oxå! Tack, det känns skönt att ha kommit igång. Ett tag stod tiden bara stilla och det hände ingenting. Tack snälla du, vad glad jag blir! Hur går det för er? Kram