• Emrony

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Ikväll har jag tagit den sista orgalutran-sprutan och precis tagit Ovitrelle-sprutan, första gången vi tagit den, gick jättebra. Nu är det en "vilodag" imorgon sedan äggplock på tisdag morgon. En fråga, om dom säger att man har tid kl 8 på morgonen, ska man vara där 8 då eller är det själva ingreppet som börjar 8? Ni som gjort det kanske vet?

• Emrony
    Pocatello skrev 2015-11-29 20:19:04 följande:
    För oss skulle vi vara där den tiden vi fick, annars borde de nog sagt att ni måste vara där halv åtta eller så. Vi fick vänta en del, en ska ju få smärtstillande, pvk satt, byta om och så.
    Tack för svar. Va skönt att veta hur ni gjorde, jag är alltid för tidig till allt. Jag skulle kunna stå utanför 07.00 och vänta :) Då kommer vi nog vara där kvart i 8.
  • Emrony
    Aliiice skrev 2015-11-29 20:36:12 följande:
    Jag har också tagit sista idag och vilodag imorgon! :)

Äggplock på tisdag klockan 08.00 och vi skulle befinna oss på kliniken 07.30 för det skulle förberedas grejer osv. Lycka till!
    Åh va spännande att vi är på samma dag :) nu får vi hålla tummarna! Lycka till till er också!
    Ska nog mejla kliniken och kolla bara för att va säker när man ska va där.
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-29 20:33:04 följande:

Snart dags för sprutorna då.. Börjar bli ordentligt less nu. Få se vad som händer på VUL imorgon. Har en känsla av att de inte alls växt till sig, antingen får jag fortsätta och öka dosen eller avbryta. Så

Är känslan men vi får väl se.

Du gör det bra med sprutorna! Skönt att få komma på ultraljud i morgon, det är bra att få se hur det ser ut emellanåt. Jag håller tummarna för att det ser bra ut! :)
  • Emrony
    hope88 skrev 2015-11-30 11:31:23 följande:

Tack för välkomnandet :)

Ringde klinken imorse och ska på vul på fredag. Hoppas det ser bra ut då :) f.o.m. torsdag kväll börjar jag även med Orgalutransprutorna. Någon som vet om de känns mer än gonal-f?

Spännande nmg äggplock på g snart då :)

Förstår att det känns tråkigt med inga ägg till frysen pocatello men jag tror stenhårt på ert 3 dagars ägg :) Tappa inte hoppet :)

Kram tjejer!

Kul att vi blir fler här i gruppen som kan följas åt! :)
    Jag håller med föregående angående gonal-f och orgalutran. Man får ha lite mer tryck när man tar den, men det känns inte mer. Och det kliade för mig lite ca 5 minuter efter jag tagit den. Men hellre det än att det svider när man tar den. Kommer gå galant! Vi har skrivit endel om orgalutran tidigare så du kan backa tillbaka lite så får du säkert svar på fler funderingar som dyker upp :)
    Vi gör Ivf pga min sambo har färre spermier än normalt. I dag åker vi till Falun, en hotellnatt sedan blir det äggplock i morgon bitti.
    Lycka till med orgalutran på tors och vul på fre :)
  • Emrony
    stajlish skrev 2015-11-30 18:46:25 följande:
    Då har ni exakt samma orsak för ivf som vi! Lycka till på äggplocket!
    Där ser man! :) tack!
    Då gjorde ni också ICSI?
    Lycka till ni med!
  • Emrony

Hej tjejer!
    Nu är vi precis på väg hem efter äggplock.
    Jag var supernervös innan, men lugnande ner mig när vi fick ett rum att vänta i, säkert 1.5 h -2 h innan vi kom in.
    Jag fick två alvedon när jag kom sen när själva äggplocket var så fick jag sammanlagt 2 morfinsprutor. I mitt fall så var det inte alls så farligt som jag trott, skulle inte ha några problem att göra det igen. Vi fick ut 13 ägg sammanlagt. Fick även med mig recept på fragmin och pravidel. Jag ska även ta några blodprov på fredag, jag tror att jag har risk för både blodpropp och överstimulering, men hinner ta den nya medicinen några dagar innan blodprovet så då kanske dom kan se hur jag svarar på det. Någon annan som fått samma? Blir så himla förvirrad när jag inte har stenkoll på allt, men får nog bara släppa det. De ska höra av sig i morgon om när vi ska få komma tillbaka. Håller tummarna att allt går fint :)

• Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-12-01 14:13:39 följande:

Hej alla!

Vad bra det verkar gå för dom flesta här, det är ju toppen!

Själv lutar det nog mot ännu ett avbrutet försök. På mitt andra VUL igår så hade inte hänt särskilt mycket sen den första kollen och dom är extremt oroliga för en överstimulering... fick dock höja dosen från 150 till 187,5 IE menopur men tror inte det gör särskilt mycket till eller från. Ny koll på torsdag och då får jag besked om jag ska fortsätta eller inte. Känns bara så j*vla trist att man ska behöva avbryta igen.. :( sketäggstockar man har rent utsagt! Läkaren sa att jag hade väldigt "fina" äggstockar som nog allt kan producera fina ägg om man hittar rätt dos men just nu så känns det som att det aldrig kommer gå. Gaaaahh! Skit.
    Så, nu fick man sagt det iaf...
    Men jag sitter på läktaren och hejar på er andra iaf!

Va tungt att du känner att det inte går framåt, jag hoppas i alla fall att det händer något nu tills på torsdag för dig.
    Jag fick avbryta första gången med, svin trist! De såg att jag hade väldigt mycket ägganlag och därav risk för överstimulering, därför fick jag börja med 112.5 gonal f, nu denna gången fick jag 250 menopur, så jag behövde ändå en rejäl skjuts för att det skulle komma igång. Hoppas att ni också kan hitta rätt dos nu. Hejar på dig! Kram
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-12-01 14:16:39 följande:

Hej! Skönt att det gick bra! Har du ont nu? Fet där med fragmin, hade de flaggat för det innan eller blev det nåt du fick veta efter ÄP? Hoppas man slipper det i alla fall, inga mer sprutor.. Tack.

Jag har som en spännande mensvärk nu, men inget värre. Dom flaggade inte för det med fragmin innan, så det är nog inte så normalt att man får fortsätta med sådana sprutor. Så det slipper du med största sannolikhet :)
  • Emrony
    Iskristall skrev 2015-12-01 15:40:50 följande:

Tar ni sjukledigt från jobbet vid äp eller hur har ni gjort den dagen? Eller semester eller vad?

Enl min HR avdelning på jobbet så får man ta en permissionsdag vid ivf, så kolla upp det. Annars sjukdag. :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november