• Emrony

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-11-24 20:02:39 följande:

Var det nån skillnad på orgalutran och menopur eller gjorde de lika ont?

Det var ungefär samma. Orgalutranet sved lite som ett myggbett ungefär 5 minuter efter man tagit den. Inte alls farligt. Kändes inget speciellt när jag tog sprutan :)
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 21:48:40 följande:

Så där nu har jag tagit den, svettades och skakade som bara den. Sved lite när man spruta in, har lagt på xylocain nu det svider efter sticket. Känner för att gråta. Fan va orättvist!!! När de dessutom inte hittar nåt fel på oss , " det borde funka på vanligt sätt" jo men tjena , det är så roligt med det här så. Blä. Nu har jag fått gnälla av mig

Jag tyckte också det var jobbigt första gångerna. Var helt svettig. Är helt övertygad om att det kommer gå bättre och bättre. För mig är det inga problem nu. Förstår känslan av att det känns orättvist, oj var många gånger jag har känt så. Skönt att ventilera det också, här inne finns det inget man inte kan säga! :) sjukt bra jobbat idag!
  • Emrony
    Aliiice skrev 2015-11-24 21:28:52 följande:

Hej! Blev tipsad om denna tråden, vad roligt det var och läsa att folk blivit gravida på första försöket!

Jag har börjat min resa i torsdags och har sprutat med Gonal f 125 e fram tills igår då vi fått lägga till Orgalutran sprutan fram tills på torsdag då vi har ultraljud nr 2. Hade nr 1 idag och det enda hon sa var att allt såg så fint ut.

Kan även tillägga att det är mina äggledare som det är "fel" på och på min man är det inga "fel" på ;)

Va kul att vi blir fler! Det känns så himla fint att man kan följas åt här.
    Jag är på dag sex idag, menopur + startade med orgalutran idag. Va kul att det såg bra ut för er idag!
    Välkommen!
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 22:46:54 följande:

Tack, Känns skönt att du håller på med sprutorna samtidigt. Man känner sig ensam ibland. Hoppas hoppas hoppas jag slipper ta sprutorna allt för många dagar. Det va "bara" 5 orgalutran i förpackningen. Hoppas allt ser bra ut på UL på måndag så kanske man kan ta ovitrelle nån dag efter det. Hur många orgalutran har du fått utskrivet? Har du varit på UL?

Ja det känns faktiskt bra att man inte är ensam, det är en känsla man verkligen kan ha i detta faktiskt.
    Jag har också bara 5 st orgalutran. Jag skulle egentligen gjort ul idag men min läkare är sjuk. så ska få göra ett i morgon och på fredag(skulle egentligen vara torsdag) lämnat blodprov idag som såg fint ut, ska lämna ett till på torsdag. :) när ska du få göra ul? Det blir säkert inte så många dagar med sprutor!
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 23:06:36 följande:

Skönt att allt såg bra ut på blodprovet. Vad är det de kollar på blodprovet? Jag har UL och blodprov på måndag, längtar ihjäl mig så jag får svar om hur länge jag ska fortsätta med sprutorna.

Ja det var skönt faktiskt. Jag tror dom kollar något som heter östradiolvärde. Har inte satt mig in i vad det är riktigt men de kan se om de kanske behöver höja eller sänka dosen man har just nu, eller som för mig nu, fortsätta med samma dos :) kommer gå fort tills måndag ska du se :)
  • Emrony
    hagnestahill skrev 2015-11-25 20:51:32 följande:

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid! 

Cutepoison

HJohannesson BF 2 august

Hagnestahill

Men shit va roligt!! Stort grattis!
    Man blir peppad!

Jag hade mitt första ul idag, äggen och blodprovet såg fint ut.
    Nytt blodprov i morgon och ul igen på fredag.
    Det lutar åt att det blir äp på måndag, men vågar inte hoppas på något riktigt. Är glad att det så bra ut idag, en dag i taget! :) hur går det för er som börjat med sprutorna nyss? Och ni som väntar på mens? :)
  • Emrony
    Iskristall skrev 2015-11-25 22:25:41 följande:

Stort grattis Hagnestahill!

Emrony: Kul med lyckat första ul!

Nmg: Du grattis till bra jobb med andra sprutan! Nu kommer det rulla på

Själv fick jag blodblandade flytningar nu precis o börjar känna lite värk i magen. Tror mensen dyker upp i morgon. Så nu vågar jag tro på sprutstart på fredag!

Men va bra, då kommer ju mensen nu! :) det känns faktiskt bra att få börja, tror vi alla har gemensamt att vi tycker det är jävligt trist att vänta. Det har vi liksom gjort nog nu! :)
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-26 09:15:35 följande:

Ni som tagit menopur, hur tidigt kände ni nånting? Jag tog andra sprutan igår kväll och kände hur det började dra och spänna på

Vänster sida, samma sak nu. Fortsätter det imorgon ska jag ringde ich fråga om jag för komma in på UL och kolla så allt ser bra ut så man inte råkar bli överstimulerad eller nåt. Känns långt till måndag ur den aspekten. Sköterskan jag pratade med sa att om det blir jättespännt i helgen och att det hugger och drar så skulle jag ringa 1177. Men känns ju böttre att få komma in imorgon och kika i så fall tycker jag så slipper man oroa sig hela helgen.

Hej!
    Jag tar menopur och jag känner jättemycket i mina äggstockar. Kände av det redan efter någon dag. 
    Det känns lite som att jag har två maracas där inne. Förra gången när jag fick avbryta så kände jag inte alls såhär mycket.
    Hoppas att det händer lagom mycket där inne för er :)
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-26 11:10:02 följande:

Ok "skönt" att det är nån mer som känner så. Hugger och ilar på vänster sida för mig ungefär som det gör innan ÄL. Är det så för dig oxå? Få se hur det artar sig, kanske kan åka in imorgon och kolla. Jag ör livrädd att de ska bli för stora så jag blir överstimulerad.

Ja det känns som vid ägglossning ungefär fast mer. Det är säkert ingen fara men kan ju vara bra att kolla det om du känner dig orolig.
  • Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-26 11:14:59 följande:
    Har du varit på ditt första VUL ännu? Jag var på mitt imorse och dom sa att jag skulle fortsätta på samma dos 150 IE menpopur, och ny koll på måndag. Det fanns en större blåsa på 14 mm sen ett gäng på 10-11 mm och massa miniblåsor. Dom är ju oroliga för överstimulering om dom höjer dosen men samtidigt är jag orolig för att det kommer avbrytas som förra gången. Så jobbigt! :(

Känner av lite mer aktivitet i magen än förra gången men inte riktigt så mycket som du beskriver, men det bådar ju förhoppningsvis gott för dig! :)
    Ja jag var på mitt första VUL igår. Det såg ut ungefär som för dig.
    Några stycken på 14 mm, sen några som var runt 10-12 och sen några mindre. Mest utvecklade på höger sida, den är tydligen min dominerande äggstock :)
    Sa dom till dig att det fanns risk för överstimulering? Dom nämnde det för mig med men sa att de skulle återkomma ifall jag skulle sänka dosen och ingen har återkommit så jag antar att det var ok då.
    Jag fick fortsätta på samma dos som tidigare också 250 IE menopur. Ska tillbaka på ett nytt ultraljud i morgon.
    Hoppas verkligen inte att någon utav oss får avbryta igen! Nu får vi verkligen hålla tummarna :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november