• Iskristall

IVFare i Stockholm?

Sjöblomman skrev 2016-01-26 14:51:48 följande:

Imorn är det dags! Lill J flyttar in. <3

Det värsta är bara om Lill J inte klarar av upptiningen...

Håller tummarna så hårt för er! Det bara måste vara er tur nu Sjöblomman!
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-01-27 16:10:39 följande:

Tack tjejer! Är så tacksam för ert stöd! <3

Lill J klarade sig fint och ville gärna flytta in. Vi fick se den lilla stjärnan på skärm innan de satte in och sedan med VUL när den var på plats. <3

Vet att flera kliniker har så men det var första gången vi varit med om det, så det var häftigt.

TD 7/2

Grattis!

Ja visst är det häftigt att se! Men jag tycker det blev lite jobbigt efteråt när man märkte att det skulle misslyckas, jag blev så kär i vårt lilla embryo liksom, då önskade jag nästan att jag inte fått se den innan. Fast när det väl tar sig (som det förövrigt kommer göra för er nu!) så är man glad att fått sett embryot, sin lilla bebis alldeles redan från första början. Det är häftigt, det är ju inte alla som får göra det som sagt

Stooort lycka till med ruvar tiden nu! När ska du på nästa zon/aku behandling?

Kram
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-01-27 17:41:14 följande:

Tack!

Ja, det kan jag tänka mig. Läkaren höll på att garva ihjäl sig när jag sa att den liknar min man. Man måste ju försöka ha humorn kvar i allt det jobbiga.

Men förstås, det blir mer verkligt när man sett något som lever (som läkaren sa).

Jag pratade med Lotta nyss, man ska inte göra behandling efter insättning. Bara mellan ÄP och ET.

Haha det var roligt sagt!

Jo, det visste jag ju förstås egentligen haha knasigt av mig!
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-01-28 20:38:54 följande:

Hur går det för er andra, någon plan för när ni ska sätta igång?

Jag fick mens idag. Så i morgon sätter jag igång med första sprutan. Om en vecka vul...spännande!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-29 17:00:26 följande:

På onsdag har jag mitt första besök på ivf stockholm. Spännande. Skall träffa både läkare och bm. Vad brukar ske på första mötet?

De andra har svarat så bra. Så jag lägger bara till från mig att jag inte heller gjorde blodprover på kliniken. De använde sig av svaren från utredningen jag gjorde i innan på annat ställe. Men de gjorde vul på första besöket.

Bm träffade jag dagen efter för att det inte fanns tid samma dag, eftersom jag gick på återbudstider. Hon gick igenom sprutteknik och tider/dagar för de sprutor jag fått ordinerat och när jag skulle komma på första vul osv.

Lycka till på onsdag! Spännande!
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-01-29 07:16:26 följande:

Åh vad spännande!!!!

Ja! Tack!
    Sjöblomman skrev 2016-01-29 20:35:56 följande:

Hurra! Nu händer det.

Oh ja! Tack! På onsdag tid hos Lotta igen då.
    barn2011 skrev 2016-01-29 20:40:05 följande:

Åh, lycka till! Plötsligt händer det!

Ja jag hoppas att det är denna gång det plötsligt händer för oss!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-30 11:48:25 följande:

Jag har en kollega som jag inte träffar så ofta. Hon är synsk och har sett mycket både för min del och andras som stämmt mycket väl. Idag när jag kom till jobbet tittade hon pp mig och utbrast. Är du gravid? Nej sa jag. Då log hon och sa attdå kommer du snart bli det. Grattis. Alla får tro vad de vill men jag svävar lite på moln och känns så bra inför ivf nu :)

Om inte annat får man positiv energi och positivt tänkande med såna uttalanden! Det tror jag är mycket viktigt! En kollega till mig spådde mig i kort och hon såg barn i min snara framtid. Så jag har bestämt att tro på henne också. Det skadar ju verkligen inte
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-01-31 20:11:23 följande:

Jag har uttag imorgon, är alltid lite nervöst så jag brukar få lugnande tablett att ta hemma på morgonen, det hjälper. Har löst all logistik så nu är det bara att ställa alarmet så ska allt gå på räls... Allt såg i alla fall fint ut på ul i fredags. Tycker att det är dags att fungera nu. Känner mig inte lika stressad som förra försöket.

Stort lycka till!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?