1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Var det nån skillnad på orgalutran och menopur eller gjorde de lika ont?
Var det nån skillnad på orgalutran och menopur eller gjorde de lika ont?
Så där nu har jag tagit den, svettades och skakade som bara den. Sved lite när man spruta in, har lagt på xylocain nu det svider efter sticket. Känner för att gråta. Fan va orättvist!!! När de dessutom inte hittar nåt fel på oss , " det borde funka på vanligt sätt" jo men tjena , det är så roligt med det här så. Blä. Nu har jag fått gnälla av mig
Hej! Blev tipsad om denna tråden, vad roligt det var och läsa att folk blivit gravida på första försöket!
Jag har börjat min resa i torsdags och har sprutat med Gonal f 125 e fram tills igår då vi fått lägga till Orgalutran sprutan fram tills på torsdag då vi har ultraljud nr 2. Hade nr 1 idag och det enda hon sa var att allt såg så fint ut.
Kan även tillägga att det är mina äggledare som det är "fel" på och på min man är det inga "fel" på ;)
Tack, Känns skönt att du håller på med sprutorna samtidigt. Man känner sig ensam ibland. Hoppas hoppas hoppas jag slipper ta sprutorna allt för många dagar. Det va "bara" 5 orgalutran i förpackningen. Hoppas allt ser bra ut på UL på måndag så kanske man kan ta ovitrelle nån dag efter det. Hur många orgalutran har du fått utskrivet? Har du varit på UL?
Skönt att allt såg bra ut på blodprovet. Vad är det de kollar på blodprovet? Jag har UL och blodprov på måndag, längtar ihjäl mig så jag får svar om hur länge jag ska fortsätta med sprutorna.
Hej!
Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!
Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..
Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...
Önskar er andra stort lycka till!
IVF-lista
ina - äp v.44
Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år
Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år
phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år
FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år
Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år
pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år
Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år
Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år
FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år
Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år
Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år
Gravid!
Cutepoison
HJohannesson BF 2 august
Hagnestahill
Stort grattis Hagnestahill!
Emrony: Kul med lyckat första ul!
Nmg: Du grattis till bra jobb med andra sprutan! Nu kommer det rulla på
Själv fick jag blodblandade flytningar nu precis o börjar känna lite värk i magen. Tror mensen dyker upp i morgon. Så nu vågar jag tro på sprutstart på fredag!
Ni som tagit menopur, hur tidigt kände ni nånting? Jag tog andra sprutan igår kväll och kände hur det började dra och spänna på
Vänster sida, samma sak nu. Fortsätter det imorgon ska jag ringde ich fråga om jag för komma in på UL och kolla så allt ser bra ut så man inte råkar bli överstimulerad eller nåt. Känns långt till måndag ur den aspekten. Sköterskan jag pratade med sa att om det blir jättespännt i helgen och att det hugger och drar så skulle jag ringa 1177. Men känns ju böttre att få komma in imorgon och kika i så fall tycker jag så slipper man oroa sig hela helgen.
Ok "skönt" att det är nån mer som känner så. Hugger och ilar på vänster sida för mig ungefär som det gör innan ÄL. Är det så för dig oxå? Få se hur det artar sig, kanske kan åka in imorgon och kolla. Jag ör livrädd att de ska bli för stora så jag blir överstimulerad.