• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

hope88 skrev 2015-12-28 11:46:13 följande:

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

Håller tummarna för januari! Kram
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-29 11:20:59 följande:

Ruvardag 10 idag. Satte in ett 3 dagars embryo lördag 19/12.

När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?

Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...

Håller tummarna för dig! Vet inte om RD12 är förtidigt att testa, det verkar vara väldigt individuellt. Många har ju fått plus på RD12 av vad jag förstått. Du skulle ju vara på äl +15 i vanlig cykel. Och jag läste att från RD11 med ett 2 dagars ska kroppen börjat producera tillräckligt med hcg för att man ska kunna se på test. Det är ju svårt att veta!
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-31 09:52:31 följande:

Kan inte bli så mkt tydligare! Även om jag hade det på känn sedan igår så kan jag inte tro att det är sant. Helt otroligt:))

Grattis Tjorven1980!

Vad var det som gjorde att du hade det på känn sen igår att du kunde vara gravid?
  • Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-05 16:50:07 följande:

Hej nu är kanske denna tråd gammal då det var vi som gjorde ivf november/december men ser att några andra trådar är aktiva än för oss som inte lyckades denna omgång där vi kan forsätta prata i =)

Skapade också en tråd så heter vi som gör ivf 2 2016 tror jag den heter :D där ni gärna får hoppa in i ni som fortfarande fortsätter denna resa.

Kram på er

Ska leta upp din nya tråd hope88! Vill fortsätta hänga på
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2016-01-05 18:44:18 följande:

Önskar er lycka till med nästa försök. Håller alla tummar jag har att det lyckas nästa vända

Hur mår du nu? Landat i att du är gravid?
  • Iskristall

Stort lycka till nu Stajlish och Aliiice! Nu får det vara er tur!

Nu hittade jag också den här tråden Nmg!

• Iskristall
    stajlish skrev 2016-06-03 20:51:46 följande:

Tack! <3 Ja man tycker det! =) Hur mår du?

Ja, det tycker jag verkligen!

Jag mår bra nu Börjar känna av fogarna lite i blygdbenet dock. V.19 här.
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-06-06 18:34:50 följande:

Jodå, de gick bra. Men vi blev lite besvikna på resultatet...hade ju hoppats på bättre såklart. Men vi är tacksamma och glada för den jag ruvar på nu. Vi får hoppas på den helt enkelt... Men de är ändå tufft nu...att veta att om inte denna går så får vi börja om helt..igen. Vi trodde verkligen de skulle bli en bättre utgång denna gång eftersom vi fick fler ägg.. men men.. av våra 11 ägg var 8 mogna, 7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår.. varav de finaste är i mig, och de andra var sådär o skulle inte klara av en frys nu men de skulle odla vidare o ge de en chans.. men inget vi räknar med, inga goda chanser för de :( Vi får hålla tummarna för detta embryo i mig mage nu! 

Lycka till Stajlish! Tummarna hålls! Förstår din besvikelse dock
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-07-01 13:45:23 följande:

Nej, det blev inget denna gången heller :(

Så vi tar nya tag inför IVF 3 i höst!

Men då! Vi som håller tummarna så hårt för er! Stort lycka till med nya försök i höst och hoppas ni kan vila upp er ordenligt i sommar!
  • Iskristall
    lilsis skrev 2016-11-17 17:21:10 följande:

Pojke här med. BF 21/3.

Men sambon har tre pojkar sedan tidigare så det var ganska väntat.

Grattis!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november