tessan120: det var ju roliga sätt att berätta, inte det här klassiska med att bara säga. Det verkar som att det tar en liten stund för de flesta att förstå vad det handlar om. Lite småroligt faktiskt.
Förstår verkligen det där med stöd. Jag berättade för mina två bästa vänner när jag hade fått reda på det själv, just som du beskriver, för stödets skull.
ElinB86: haha, väldigt kyligt. Det var min sambo som ville vänta och jag hängde på, det var oerhört svårt i början men sen gick det bra.
Igår var vi på första UL och jag var sååå nervös/orolig för att det inte skulle vara något eller att det inte skulle leva. Det första vi får se är som en "boll" utan något i (jag blir livrädd), hon går vidare och vi såg en glimt av ett foster (vilken känsla!). Så går hon tillbaka till "bollen" och frågar om jag är kissnödig. Då var det min fulla blåsa. Haha. Hon förde den till fostret igen, tog några bilder och sen fick jag gå och kissa och så tittade vi vidare. Vilken otroligt häftig känsla! Det är ju nu vi verkligen förstår att det är något där inne. Grymt!
Vi hade tänkt vänta till helgen med att berätta så vi hade kunnat träffa våra familjer då vi inte bor så nära varandra (speciellt inte min familj). Men så blev det inte. Min sambos pappa åkte vi till då vi ändå ville ut så hunden fick jaga lite. Visade han bilden och ja, han hade ju redan anat något.
Sen skickade sambon ett sms till sin syster och frågade om hon och deras mamma var hemma. Ja det var dem. Då for det iväg ett mms med bilderna och frågan "fråga morsan vad detta är för något". Strax efter ringde det. Vi skickade ett mms till hans ena bror också och efter några timmar (han tränade) ringde han med.
Sen ringde jag mamma, pappa och mormor.
Alla blev superglada, mamma började gråta. Pappa fattade inte först, han upprepade sig några gånger. Något ALLA sa var: "det har jag väntat länge på", och "vet ni vad det blir" (kön alltså). Vi sa till alla att "nä, och det vill vi inte veta heller".
Avslutningsvis en riktigt bra dag där många blev glada!
Ska ni ta reda på vad det är för kön när det går att göra det?