• Lotten

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

hope88 skrev 2015-12-04 14:58:03 följande:

Härligt att höra att äggplocket gick bra nmg :) Hoppas äggen odlar på sig fint nu inför insättning :)

Vila och ta hand om dig!

Hoppas att äggplocket gott bra för dig med lotten!

Nu har jag varit på första ultraljudet. Allt såg fint ut. Ska fortsätta med samma dos över helgen och sen ett till ultraljud på måndag eftermiddag och så blir det troligen äggplock på onsdag. Ingen risk för överstimulering såg han heller så det var skönt att höra!

Den största blåsan var 15 mm. Sen var några 14 mm. Några 10 mm. De såg alla bra ut. Sen var det någon som var 6 mm också och de trodde han inte skulle växa på sig helt men kanske.

Så nu kör jag på under helgen och hoppas det ser bra ut på måndag också :)

Hur går det/känns det för er andra?

Kram

Det gick bra. Väldigt ont dock. Har ganska ont ännu. Men det är väl normalt skulle jag tro? Legat på soffan sen vi kom hem. Ogillar att vara uppe och gå pga smärtan.

Insättning på måndag igen.
  • Lotten
    hope88 skrev 2015-12-04 18:37:47 följande:
    Gjorde det väldigt ont hela tiden? Usch låter inte roligt :( tyckte du att morfinet hjälpte? Är supernervös för äggplock. Gjorde väldigt ont på vä äggstock idag på ultraljudet och då tänker jag direkt att det kommer vara extra ömt där på äggplock. Gud vad man tänker och tänker.

Härligt med insättning på måndag hoppas på toppenägg :) Vila dig nu och ta hand om dig.

Kram
    Jag upplevde att det kom lite stötvis. Tror ena sidan var värre än den andra. Ja, jag tror jag blev lite väck utav det. Efter andra sprutan börja jag bara asgarva! Haha! Kändes väldigt konstigt på ett sätt. Att få en skrattattack i den situationen.

När jag spolade äggledarna så kändes det som jag skulle gå sönder inifrån. Och hade den smärtan i tankarna innan. Det var inte så nu. De pausar om man vill. Allt går i den takt man själv vill.

Tack! Det ska jag göra. Och du också. Det är inte säkert det gör lika ont för dig. Jag tror jag är väldigt känslig för hade fruktansvärt ont när min kopparspiral skulle sättas in också.

Kram :)
  • Lotten
    hope88 skrev 2015-12-04 20:03:03 följande:

Jobbar ni dagen efter äggplock och dagen för insättning?

Jag hoppas det är bättre imorgon. Men är det som idag skulle jag inte kunna jobba dagen efter äggplock.

Jag ska jobba på förmiddagen innan insättning. Det ska inte kännas något säger de.
  • Lotten
    hope88 skrev 2015-12-04 21:43:18 följande:
    Okej :) När får man besked om insättning?
    Vi fick veta innan vi gick från kliniken idag när vi plockade ut. Så antar att de flesta får besked samma dag? :)
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-06 15:23:36 följande:
    Japp, första morgontiden....snark!

Klart jag uppdaterar! På vul såg de 4st "stora" äggblåsor på ena äggstocken och på andra var det några fler, vet ej exakt, men mindre. Vet inte ens om de har hunnit växa till sig. Jag hoppas det, för bara ev 4st känns lite snålt haha
    Blev bara 3 för mig. Känns också konstigt. Men får tänka, bättre än noll. Önskar dig lycka till :)
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-06 16:03:50 följande:
    Hur många äggblåsor hade du då? Vi får tänka kvalitet framför kvantitet! Som det har påpekats tidigare, det kan räcka med 1 st om vi har tur. När har du insättning?

Tack för lyckönskningen! Önskar dig lycka till också!
    Två dagar innan äggplock verkade det finnas några stycken. Minns inte hur många men säg iaf 5-8 st. Kanske inte fanns ägg i alla blåsor. Sen så hade de inte växt så mkt som de önskade.

Jag har insättning imorgon :) tack!
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-06 16:09:59 följande:

Hur har de gått för dina tre? Har du fått något återfört än?

Insättning imorgon om de inte ringer och säger att alla tre inte blev något.

Gud så trött jag är efter Lutinus. Förstår inte hur jag ska kunna jobba imorgon.
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-06 18:25:40 följande:

Jasså blir man trött av den?. Jag ska ta min första ikväll.

Läste att en biverkning kan va att man känner sig utmattad. Sen vet jag inte om jag påverkats av allt det här med ivf. Kanske spänningar o så. Men jag tror det är Lutinus.
  • Lotten
    hope88 skrev 2015-12-06 19:05:48 följande:

Jag tror du kommer ruva från och med imorgon Lotten :) Spännande!

Ja! Hoppas :)
    Sen kommer den långa väntan. Men samtidigt är det inte så lång tid kvar till testdag iaf. Ska koncentrera mig på träning och kost fram tills dess :)
  • Lotten
    hope88 skrev 2015-12-07 15:14:53 följande:
    Det gick bra =) Äggplock på onsdag kl 09.00. Ska ta ovitrellesprutan ikväll och så blir det vilodag imorgon från sprutorna. Nu känns det nervöst!
    Lycka till! :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november