IVFare i Stockholm?
Hur gick det?
Nu är det bara att hoppas att befruktning och delning går som det ska!
Ska till Lotta på onsdag efter återföringen för en sista behandling inför ruvningen.
Hur går det för dig?!
Hur gick det?
Härligt! Det onda beror nog på att det är föer äggblåsor som fyller sig med vätska. Ajaj!
Hoppas det går över snart!
Blir det insättning på onsdag?
Ja... Fortfarande mensvärk. Har gått på toa flera gånger för att jag trott att det börjat men hittills inte ett spår. CD29 idag, längsta cykeln var på 32 dagar så jag väntar. Det brukar dock vara mellan 26-28 dagar.
Jag är nu på RD 5 och har det där molandet. Jag vet inte vad jag ska tro. Det är ju för tidigt att veta men jag inbillar mig ömsom att det är infästning ömsom att det är kroppen som vill stöta ut äggen. Jag borde ju veta vid det här laget (11 insättningar) men det är som om minnet är en guldfisk. När jag tittar på mina anteckningar sedan tidigare har det bara varit positivt när jag inte haft några känningar alls. Någon som vet?
Ja, jag googlar och det låter som det kan vara det, man läser både det ena och det andra, men sedan verkar det som att de flesta som startar trådarna sedan får minus. Usch, det kanske är någon undermedveten känsla, så jag vill egentligen inte fråga... ni hör ju, jag börjar gå mot det där ruvargalna igen. Ska försöka ha lite is i magen, men det är svårt. Jag för ju statistik över alla mina försök för att se om det är något mönster i hormondosering, antal ägg och hur man känner, men inget direkt mönster har visat sig.
Detta är totalt 11. Fick dotter 2009, son 2013 på 6:e försöket. Gravid med nr 3 på andra försöket som jag fick avbryta pga kromosomfel i september (v 18, han skulle födas på onsdag). Nu försök nr 2. Jag hoppas på positivt tjuvtest på onsdag då jag ska till kyrkogården, det vore fint, men det är för tidigt egentligen att se.
Samma som tidigare. Tack för omtanken!
Hur går det Iskristall och Sjöblomman? Tänker på er
Vi var överlyckliga efter vårt första ivf- blev gravida!
På rutinultraljudet såg allt fint ut men de bad oss komma in 2 v senare bara för att mäta huvudet.
Då upptäcktes: stora missbildningar och barnet kommer att dö direkt. Nu ska jag föda ut det i 6 månaden. Vår värld har rasat samman. Gå på fler ul än bara det första är min rekommendation. Ingen ska behöva gå igenom det här!
Idag fyller jag 30 år och testade negativt. Ska fira ordentligt och sen ta nya tag!
Besök på kliniken om en vecka.
Igår var en hemsk dag.
Gick på föräldrarmöte på dagis och kände mig sådär, sedan dök en dagismamma upp med riktig höggravid mage, förskoleläraren ser på mig en millisekund med oro i blicken och jag tänker det här går bra, sedan rusar jag ut och hinner till kapprummet innan jag bryter ihop. En av Min dotters kompisars mamma fångar upp mig och jag hastar hem och storbölar. Det var den uteblivna födelsedagen. Började med migrän, Skogskyrkogården och sedan migrän igen. Det var länge sedan något sådant hände sist. Nu blir det jobbigt att visa sig på dagis. I vilket fall var den här dagen en milstolpe och den är över. Jag tror att på kyrkogården var allt så "regiserat" att de äkta känslorna kom först när garden var nere. Men man ska inte underskatta en riktigt bra gråt heller.
Idag måste jag erkänna att jag tjuvtestade. På testlagrets test såg jag (3st) ett svagt streck, men på clearblue digitalt ej gravid, vet inte vad jag ska tro, tänker att cb inte är lika känsligt.