• Emrony

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

FörstaIVF skrev 2015-11-26 11:58:40 följande:
    Menar du 250 eller 150 IE menoupur? :)
    Jo, dom nämnde att det finns risk för överstimulering men jag känner inte ens att jag är i närheten av att komma dit, just nu iaf... Någon sänkning kommer nog inte bli tal om, eventuellt att man kanske höjer men vad vet jag...
    Men du ska på en andra koll nästa vecka också antar jag?

Ja, nu får vi verkligen hålla tummar och tår!
    Jag menar att jag tar 250 ie menopur, samma som från start denna omgången. :)
    Nä men då är det nog ingen risk för det heller, känns som att man borde känna av det.
    Jag tror att det blir äp på måndag om allt ser ok ut på VUL i morgon faktiskt.
    Hur många dagar har du sprutat nu?
    Jag är inne på dag 8 idag.

• Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-26 12:31:31 följande:
    OK, jag tar 150 IE, jag hade för mig någonstans att vi låg på samma dos... :)
    Men lycka till på måndag, spännande!!
    Själv är jag inne på dag 6 idag så jag har några dagar kvar med detta...
    Jag trodde att jag skulle ta 150 till en början så jag kanske har skrivit det någonstans innan. :)
    Ja superspännande! Lycka till till dig med!
  • Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-26 12:31:31 följande:
    OK, jag tar 150 IE, jag hade för mig någonstans att vi låg på samma dos... :)
    Men lycka till på måndag, spännande!!
    Själv är jag inne på dag 6 idag så jag har några dagar kvar med detta...
    Jag trodde att jag skulle ta 150 till en början så jag kanske har skrivit det någonstans innan. :)
    Ja superspännande! Lycka till till dig med!
  • Emrony

Håller med om att va bra vi alla gör det som går igenom detta.
    Jag tror vi alla kommer att komma ut lite starkare och tålmodigare på andra sidan :)

Idag har jag varit på mitt andra ultraljud, äggen såg fina ut och mitt blodprov såg också fint ut.
    Nu blir det äggplock på tisdag :) Känns spännande och läskigt.
    Har inte tillåtit mig att tänka så långt tidigare, det är verkligen blandade känslor kring äggplock men vi ska ta oss igenom det med.
    Ha en trevlig dag alla! :)

• Emrony
    ina skrev 2015-11-27 13:30:44 följande:

Hej tjejer!

Idag har vi ÄNTLIGEN efter låååång väntan fått det härliga beskedet att jag är gravid! Jag har inte kunnat ta något graviditetstest då jag fortfarande tar pregnyl så det var bara att vänta tills det kunde synas något på ultraljud. Så idag fick vi se en liten tickande böna =) =) =) är i v 6+0 idag! Yes!!
    Lycka till allihopa!

Men gud va roligt med glada nyheter! Stort Grattis!
    Kan nog inte ens tänka mig hur glada ni var att se din lilla tickande bönan. :)

• Emrony
    Nmg skrev 2015-11-27 12:38:22 följande:

Idag var jag på UL, tyckte jag var flåsigare idag, va säker på att det inte va nåt troligtvis stress men jag ringde och rådfrågade och de sa att jag kunde komma in på UL om det skulle kännas böttre vilket jag gjorde. Allt såg bra ut, det är ju väldigt tidigt än för att se hur äggblåsorna mognar, men jag jade ingen vätska nånstans, inga cystor, hade nån äggblåsa på vänster sida 12 mm i övrigt såg det lugnt ut. Nu hoppas jag verkligen att det är några fler äggblåsor på

Måndag. Av vad jag har hört om menopur så får man inte så många blåsor men vi får väl se. Det va jätteskönt att kolla upp, nu kan jag slappna av i helgen och stressa upp lite sen inför orgalutranen.

Va bra att du fick komma på UL idag, nu kan du ha en helg utan stress :)
    Håller tummarna att det ser fint ut på måndag också.
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-27 14:16:10 följande:

Tack hoppas det går bra på

ÄP nästa vecka. Vilken dag var det?

Ja jag hoppas att det går fint! :) Det blir på tisdag morgon.
    Eftersom vi behandlas på distans så får vi åka till Falun redan på måndagen, mysigt med hotellnatt och lite lugn och ro.
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-28 17:59:07 följande:

Aha då har vi lika. Har oxå 5. Är så nervös över att den verkar krånglig o ta. Läser att några skriver att mannakrafts den i 45 graders vinkel ich några skriver 90.. Och man ska dra tillbaka kolven för att kolla att det inte är blod npgra skriver att det inte spelar roll. Jag kan inte ens minnas att sköterskan sa nåt om det... Vet du något mer?

Jag frågade faktiskt en sköterska igår om orgalutransprutan, för jag har bara tagit den rakt in, inte 45 grader och har inte heller dragit tillbaka någon kolv. Hon sa att jag bara skulle ta den rakt in. Så gör det du med! Känns orimligt att börja dra tillbaka kolven osv. Kommer gå jättebra ska du se :) berätta hur det gick sedan. Idag tar jag min sista menopurdos och näst sista orgalutran :) ha en mysig lördag allihopa :)
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-28 18:52:41 följande:

Tack för ditt svar! Men när man ska nypa till "fläsket" på magen och sticka in den ska man då spruta in den mesans man håller kvar huden eller ska man släppa Nylander när nålen är på plats. Enligt youtube så verkar de hålla kvar och nypa under sprutandet och sen släppa det? Sved det för dig? Var det samma dommenoour fast man kanske blev rödare av den på stället efteråt? Gu va skönt att ta sista!! Jag är avis 76056533][quote-nick]Emrony skrev 2015-11-28 18:39:18 följande:[/quote-nick]Jag frågade faktiskt en sköterska igår om orgalutransprutan, för jag har bara tagit den rakt in, inte 45 grader och har inte heller dragit tillbaka någon kolv. Hon sa att jag bara skulle ta den rakt in. Så gör det du med! Känns orimligt att börja dra tillbaka kolven osv. Kommer gå jättebra ska du se :) berätta hur det gick sedan. Idag tar jag min sista menopurdos och näst sista orgalutran :) ha en mysig lördag allihopa :)

[/quote]Jag höll i "fläsket" när jag stack in sprutan sen så under tiden jag sprutar in så släpper jag mer och mer taget. Så håller inte i hela tiden. Det är liksom precis lika som menopur, några minuter efteråt så känns det som ett litet myggbett för mig, lite kli-igt.
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-28 20:38:04 följande:

Tack så

Mycket! Det är så jag försökt att tänka.. Att det hade nog känts "värre" om jag hade haft vanliga pennor och sen tagit orgalutran men som du säger nu är det ju 5e menopuren så borde det gå bra är bara nervös efer allt man läst om att det inte ska komma in blod i den osv och att det inte är bra. Ska

Man ta bort luftbubblor ? 50 min kvar.....

Du behöver inte ta bort luften, den gör att man får hela dosen :) förfyllda sprutor brukar ha så! Lycka till nu, det kommer gå bra!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november