• Lotten

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Iskristall skrev 2015-12-12 23:52:02 följande:
    Då fick du ett 3-dagars! Vi plockade måndag och satt in onsdag, 2-dagars
    Okej :)

Jag läste att ni pratade om ev biverkningar. Jag fick väldigt ont i brösten redan dag 2-3 med Lutinus. Har fortfarande väldigt ont ont bröstvårtorna blir hårda bara sådär.

Jag är väldigt trött och känslig, gråter för saker som är helknäppt och väldigt lättirriterad.
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-15 06:59:31 följande:

Tog ett test imorse som visade negativt (vågrät ) och sedan syntes ett lodrätt SVAGt streck bakom. Fortfarande väldigt svagt inte ens blått, så att man skulle bedöma som ett plus men det en skugga där. Jag väntar några dagar och tar ett till test så att det inte är inbillning/synfel/fel på test. Haha!

Vilken dag är du på?
    Hoppas det visar tydligare imorgon :)
  • Lotten

Är på RD 9 idag. Mår lite småilla. Tycker att det luktar väldigt MYCKET! Överallt.

Drömde inatt att jag fick blödningar. Kändes så när jag kom upp imorse. Men bara en dröm :) kram på er allihopa!

• Lotten

Så fruktansvärt ledsen. Vill inte gå utanför hemmet idag. Vaknade vid 5 inatt och såg en ljusrosa blödning. Väldigt vattnig. Nu ännu mera! Blod tas ju väldigt negativt, fast det står i papprerna att man kan blöda trots graviditet. Är på RD 10 idag.

Håller tummarna för oss allihop! Och stort grattis till er som plussat! :)

• Lotten
    hope88 skrev 2015-12-17 11:11:50 följande:
    Jag hoppas och tror att det är lutinuset. Har också haft lite rosa i flytningarna från lutinus och det kan rinna som vatten ur mig på morgonen (ursäkta för detaljer :p)

Stor kram till dig håller tummarna för plus!

Kram
    Tack! :)

Det känns lite bättre nu. Det har slutat komma rosa "flytning". Verkar försvunnit helt. Hoppas hoppas att det inte är något negativt.
    Kram
  • Lotten
    Emrony skrev 2015-12-19 10:49:11 följande:

Idag hade vi vår testdag, har inte tjuvtestat något innan dess och det vart positivt :) vi kan inte riktigt fatta det, ena sekunden så är det som att jag glömmer bort att det är verkligt, andra sekunden så gråter jag :) såg att ni skrivit lite om förkylning, jag blev dunderförkyld två dagar efter återföringen, och än så länge har det ju gått bra! Ska ringa till kliniken på måndag, antar att man får ett ungefärligt datum då. Grattis till er som plussat och lycka till nu till er som väntar fortfarande! Så glad att man kunna ventilera här med er! Kram på er!

Grattis! :) <3
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-19 15:04:38 följande:

Jag har en lite av en negativ eftermiddag idag. Ömmandet i mina bröst och bröstvårtor har minskat idag känns det som vilket gör att jag vacklar i mitt tro och hopp just nu...

Tror du inte det är för att ovitrelle gått ur kroppen. Upplever detsamma. Tänkte också negativt först. Men kom på att det kanske har med den sista sprutan att göra.
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-19 16:06:51 följande:
    Tack för pepp. Tog Ovitrellen för exakt 14 dagar sen. I torsdags tjuvtestade jag och fick negativt test så antar att Ovitrellen var ute ut kroppen redan då.
    Idag är det 17 dagar sedan jag tog min slutspruta. Fick en lite rosa blödning i torsdags. Men försvunnit nu igen.

Jag hoppas att det bara har minskat pga den är ur kroppen. Hur mår du annars?

Jag är ganska trött, osugen på mat och upplever att det doftar väldigt mkt. Speciellt när vi var i affären förut. Mkt stark cigarettrök och parfymlukt, som att folk duschat i parfym.

Vi funderar nu på att testa imorgon, trots att vi hade bestämt oss för att testa 25/12. Vår egentliga testdag är 24/12.
  • Lotten

Ruvardag 13.
    Jag hatar att testa. Tycker det är svårt att tolka sträcken. Och igår när vi fick ett infall att testa tidigare så fanns bara detta i affären vid oss.
    För visst kan man ofta se "spöksträck" eller bara jag som upplevt så?

Vågar inte riktigt tolka det positivt. Vad säger ni andra som testat många gånger?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november