• Lotten

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Bilden verkade inte laddas upp..

• Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-20 06:20:55 följande:

Grattis Lotten! Det ser onekligen positivt ut!

Jag vet inte om jag vågar säga tack :) men hoppas hoppas! Vi gör ett nytt test på julafton som är vår testdag :)

Kram till er alla!
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2015-12-20 05:56:40 följande:
    Vet inte vilket test det där är men - A line is a line! Det där är positivt. Det andra strecket syns tydligt även på fotot

Grattis!
    Det är något test som stod Apoteket på iaf.

Vågar inte riktigt säga tack ännu, haha snacka om att man är så van vid att få negativt test att man inte vågar tro på detta.

Kram
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-20 12:02:44 följande:

Har ringt och meddelat kliniken nu och de sa att det är

ÄP man räknar så jag ör i vecka 4+2. Bf 25/8. Då fick jag svar på hur man räknar

Är också på 4+2 om jag räknat rätt :)
  • Lotten
    hope88 skrev 2015-12-20 09:41:48 följande:

Stort grattis Emrony till plus och jag säger även grattis till Lotten ett plus är ett plus! Vad kul tjejer håller tummarna för er =)

Hur mår du nu Nmg?

Härligt med återföring Tjorven80 =) Vad skönt! Vi fick inte heller något till frysen men förhoppningsvis är det guldägget vi ruvar på både du, jag och Iskristall =) Håller mina tummar! Angående lutinus japp så kladdar det emellanåt. Lite olik. Kan verkligen rinna ur en. Har binda hela tiden. Men som Iskristall skrev så tar kroppen upp det den behöver och resten kommer ut =)

Själv är jag på RD 9 idag och kommer tidigast tjuvtesta på onsdag på RD12. Fortfarande molvärk som om mensen är här? Ömma bröst och hugger till i livmodern/ljumskarna ibland?

Vågar inte hoppas känns som mensen är på g.

Annars mår jag rätt risigt pga förkylningen vilar mest.

Hm jag hade inte vågat lita på det Iskristall. På mina test står det läs aldrig av testen efter utsatt tid på ca 3-5 min. Tror det blir fel när det står och drar sig. Håller tummarna för plus åt dig vännen! När testar du igen? Kram

Än en gång grattis till era plus och håller tummarna för alla ruvare! Kram

Tack! :)

Håller tummarna för dig.
    Kram
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-20 16:11:51 följande:

Va kul! Fick du oxå bf 25/8?

Haha ja! :)

Fast jag vet inte om jag räknat rätt. Jag satte in ett tredagars den 7/12, äggplock 4/12. Så jag har ju räknat 7e som ägglossning.
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-20 16:49:22 följande:

Ja de räknar ju Efter ÄP så därför har vi nog lika. Jag hade ÄP 4/12 och ET (5-dagars) 9/12. Hmmm men jag tror att du ska räkna 4e som ägglossning?

Ja förlåt, jag skrev fel. Lite trött. Jag har räknat 4e som äl :)

Vi kommer göra ett nytt test på julafton. Vi vågar inte riktigt tro på dagens test. Haha!

Kul o följa varandra :)
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-20 21:13:46 följande:

Vad har du för symptom? Mitt har varit väldigt lugnt idag så nu oroar man sig att det ska ha hänt nåt därinne

Vet inte om det är symptom men såhär upplever jag det just nu.

Lite tröttare än vanligt. Inte så stor matlust. Känns som jag är mätt redan. Lite öm i brösten. Upplever mkt dofter. Vi var tex och tränade igår. Det luktade fruktansvärt. Massa gummi från golvet/ de tjocka mattorna som finns inne på gymmet.
    Sen att människor i affären luktar typ rök eller att de dränkt sig själva i parfym.

Jag tror inte det är någon fara. Mina bröst gjorde jättefint för några dagar sedan, eller typ en vecka sedan. Tror det handlar om att ovitrelle går ur kroppen.
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-21 06:37:26 följande:

Så var det för mig oxå helt plötsligt känner man alla dofter. Hah. För några dagar sen blev jag oxå

Mätt fort, blev nästan andfådd när jag åt. Nu är jag mest hungrig hela tiden. Igår blev jag super sugen på kokt ägg på en macka, brukar inte äta det p ofta annars, sen ville jag ha en till. Haha. Och allt smakar så fantastiskt gott med salt på. Åt en grekisk sallad i helgen, var nog det godaste jag ätit ja just det hade glömt bort att hormonerna håller på att gå ut ur kroppen, hoppas att det är därför brösten inte är lika spända som för nån dag sen. Tränar du nånting? Om ja, vad? Jag ör bara ute och o går vågar inte göra nåt annat.

Jag är mätt innan jag ens börjat äta.
    Idag när jag klev in i personalrummet så reagerade jag starkt på att det luktade väldigt mycket ballong. Det stank verkligen. Hängde några ballonger där.

Jag har försökt träna lite under hela tiden men fick sluta för att jag hade så ont i äggstockarna. Tränade senast igår. Men blev så äcklad av att jag blev så klibbig. Brukar alltid bli väldigt svettig, men jag klarade bara inte av det. Kändes jättekonstigt. Jag kör cykel, bandet och crosstrainer :)
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-22 06:33:09 följande:

Ja visst är det märkligt hur man blir hur du med mat på jobbet? Jag är så nervös inför illamåendet som säkert börjar snart, så att MSN kanske inte kan äta tillsammans med de andra, hur man minska göra det utan att det märks. Ok det låter bra med träningen, måste nog oxå sätta igång lite

Ja! Jättekonstigt. Jag har jättesvårt att sova också. Började innan vi plussade, om det nu är ett plus. Vi har inte litat riktigt på det vi gjorde. På torsdag gör vi ett nytt.

Mina kollegor är väl medvetna vad vi gått igenom. Har inte kunnat dölja mitt mående så bra. Jobbar med barn. Så jag äter tillsammans med barnen.

Vad jobbar du med? Jag försöker iaf träna minst 30 min :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november