IVFare i Stockholm?
Hej!
24/6 på midsommarafton kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning 13.15.
Ge inte upp alla ni som fortfarande kämpar!
Hej!
24/6 på midsommarafton kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning 13.15.
Ge inte upp alla ni som fortfarande kämpar!
Ja supermysigt! Tack snälla <3
Tillslut gjorde det de! Allt tackvare personalen måste jag säga! Fantastiska människor som jobbat för att man ska få sin upplevelse så bra som möjligt. Jag blev sjuk under förlossningen och fick infektion i kroppen och feber som gjorde att bebis mådde dåligt i magen och hennes hjärta låg uppe på rött 180-200 slag/minut. Men allt löste sig och jag fick föda vaginalt som var min absoluta önskan!
Stort grattis till Lily!
Själv är jag i vecka 31 och har slutat jobba pga foglossning. Känns overkligt att tänka på hur läget var för ett år sen när vi fått avbryta vårt sista försök precis innan sommaruppehållet och allt kändes hopplöst inför hösten.
Kan rekommendera Yogashala för gravidyoga, har precis avslutat en kurs där.
Ja stort grattis Hope88! Ja jag vågar säga grattis jag tror absolut du verkligen är gravid!!
Illamående och överstimulering läste jag, men du mår bra annars?
Och snart är det dags att få sin bebis för några va?
Samma här, är ju 34+4 och får snitt den 17:e oktober. Längtar. Köpte "åka-hem-i-kläder" idag, han kan ju inte ärva allt:) och nu vågar jag. Känner mig ganska otålig, har förberett allt men känner mig ändå ganska oförberedd. Håller på att bli lite galen av allt väntande. Alla säger att det går så fort... Nej, det kryyyper fram. Däremot när barnet är fött kan det helt plötsligt ha gått 6-7 veckor utan att man märkte det. Är så nyfiken på att se hur han ser ut och vem han är. Kommer han vara lika lätt att ta hand om som de andra eller blir det en riktig utmaning. Jag har en bild av en mörkhårig och stor liten kille, men vem vet, kanske blir rödhårig.
Åhhh min loppa kom ju ut i v 33+4, så varje gång jag ser den vecka+dag blir jag så nostalgisk.....
Åh vad roligt! Siv blir 3 månader på måndag. Det är så underbart att ha fått detta fina barn. Njuter varje dag, dock går dagarna alldeles för fort nu...
Du kommer att tröttna, jag lovar. Att jobba skulle vara semester! ;)
Hej allihop! Kan inte låta bli att gå in och läsa här ibland och se hur det går för alla! Känns så overkligt att vi hade hållt på med behandlingar i ett år förra hösten och allt kändes så hopplöst. Den 14/9 kom vår dotter till världen och det känns så omtumlande och underbart!
Jag vet att det kan vara jobbigt att läsa sånt här för er som kämpar men ge inte upp! Önskar alla stort lycka till!
Inatt föddes vår lilla fina son, alldeles frisk och stark. Vi är så lyckliga!
Ja det gick bra, men lite dramatiskt, hade planerat snitt på måndagen, men proppen började gå i fredags och sedan fortsatte det på lördagen, tyckte att det läckte vatten, så vi åkte in på kontroll och blev som tur var inlagda. Var lite så där, ska man verkligen åka in, kanske bara nojjar... Vi kom väl in vid 15 tiden och sedan blev det mer och mer värkar. På operationsbordet var det supertätt och väldigt ont. De ville verkligen vänta till dagtid att snitta men jag hade en jättebra bm som fajtades för mig och det var nog tur för det gick undan sedan. Dock var detta snitt mycket annorlunda från lillebrors. Hans snitt var en räkmacka men den här gången gjorde det ont, bedövningen tog inte tillräckligt högt upp så de sövde ner mig efter att sonen var ute och det var tur. De trodde först att jag blött 2,5 liter men det stämmer nog inte för jag har bra värden. Är faktiskt redan på benen!
Du har väl bara två veckor kvar nu? Min kom ju en vecka tidigare (23 okt var ursprungsdatumet)
Hur har det gått? Bebis än?
Vad kul att så många av er fött era små guldklimpar <3 Stort grattis till er!
Hoppas ni som är nära snart får snusa bebis också :)
Själv är jag fortfarande i början och harvar på. Är i v13 nu. Var på ultraljud idag och allt ser bra ut. Idag kom även svaret på nipt testet vi själva valde att bekosta. Allt såg bra ut och vi väntar en pöjk <3 Känns overkligt!
Kram på er
Grattis!!!!! Berätta allt..
Tack så jättemycket, v14 imorgon :) Ska försöka <3
Hi hi o jag längtar bara till maj :p har allt gått bra?
Hur går det för alla?
Hej alla! Denna tråd hade fallit bort från mina favoriter.
Men så glad jag blev när jag fick läsa att det kommit bebisar och en är gravid! Stort grattis till er alla. Så mysigt.
>>Ang amnningen iskristall och vikten; min lilla tjej gick inte heller upp så bra i vikt i början och jag helammade. När hon var fem månader började vi med en flaska ersättning på kvällen. Nu går hon upp fint i vikt (är 7 mnd) då hon börjat med annan mat också. Men man blir lite ängslig, när de inte går upp så mycket. Men huvudsaken är att de mår bra!
:)
Min man var också liten, han vägde 7 kg när han var ett år typ. Så det stämmer säkert :)
Ja, vi ger ersättning (tillskottsnäring som det även heter) istället för välling. Funkar bra.
Hon frångick sin egen kurva 3 gånger ungefär. Men var på bvc idag och vägde henne, och som jag visste, så hade hon gått upp en del, men att det var 600g på en månad det trodde jag inte! Så nu väger hon 6,8 och ligger bra på kurvan :)