• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Tjorven1980 skrev 2015-12-18 12:20:51 följande:

Vilket jäkla skit! Nu är jag lite uppgiven.

Kliniken ringde precis. Vi skulle på återföring idag men det blir imorgon ist. Äggen delar sig långsamt så dom ville avvakta med återföring. Låter i mina öron inte positivt. Alla 4 delar sig lika långsamt så det är inget som ligger före de andra. Hur jäkla svårt ska det vara? Dom fick ut 14 ägg, varav 7 var befruktningsdugliga. 4 blev normalt befruktade och samtliga är långsamma i sin delning. Det som lät så himla positivt har vänt till att bli skit. Svårt att låta bli att ställa in sig på att det inte blir någon återföring överhuvudtaget. Känns så jäkla onödigt, all denna tid och mediciner och biverkningar till inget??

Känns hopplöst. Känner mig ganska förbannad och besviken just nu....

Åh stackare, förstår att det känns tungt! Samma känsla som jag fick när jag fick beskedet att det enda befruktade ägg de försökte odla vidare och frysa inte klarade sig! Då kände jag direkt att det är samma "skit" med embryot de satte in. Klarade sig säkert inte heller till blastocyststadiet?!

Men vi måste försöka tänka positivt! Jag tror du kommer få din återföring! Just hang in there! Kram
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-18 13:41:54 följande:

TackSnacka om att detta är en känslomässig karusell där man ena stunden känner sig positiv och förväntansfull och nästa stund vill man bara ge upp.

Hur svårt ska det vara att få till en barn?? Får se vad dom säger imorgon. Känns inte så peppande att börja om med en ny behandling i dagsläget. Så frustrerande att det enda man kan göra är att vänta och vänta. Och vänta lite till. Usch och fy! Nu ska jag åka och hälsa på en vän som precis fått barn. Kul. Känner mig sjukt bitter just nu...

Ja det är det verkligen! Jag håller tummarna! Hoppas du får en trevlig eftermiddag med din vän och den lille ändå!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-18 08:52:11 följande:

Exakt! Jo det är ju så men jag hoppas så att vi alla blir gravida så allt detta varit värt det!

Nä tror det är normalt =) trodde också jag hade ägglossning här om dagen haha..

Just nu är jag förkyld. Vaknade upp med snuva och ont i halsen, hoppas inte det är negativt =(

Hur mår du känner du något?

Vet inte om jag inbillar mig men sedan igår mår jag illa och är hungrigar mellan måltiderna än annars men jag tror det är för tidigt att känna av eventuella gravsymtom :p

Kram

Hoppas du slipper förkylning om det inte hjälper ägget att fästa och stanna kvar, då kan det ju vara värt lite förkylning!

Känner mina ömma bröst, får för mig lite illamående då jag är hungrig, men det är egentligen inte ovanligt så kan jag känna ändå. Fått några episoder med molvärk långt ner vid blygdbenet, men vet inte om det egentligen bara är gaser i tarmarna som bråkar, skulle tro det. Mensvärk brukar jag inte få dagar innan mensen dyker upp, brukar komma samma dag eller bara timmar innnan mensen.

Hur mår du idag? Vilken Rd blir det för dig idag?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-18 09:34:18 följande:

Va skönt att det inte blev mer klumpar. Håller med... Man gör det mesta för att slippa sprutorna

Nä, inga mer geleklumpar haha
    Nmg skrev 2015-12-18 09:33:25 följande:

Idag var plusset starkare så nu tror jag på detta! men gu va svälld jag är jag ser ut att vara jättegravid, måste nog köpa lösa tröjor för att inte ska massa funderingar hos de på jobbet. Det är fortfarande väldigt tidigt så mycket kan hända... Läst att tarmarna blir lite svällda av allt men förhoppningsvis lägger det sig om ett tag. Håller tummarna för er allihopa! Det är Så spännande att följa och jag tror att det kommer går bra för alla här, förr eller senare!

