• Seemlan

Första barnet maj/juni 2016

Hej på er!

Tänkte att det kan vara skönt med en samlad grupp för oss som är gravida för första gången och blir mammor i maj/juni 2016. Man har så mycket frågor och oro så vore skönt att kunna dela det med andra som är i samma situation

Vårt bf är 28/5, är alltså i vecka 10 (9+1)

Välkomna!

• Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016
  • birrdie

Har det börjat synas på er? Är själv i 15+5 och tycker inte det syns nånting! Och har ni känt av bebis nåt?

• tessan120
    birrdie skrev 2015-12-23 09:42:15 följande:

Har det börjat synas på er? Är själv i 15+5 och tycker inte det syns nånting! Och har ni känt av bebis nåt?

På mig har det börjat synas. Jag har berättat för några på jobbet men inte alls och jag börjar få lite blickar. 

Jag är i vecka 18 (17+1). Och jag har känt några små små bumpar från bebis men inte alls mycket. Jag hoppas på att få känna bebis mer snart men vet att det kan dröja. 
  • saaara

Jag är nu i v.22 (21+1) och har känt lill killens sparkar utanpå sedan någon vecka tillbaka.
    Det är så himla mysigt och ligga på kvällarna och låta sambon få känna också.
    Han är en riktig vilde där inne :)

• Seemlan

Första sparken!!

Wow! Igår kväll låg jag i sängen och kände som vanligt bebisens rörelser, lade handen på magen (som jag alltid gör) och den här gången hände det! Bebisen sparkade till min hand, guud vad häftigt det var!! Flera gånger om också, sjukt mäktig känsla

Dock gömde hon sig så fort pappan kom in i sovrummet men nu dröjer det inte innan han också får känna vår bebis

Jag har moderkakan i framvägg så hade räknat med att inte känna något förrän v23-24 men är i v21 nu.

Har ni känt bebisen på utsidan än?

• tessan120
    Seemlan skrev 2016-01-07 08:16:57 följande:

Första sparken!!

Wow! Igår kväll låg jag i sängen och kände som vanligt bebisens rörelser, lade handen på magen (som jag alltid gör) och den här gången hände det! Bebisen sparkade till min hand, guud vad häftigt det var!! Flera gånger om också, sjukt mäktig känsla

Dock gömde hon sig så fort pappan kom in i sovrummet men nu dröjer det inte innan han också får känna vår bebis

Jag har moderkakan i framvägg så hade räknat med att inte känna något förrän v23-24 men är i v21 nu.

Har ni känt bebisen på utsidan än?

Jag har känt några små sparkar/buffar sedan julafton, jag är i vecka 19 (18+4). Jag har moderkakan i bakvägg. Jag hoppas min man ska kunna få känna snart. Så häftig känsla. 

I tisdags var vi på RUL. Det var första gången vi fick se bebis. Allt såg bra ut och det var en riktigt häftig upplevelse. Förmodligen en liten tjej som sparkar därinne. Längtar så till juni! 
  • Tiana

16+2 här nu och känner ingenting än. Vet ju samtidigt att jag har bakåtlutad livmoder och kan det dröja lite längre. Är så avis på alla er som känner livstecken och längtar som en tok till dess.

• Saranor
    birrdie skrev 2015-12-23 09:42:15 följande:

Hej! det där med huvudvärken känner jag igen, jag har ofta spränghuvudvärk, och frågade barnmorskan senast, fick till svar att det inte alls är något vanligt gravidsymptom. Obestämdlite jobbigt ändå. samtidigt är det skönt nu att man slipper illamående och den värsta tröttheten ändå. Glad ! 
  • Saranor

Jag har också känt små gnuffar typ sparkar. Så härligt ! Det börjar att kännas mera levande nu! härligt! 

• birrdie

Jag är i vecka 19 (18+0) och kände igår första rörelserna utanpå magen! Jag hajade verkligen till, blev lite chockad. Sen har jag känt lill bebisen massor, skönt att få "bekräftat" att den lill* verkligen finns därinne :)

• ElinB86

Visst är det häftigt! =) Jag har känt vår lilla flicka i typ 4 veckor och hon blir bara starkare och starkare! Sambon har kunnat känna i 2-3 veckor och nu syns det på magen ibland när hon får in riktiga karatesparkar =)
    Jag är i v22. Vår barnmorska sa att vi kan höra bebisens hjärtljud via en toalettrulle som hålls mot magen (dock blir det ju bara sambon som kan höra, men ändå!) Vi ska testa ikväll =)

• birrdie

Har varit på ultraljud och vi fick se att det är en liten pojke inne där :) en riktig vilde! Fick en ny tid nästa vecka då han snurra och for så hon kunde inte göra alla mätningar. Men det var en frisk bebis & stark! Ibland får han in såna sparkar så de tillochmed syns utanpå, redan! ?

• caroline1986

Hej på er!!
    Jag har gjort en grupp på fb där vi kan prata om allt som har med graviditeten o göra och hjälpa varandra. Gruppen heter: juni mammor 2016
    hittar ni den inte så skriv ett pm till mig heter Caroline Hellerfelt

Hoppas vi ses där  :)

Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016