-
Jag fick ju en liten blödning innan vi testade och får ibland det här rosa som du beskriver. Tror inte du behöver vara orolig, läste att många fått så. Jag var såklart också orolig.Iskristall skrev 2015-12-22 06:05:41 följande:Det kanske bara är rosa strimlor pga lutinusen, sköra slehinnor eller nåt. Det behöver inte vara dåligt. Vi fortsätter hoppas och hålla tummmarna!
-
Ge inte upp. Jag tog ett test rd13. Håller tummarna :)hope88 skrev 2015-12-22 07:03:09 följande:
Tog nyss ett test, kan inte låta bli. RD11 och minus. Visste det ju..
Tack! :) jag har så svårt att fatta om testet verkligen är ett plus. Kan låta som jag är väldigt trög i skallen haha! Men a vi känner oss väldigt osäkra. Hoppas det ändras på torsdag :)
Har sagt till mina föräldrar att vi ska testa den 25e. Så vi planerar för att ge en julklapp med något roligt sätt att berätta på :) -
Ja det stämmer om det nu är ett plus. Så ut såhär:Iskristall skrev 2015-12-22 08:16:03 följande:Fick du plus på RD13?
-
Hoppas det! :)Iskristall skrev 2015-12-22 08:26:19 följande:Just ja! Wiiihiii Klart det stämmer Lotten! Det där är ett plus! Tänk vad starkt och fint det kommer vara vid nästa test!!!!
-
Tråkigt besked. Men vad härligt att höra att du kan se något positivt i detta också. Starka kvinna! :)FörstaIVF skrev 2015-12-22 08:53:52 följande:
Vi som trodde att det skulle gå så bra... äggplocket gick jättebra, 7 av 8 ägg blev befruktade. När vi i söndags skulle åka tillbaka för att förhoppningsvis få tillbaka en blastocyst så ringer läkaren när vi nästan är framme för att meddela att det inte blir någon insättning :( Det fanns två ägg som kanske skulle gå att frysa men det visste som inte förrän dagen efter. Igår ringde dom och meddelade att inget av äggen gick att frysa. Jag blir gaaaalen... J*vla pisspotta rent utsagt. Så söndagen gick åt till att gråta, äta choklad och tycka synd om mig själv.
Har talat med läkaren igen (dom är ju helt FANTASTISKA måste jag tillägga) och hon tyckte också det var jättetråkigt men var väldigt positiv och menade att det nog säkert komma gå vägen tillslut. Så i feb gör vi ett nytt försök! Känns redan lite bättre faktiskt... Jag börjar få tillbaka min kropp igen om man ska säga nåt positivt om det hela. Magen börjar kännas plattare igen och träningslusten är tillbaka. Har ju kört nonstop denna hösten utan uppehåll med pergotime och två omgångar sprutbehandlingar så kroppen behöver nog vila och återhämta sig lite :)
Grattis till alla som har plussat, det är ju helt fantastiskt!
-
Ja det känns väldigt skönt. Jag trodde inte man skulle känna av det såhär tidigt. Luktar verkligen jättemycket.Nmg skrev 2015-12-22 09:13:39 följande:
Va skönt att du har berättat! Det underlättar! Hos mig är det min chef och en kollega som vet. Jag jobbar på kontor så vi har ett pentry som vi äter lunch i tillsammans är dock ganska glad att jag har ett fritt jobb nu inte så mycket möten. Var chef för några månader sen och det hade blivit jobbigare om man skulle må illa och spy på möten med personalen. Och hitta på ursäkter att man ställer in nåt möte eller så....
Ett digitalt test är gjort och vi fick positivt!! :) -
Tack! :)Iskristall skrev 2015-12-23 06:21:10 följande:
RD14 negativt test. Känns som om jag borde sluta ta lutinus så att min mens sätter igång. Färgade flytningar hela tiden.
Nej gör inte det. Jag har också det. Ge inte upp! ?? -
Tack :)Nmg skrev 2015-12-23 10:53:15 följande:
Grattis igen! Va kul jag tog oxå ett test idag hade en kvar, och det visade fortfarande positivt så jag kan känna mig lugn ett tag. Blev lite nervös där efter minskade symptom.
Vad härligt att höra :) ha en fin jul nu :)
Kram -
Det behöver det ju inte vara. Du får inte ge upp. Hormonet kanske inte har ökat så mkt.Iskristall skrev 2015-12-23 08:15:56 följande:Men negativt RD14? Känns det inte kört så säg?
Ha en fin jul :) kram -
God Jul till er allihop! :) kram
-
Ni som plussat!! Har ni blött något i början av er graviditet utan att det lett till missfall?
Har som mensvärk nu och kommer lite blod :( -
Okej. Hoppas det stannar av. Vi ska ringa på måndag.Nmg skrev 2015-12-26 16:30:35 följande:
Vid min första graviditet ( 11 år sen) blödde jag lite i typ v 5 eller nåt sånt, fick komma på vul
-
Nä det känns inte alls kul. Men skulle det leda till tidigt missfall så tycker jag nog att det borde ha börjat blöda mer än vad det gör nu. Det kommer ju inget i trosskyddet tex. Utan bara när jag torkar mig.Iskristall skrev 2015-12-26 18:48:55 följande:Hoppas det stannar av! Inge kul med blod när man är gravid inte.
Vi ska ringa imorgon :) får se vad de säger. -
Tråkigt :(FruJohanna skrev 2015-12-26 20:40:07 följande:
Vi lyckades inte heller på detta försök. Vi hade ju våra aningar ganska tidigt och sedan kom mensen på beräknad dag och ett minus på testdag. Har fått tid med läkaren i mitten av januari, så nästa försök blir tidigast i februari... Trist men nu hämtar vi krafter under januari och håller tummarna för att det går bättre nästa gång. Håller tummarna för er som ruvar och såklart för er som lyckats få ett plus!
Håller tummarna för nästa försök <3 -
Tack! Hoppas det. Jag börjar bli mer och mer orolig för MF. Har mer ont i magen och blöder mer rött blod nu.hope88 skrev 2015-12-27 10:44:44 följande:Jag tror bara att det är känsliga slemhinnor som gör att det blöder när du torkar dig. Håller tummarna att allt går bra.
Kram
Såg att kliniken inte är öppen nu. Utan telefontid på tisdag :(
Ska man bara vänta och se vad som händer? Eller bör man åka in och kolla?
Kram -
Tack för era svar tjejer :) jag har inte ringt idag. Vi avvaktar lite. Kliniken öppnar på tisdag igen. Ringer och pratar med dem då.
Det har inte blivit värre. Så jag antar att det är normalt ändå.
Kram på er! :) <3 -
Missfall. Vaknade nu och blöder mycket mörkt blod. Tog ett test och inte ens ett svagt sträck visade sig!
-
Tack för kramen.hope88 skrev 2015-12-28 09:57:42 följande:Men neeej :(
Åh, det här skulle inte hända ju :(
Styrkekramar! <3 -
Tack! :)Linny83 skrev 2015-12-28 19:32:22 följande:Skickar en styrkekram.
Vi ska till kliniken den 7/1 och kolla så allt kommit ut.
Vi kommer nog att pausa det här. Om inte de tycker att vi ska köra på vid nästa blödning för större chans att bli gravid så inpå första försöket. -
Grattis! :)Tjorven1980 skrev 2015-12-31 09:52:31 följande:
Kan inte bli så mkt tydligare! Även om jag hade det på känn sedan igår så kan jag inte tro att det är sant. Helt otroligt:))