• Seemlan

Första barnet maj/juni 2016

Hej på er!

Tänkte att det kan vara skönt med en samlad grupp för oss som är gravida för första gången och blir mammor i maj/juni 2016. Man har så mycket frågor och oro så vore skönt att kunna dela det med andra som är i samma situation

Vårt bf är 28/5, är alltså i vecka 10 (9+1)

Välkomna!

• Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016
  • 1plus1

Hej!

Hänger gärna på. Är med i en liknande grupp men alltid kul att "lära känna" flera.

BF 6/6 ????

• lksnigel

Här vill jag gärna vara med! Vet att det finns liknande trådar men alla där verkar ju ha hängt ihop jättelänge så har inte tagit mig för att skriva där ännu... :)

Jag har också BF den 28 maj! Hur har ni mått hittills?

• Elli90

Har också bf 28/5 hänger på här :) första barnet, är 25 år.

Är trött som bara den, kan knappt hålla ögonen öppna efter 17.00, illamående på kvällen framförallt! Hur mår ni andra?

• Seemlan

Vad kul! Känner likadant att alla andra verkar känna varandra typ ????

Jag har varit väldigt illamående men det har faktiskt lagt sig lite senaste dagarna, blandade känslor. Skönt att må bra men blir samtidigt oroligt att något hänt bebisen.. Dock misstänker bm stt jag fått tidig foglossning så ska till läkare på tisdag.. Håller tummarna att så inte är fallet

Var era bebisar planerade? Har allt isåfall gått bra för er?

Vår bebis var oplanerad men ack så välkommen! (Vi hade tänkt börja i vår annars)

• kielal
    Jag hänger gärna på här också då det är lite färre tjejer här.

Jag har BF 6 maj enligt app, men ska på första ul nästa vecka så då vet jag säkert. Jag hade missfall för 4 år sen och sen dess har vi inte försökt. Sen pratade vi om det och jag köpte folsyratabletter och direkt så blev det till nåt.

Mina symptom är att jag har varit äckligt trött i några veckor, mått illa (dock inte spytt), ömma bröst, känningar i magen, halsbränna. Men för några dagar sen försvann allt. Eller tröttheten är kvar fast inte i så hög grad. Är lite orolig (för att det har hänt nåt) men har läst att det ofta blir så, och då framför allt efter första trimestern. Jag är i v. 12+2 i dag.

Längtar till ul! Dels för att veta hur det står till, men även för att sambon ska fatta lite mer och för att vi efter det ska berätta för nära och kära. 
  • lksnigel
    Seemlan skrev 2015-10-26 07:29:28 följande:

Vad kul! Känner likadant att alla andra verkar känna varandra typ ????

Jag har varit väldigt illamående men det har faktiskt lagt sig lite senaste dagarna, blandade känslor. Skönt att må bra men blir samtidigt oroligt att något hänt bebisen.. Dock misstänker bm stt jag fått tidig foglossning så ska till läkare på tisdag.. Håller tummarna att så inte är fallet

Var era bebisar planerade? Har allt isåfall gått bra för er?

Vår bebis var oplanerad men ack så välkommen! (Vi hade tänkt börja i vår annars)

Eller hur! Kul med en tråd där vi är lite färre! :)
    Jag mår oförskämt bra faktiskt... Inget illamående och inte trött alls, snarare tvärt om! Ligger vaken hela nätterna och stirrar i taket... Enda "gravidsymptomet" jag har tror jag. Kissar i och för sig lite oftare än vanligt, men det är liksom uthärdligt ;)

Vår bebis var inte planerad, dock väldigt välkommen så det var aldrig något prat om abort :)

Har någon av er varit och gjort vul? Jag var och gjorde ett för två veckor sedan och blev tillbakaflyttad hela 8 dagar mot vad jag själv hade räknat ut, vilket innebär att jag skulle testat positivt bara fem dagar efter befruktningen... Känns inte rimligt, men jag hoppas att allt står rätt till med den lille i alla fall, trots att den var "för liten"... På vul i vecka 7+1 syntes det lilla hjärtat picka i alla fall, så jag försöker att inte oroa mig allt för mycket!
  • 1plus1

Hej på er! Var på inskrivningen igår och passade på att boka KUB också. Efter det är klart om en månad känns nog allt lite bättre och mer "riktigt" tror jag. Vågar inte ta ut någon seger riktigt ännu. Min BM kändes bra och vettig i alla fall. Rul blir det väl efter nyår tror jag och blir det tidsbestämning också.

Illamåendet har lugnat ner sig men jag är fortsatt trött och ibland kramper. Äter redan mer också... Dock inte gått upp så mycket i vikt än.

Våran är planerad, har försökt i ett år nu. Hade ett missfall i somras V6-7 nånting så när vi passerade det denna gången var första delsegern uppfylld :)

• Seemlan

Vi har också bestämt oss för kub så det blir troligtvis under kalendervecka 47, ska ringa dit imorgon och höra om tid. Bm sa att jag ska ta blodprov och ringa och boka tid samma dag men jag ska kolla om kag kan boka innan så jag vet med jobbet och så. Känns otroligt spännande att vi ska få se livet om tre veckor! Galet

Har även fått tid för RUL som är den 29 dec så det känns skönt för vi trodde det skulle bli i januari eftersom vi är i v 18 i mellandagarna, men det funkade ju bra.

Annars så har mitt illamående börjat lagt sig men däremot känner jag mig allmänt ganska nere. Har fått foglossning redan och man sjukskrivs inte för det och jag har ett tungt jobb så det känns lite sisådär. Känner mig även osäker på framtiden och förlossning mm. Det sköna är att sån här oro är mer en regel än undantag i vecka 10 så försöker trösta mig med att allt är som det ska

Var bor ni? Har ni fått bra barnmorskor?

Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016