• Emrony

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-04 11:34:15 följande:

Nu är det klart ligger och vilar i sängen på kliniken. Det gick bra kändes ingenting på ena sidan men andra sodan gjorde det lite ont men det va pga urinblåsan och inte plocket, hörde nåt om 7 ägg men vi inväntar svar. Den största va 28mm eller vad man mäter

Men va härligt att du är klar, och att det inte var så farligt! Vila på nu.
    Hoppas på fina ägg till er.
  • Emrony
    Iskristall skrev 2015-12-05 09:08:36 följande:

En fundering tjejer! Hur har era respektive upplevt äp? När de suttit bredvid?

Min sambo var jättefin när han satt bredvid, han tycker det är kul att han får vara med och se på skärmen, det vart endel skojande med doktorn också vilket var skönt för mig för det kändes så avslappnat :)
    Ibland så ilade det till lite och då nöp han mig lite i armen så jag skulle tappa fokus på "livis" :)
  • Emrony
    phee skrev 2015-12-06 12:58:18 följande:

Hej alla, här har mensen med stort M kommit 4 dagar innan td. Hade det på känn,ganska säker och förberedd på detta. Väldigt tråkigt att det inte funkade för oss på första försöket men men.. resan fortsätter för oss och hoppas på nästa försök. Håller tummarna för er andra och tack för ett toppen bra forum. :) lyckatillkram till alla!

Va himla tråkigt att det inte gick hela vägen. Man vet ju att det kan bli så, men man hoppas ju ändå! Nu har ni i alla fall fått testa hur allt går till en gång, och så får ni ladda om. Men först får ni skämma bort er själva och klappa er på axeln för allt kämpande, sprutande mm ni gått igenom:)
  • Emrony

Vi har precis kommit hem från återföring av en blastocyst och det blev en till frysen också. :) nu är det bara att hålla tummarna att det vill va kvar.
    Ska fortsätta med fragmin och pravidel fram tills provdagen. Blir aldrig av med sprutorna heller haha. Men det är för att försöka undvika överstimulering så det är ju för en bra sak.

• Emrony
    hope88 skrev 2015-12-06 19:02:43 följande:
    Vad härligt att du är ruvare nu =) Å toppen med en till frysen också!!! Woho =) Håller tummarna stenhårt!!
    Jaa det känns konstigt faktiskt, allt har ändå gått så fort. Tar en dag i taget nu och ska vila och ta hand om mig själv. Och hoppas att det är en liten rackare som vill hänga kvar där inne :)
    Nmg skrev 2015-12-06 17:11:58 följande:

Va roligt! När har du test datum? Fick du något till frysen oxå? Håller tummar och tår 

Fick testdatum 19 december och en blastocyst till frysen. ja nu är det till att hoppas och hålla tummarna! :)
    Hoppas att lutinus går lika bra att ta för dig som det varit för mig.
  • Emrony
    Iskristall skrev 2015-12-07 07:42:40 följande:

Nu ligger jag ombytt och klar och väntar på min tur. Spännande och nervöst!

Håller tummarna! :) Lycka till nu!
  • Emrony

Uppdaterad IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v. 49, bim?, 38år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti

• Emrony
    Nmg skrev 2015-12-08 09:43:54 följande:

Känner ni att ni är lite glömsk och att huvudet inte hänger med lika mycket? vet inte om det är en biverkning av menopur eller lutinus eller nåt. Känner mig lite förvirrad ibland när jag gömmer saker. Blir så irriterad, känns som att det märks på jobbet lite, och jag brukar alltid ha superkoll!! hoppas hormonerna går ur kroppen snart. Är det nån som vet hur länge hormonerna ör kvar efter en sprutperiod (kort protokoll).

Jag kan verkligen känna igen mig i det du skriver.
    Är inte riktigt med i huvudet, förvirrad och inte lika kvick. Glad

Det är verkligen så mycket känslor kring dom här små små kornen :)

• Emrony
    Dirvas skrev 2015-12-08 20:23:57 följande:

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

Grattis!!!!!! Gud va roligt! Måste kännas otroligt härligt! :)
  • Emrony
    hope88 skrev 2015-12-09 11:07:58 följande:

Stort stort grattis till dig/er Dirvas! Åh så härligt =)

Håller tummarna för insättning nmg och Iskristall! Snart är ni ruvare :)

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd, 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas* och TD 27/12 i så fall.

