• Emrony

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej! Jag är 28 år, min sambo är 29 år. Vi har försökt att skaffa barn i ca 1.5 år. Anledningen till att vi ska göra Ivf (ICSI) är att min sambo har få spermier. Vi började med nedreglering i september inför Ivf men då det var min första behandling så lyckades vi inte hitta rätt doser, det tog för lång tid för äggen att "mogna" så vi fick avbryta med gonal-f på sprutdag 14-16 om jag inte minns fel. Nu väntar jag på mens för att börja om med detta, det blir ingen synarela denna gång, vilket känns skönt! Om allt går bra denna gång så får vi kanske göra vårt första äggutplock vecka 50 i Falun. Vi är väldigt förväntansfulla, det ska bli skönt att sätta igång igen efter att nu haft över en månads uppehåll. Det är så himla skönt att läsa om fler som går igenom detta här och nu, ibland kan man känna sig otroligt ensam i detta. Lycka till alla!

• Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-11 12:38:36 följande:
    Hej!
    Fick också avbryta min behandling med Gonal-f efter cirka två veckor för att blåsorna växte för långsamt. Däremot såg dom att jag hade runt 30 små blåsor.  Fick börja på en väldigt låg dos 112,5 IE - på grund av superhögt AMH värde.. Vilken dos fick du och hur kommer dom justera detta inför nästa gång??
    Hej!
    Jag fick precis besked igår om att jag ska byta från gonal-f till menopur och orgalutran.
    Jag ska få hem mina behandlingslistor idag senast i morgon, så kommer få bättre koll på det då än vad jag har nu :) men som jag förstod det så ska jag ta 150 enheter utav menopur denna gången.
    När jag startade med gonal-f så fick jag också börja med 112.5, + att jag tog synarela innan.
    Det ska bli spännande nu att se hur det tar denna gång. Min mens ska enligt plan komma ca 24 november. Vill sätta igång nu! :)
    Har du fått veta hur ni ska fortsatta? Vart ska ni göra eran IVF behandling?
  • Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-12 11:14:41 följande:
    Då verkar följa ungefär samma behandlingsplaner :) Vi får verkligen hålla tummar och tår att det går vägen! Ska ju med byta från gonal F till menopur med en dos på 150 IE. Min mens bör komma 20-21 november och sen drar det igång! 

Vi gör vår behandling på distans där vi kommer åka till Carlanderska i Göteborg om allt går enligt planerna. Vart går du själv?
    Ja men det var ju roligt att det var samma :) Det verkar ju vara lite annorlunda med dessa sprutor från gonal-f som verkar enklare, men det är väl en vanesak det med.
    Vi får verkligen hoppas att bebisgudarna är med oss, och att kropparna svarar som de ska på menopur nu då. :)

Vi behandlas också på distans vi bor i Sundsvall men vi kommer att åka till Falun för äggutplock och IVF.

• Emrony

Nmg skrev 2015-11-12 14:39:37 följande:

Kul! Jag ska börja runt 23 nov. Har oxå menopur. 225 ska jag ta har jag för mig att det står på lappen. Kör korta.

Kul att vi sätter igång nästan samtidigt!
    Då kan vi följas åt och uppdatera hur det går :)
    Börjar du med din första behandling nu?
  • Emrony
    jagvillhabarn skrev 2015-11-12 15:19:11 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett 4 celligt ägg :)

Ägget var helt perfekt enligt dom, ett riktigt kanon ägg.

Så nu e de bara o vänta tills jag får testa :)

Men va roligt!! Håller tummarna för att det går vägen!! :)
    Kul att det såg så fint ut!
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-12 16:13:06 följande:

Ja va roligt vi är nog 4-5 st som börjar samtidigt ja det är första ivf. Har gjort 2 inseminationer ( ostimulerade) gick inge bra.

Skönt att vi är så många! Man känner sig mindre ensam i detta när man kan prata såhär och följas åt :)
    Va bra att du får pröva ivf nudå! :)
  • Emrony
    jagvillhabarn skrev 2015-11-12 19:52:18 följande:
    Ja nu får vi hålla tummarna o tår. Tycker redan de e jobbigt o vänta :p hur ska detta gå haha
    Jag är hemskt dålig på att vänta så jag förstår helt och hållet :) haha
  • Emrony
    Tjorven1980 skrev 2015-11-13 11:56:19 följande:

På söndag påbörjar jag äntligen min behandling. Kör långa protokollet med nässpray, synarela. Ni som sprayat, hur har ni mått under spraytiden?

Hej! Jag hade synarela förra gången, det enda jag kände av var att jag var otroligt trött från början, men det gick över det med. Promenader på fika och lunch var räddningen. :)
  • Emrony
    Lista

As
    hurst Klara - sprutstart 27/10, äp vecka 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET preliminärt slutet v 47/början v48, 34 år, 1:a återföringen (IVF med äp 4/9, totalfrys pga överstimulering)

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket. (mitt datum är preliminärt sålänge, sätter "?" där jag inte vet än).

Dirvas - sprutstart 8/11, äp 18/11, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket. 

Emrony - Beräknad sprutstart ca 24/11 äp vecka 50, vågar inte ens tänka på bim :) 28 år,1:a försöket.
  • Emrony
    cutepoison skrev 2015-11-16 11:47:44 följande:

Hej, är så nervös och lycklig men jag fick ett + imorse när jag testade. 12 dagar efter insättning. Vågar knappt tro det. Är det någon som vet hur man räknar när man gjort IVF, alltså vilken vecka man är i?

Men va roligt! Grattis! Nu håller vi tummar och tår!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november