Så roligt för er! Så glad för er skull, först ivfen!

Hur mår du idag?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-17 06:24:11 följande:

Nu blev det nåt fel, rd 9 , 10 eller nåt sånt, så med din borde det dröja ytterligare nån dag! Testa igen om några dagar

Jag läste på ett ställe att vid ett 2-dagars så vid RD11 ska det finnas nog med hcg i kroppen att kunna ge utslag. I morgon är jag på RD11, ska jag ta ett test då? Min sambo och jag pratade ju om att testa då. Jag har lagt det lite på hyllan och han verkar ha glömt bort det, så jag vet inte hur jag ska göra. Min mens bör komma måndag eller tisdag om det vore en vanlig cykel, kanske ska ta och vänta tills dess helt enkelt istället? Hmm vi får se...
  • Iskristall
    Emrony skrev 2015-12-19 10:49:11 följande:

Idag hade vi vår testdag, har inte tjuvtestat något innan dess och det vart positivt :) vi kan inte riktigt fatta det, ena sekunden så är det som att jag glömmer bort att det är verkligt, andra sekunden så gråter jag :) såg att ni skrivit lite om förkylning, jag blev dunderförkyld två dagar efter återföringen, och än så länge har det ju gått bra! Ska ringa till kliniken på måndag, antar att man får ett ungefärligt datum då. Grattis till er som plussat och lycka till nu till er som väntar fortfarande! Så glad att man kunna ventilera här med er! Kram på er!

Åh stort grattis! Vad roligt! Vad har du för känningar? Trodde du att det skulle bli positivt innan du testade?
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-19 14:21:45 följande:

Idag har vi varit på återföring. 1 ägg som kunde gå vidare, inget till frysen. Skönt att få ett tillbaka men känner mig lite besviken att det blev så dålig utdelning när det var så många ägg från början. Visserligen många som inte var helt mogna och befruktningsdugliga. Hade vart önskvärt att kunna få nått till frysen. Men naturen har sin gång och av någon anledning ville inte de andra 3 äggen fortsätta dela sig. Jag

Träffade en helt fantastisk läkare idag, bästa jag haft under hela denna behandling. Han tog sig tid och gick igenom hela behandlingen som varit och svarade på alla mina miljoner frågor om behandlingen och eventuell kommande försök. Ju mer jag fattar om detta med fertilitet och befruktning desto mer imponerad blir jag över att det lyckas bli barn överhuvudtaget

Åh lycka till nu och välkommen till ruvandet! Tråkigt att inget gick vidare till frysen! Jag fick inte heller nåt vidare till frysen, that sucks! Men det gäller att ha positiva tankar! Vilket kan vara svårt stundtals dock.
  • Iskristall

Jag har en lite av en negativ eftermiddag idag. Ömmandet i mina bröst och bröstvårtor har minskat idag känns det som vilket gör att jag vacklar i mitt tro och hopp just nu...

• Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-19 15:57:46 följande:

Tror du inte det är för att ovitrelle gått ur kroppen. Upplever detsamma. Tänkte också negativt först. Men kom på att det kanske har med den sista sprutan att göra.

Tack för pepp. Tog Ovitrellen för exakt 14 dagar sen. I torsdags tjuvtestade jag och fick negativt test så antar att Ovitrellen var ute ut kroppen redan då.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-19 16:17:54 följande:

Tack! Känner mig väldigt svälld i magen. Hur mår Du??

Som jag skrev, känner mig negativ idag. Ömmandet i brösten har minskat. Jag tror jag kommer få mens, vet inte ens om jag har lust att tjuvtesta i morgon som jag och sambon pratat om. Inga andra symtom heller direkt. Värken i magen som bara kommer korta stunder ibland är så sällan att jag inte ens tror jag kan räkna det som symtom, är nog bara gaser i tarmarna.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november