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Kram

Va skönt att det gick så bra! Jag kände också att jag inte känner mig orolig alls för nyss äggplock om det skulle bli så. Nu håller vi tummarna för era guldägg! Vila och skäm bort dig Själv nu, värme på magen var skönt tyckte jag :)
  • Emrony

Det ska väl gå bra att träna så länge det inte gör ont, du får kanske träna lite mer försiktigt nästa gång eller lite kortare tid bara :)

Jag har blivit dunderförkyld, så är hemma från jobbet av den anledningen. Annars är det bra, känner inget ont i magen eller så.
    Jag är på RD 5 idag.

• Emrony
    Daiwa 33 skrev 2015-12-16 00:43:53 följande:

hej tjejer det var ett tag sen ,jag var senast här(ber om ursäkt mådde väldigt dåligt)...mitt senaste inlägget var den 20 november o vart så ledsen att fick avbryta våran behandling eftersom jag fick bara två stora blåsorpå höger sida :( o då dem sa till oss åk hem ta ovitrille o mys i sängen sen i 2 veckor skulle jag ta lutinus :) vart så ledsen att inte orkat skriva att jag hade mysslyckats osv :( hade tom.börjat röka igen o lite vin o rom då o då ...o jul bord o nån fylla.....men så hade vi bestämt med läkarna att vi ska påbörja allt igen i januari eftersom dem har julstängt! Så jag skulle ta lutinus 3 gången om dan ganska svårt på tanke ommitt jobb o mycked resande osv ...så vart nån dag utan oxå -eftersom jag trodde det var kört ändå (tänkte då nästa gång frågar jag dem ordentligt vad menas med lutinus osv ....-ftersom det e deras jobb o dem tror att vi vanligt folk e med på allt vad dem säger men egentligen 50% är en stor frågetecken :) igent mer om det så jag slutade med lutinus den 6 december (inte hela kuren :()o då kom jag på igår att den 14 jag skulle göra GRAV test ändå o bara ringa o säga att jag gjort -O TJEJER NI KOMMER INTE TRO MIG JAG GJORDE IDAG IMORSE JAG ÄR GRAVID I VECKA 4-5 <3 <3 <3 <3 <3 är i stor chock fast positivt -trodde att nå var på tok eftersom det hugger i ryggen hela tiden som jag svartnar ,ont i bröstet o nedre delen vid livmorden :) men ringde till läkare idag o dem grattade mig o sa va kul ....-nu vet inte näs vad som händer vidare bara vet att jag är lycklig -5 januari går jag på min första ultra ljud .----nu ere bara hålla tummarna att uteblir nå missfall! så med det tänkte jag säga tjejer tappa inte modet o hoppet det kommer o hoppas ni får mycket stöd i från era andra hälften -min man hjälpte mig till 100% ...är så tacksam ...tjejer jag håller tummarna för er o kom igåg hoppet dör sist ....puss o kram ska försöka lite läsa här har missat så mycket som hänt här ,men jag jobbat så mycket så inte haft tid---puss o kram på er o grattis till dem som blivit gravida o för andra det kommer för alla -kärlek 

Men WOW helt otroligt!!! :)
    Vilken himla vändning, stort stort grattis till er! KRAM :)

• Emrony

Idag hade vi vår testdag, har inte tjuvtestat något innan dess och det vart positivt :) vi kan inte riktigt fatta det, ena sekunden så är det som att jag glömmer bort att det är verkligt, andra sekunden så gråter jag :) såg att ni skrivit lite om förkylning, jag blev dunderförkyld två dagar efter återföringen, och än så länge har det ju gått bra! Ska ringa till kliniken på måndag, antar att man får ett ungefärligt datum då. Grattis till er som plussat och lycka till nu till er som väntar fortfarande! Så glad att man kunna ventilera här med er! Kram på er!

• Emrony
    Iskristall skrev 2015-12-19 11:36:45 följande:
    Åh stort grattis! Vad roligt! Vad har du för känningar? Trodde du att det skulle bli positivt innan du testade?
    Taack!! :)
    Jag har inte vågat lägga någon vikt på symptom alls egentligen. Men har känt spänningar i magen, centrerat mitt inne i tjejmagen typ, tunga ömma bröst och har varit otroligt varm. Det är väl ungefär det jag känt :)
  • Emrony

God jul på er tjejer! Vilken himla resa vi alla har haft här i höst. Grattis till ni gravida och ett stort jäkla lycka till ni som har ägg i frysen och ni som ska få fram nya fina ägg :) kram till er alla!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november