• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-13 11:52:12 följande:

Va kul! Det borde ju va lite positivt?

Hehe man kan ju tycka så. Men egentligen är jag skeptisk till att känna nåt verkligt redan. Skyller allt på biverkningar av lutinus. Är även förstoppad kom jag på, där kom svaret på det lilla illamåendet alltså biverkan haha
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-13 12:10:14 följande:

Okej :)

Jag läste att ni pratade om ev biverkningar. Jag fick väldigt ont i brösten redan dag 2-3 med Lutinus. Har fortfarande väldigt ont ont bröstvårtorna blir hårda bara sådär.

Jag är väldigt trött och känslig, gråter för saker som är helknäppt och väldigt lättirriterad.

Så du har också märkt av fenomenet med bröstvårtorna! Spännande! Ömma bröstvårtor har jag egentligen alltid mer eller mindre efter äl, så det tror jag beror på progesteronet på mig, men detta med hårda bröstvårtor har jag aldrig märkt som en eftet äl grej
    Nmg skrev 2015-12-13 12:11:08 följande:

Haha visst är det jobbigt när man inte vet. Jobbigt med förstoppning Själv är jag grymt sugen på att testa snart!

Ja det förstår jag! Du ligger ju som sagt några dagar före och kan testa tidigare. Hur var din plan?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-13 12:43:32 följande:

Ja haha det där med lätt irriterad känner jag igen. Värre än PMS.. Hihi. Jag tänker nog testa på tisdag på rd6. Är det negativt då kan jag nästan ställa in mig på

Mens. Bättre det än att mensen överraskar mig.

Åh det börjar kännas läskigt med testandet. Man vill så gärna, men samtidigt är man så rädd för negativt test.
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-13 15:03:38 följande:

Precis så hade jag också mellan ruvardag 1-3 typ.. tror de va Lutinusen!

Jag tror också på lutinusen. Jag skyller allt jag känner på lutinusen nu, biverkningar, tror annars inte så mycket skulle visa sig redan RD4 även om man så gärna vill att det ska vara så
    Nmg skrev 2015-12-13 16:33:59 följande:

Då var det dags att analysera lite igen, idag har det huggit och dragit i äggstocksområdet undra vad det kan vara. Om det hände nåt med det återförda ägget så skulle det väl kännas mer från livmodertrakten istället?

Jadu gumman om vi det visste. Hoppas på nåt bra iallafall! Det kanske är svårt att veta exakt varifrån det man känner kommer?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-13 17:49:59 följande:

Haha ja man överanalyserar allt ju.. skönt att det bara ör 1 vecka kvar nummer crinone för mig börjar kännas lite små äckligt med den och det där ljudet när man trycker ut gelén. Hahah. Hur länge ska du ta lutinus?

Haha ger den ljud ifrån sig haha kan tänka mig att det är som att trycka ut en microlax

Jag ska ta lutinus fram till TD, sen vet jag faktiskt inte. Tänker att jag tar i de tre veckor jag fått tabletter till. Slutar förstås om jag inte är gravid.
  • Iskristall
    hagnestahill skrev 2015-12-14 10:58:10 följande:

Nej kände inga direkta symptom på just graviditet, men kände mig lite mer svullen o andfådd efter ca en veckas ruvande, och det kan man bli om man blir gravid och varit överstimulerad (hade 19 äggblåsor och var precis på gränsen till ÖS). Ökad svullnad och andfåddhet kan man få av att hcg börjar utsöndras när ägget fäst och då förvärras det man kände före ÄP. Det stämde på mig. Och nu vecka 8 (7+4) är jag fortfarande jättesvullen o andfådd, inte farligt, men jobbigt. Ser ut som jag är i 16:e veckan =(

Vid UL förra veckan var mina äggstockar ca 5 cm, vilket är mer än normalt men läkaren sa att det var ok. Hört om de som tvingats läggas in men de har haft 8-10 cm tror jag plus massor vätska i buken. Jag mår ok annars förutom svullnaden. Kan ej knäppa mina byxor.

Så mina symptom under ruvningen tror jag berodde på min milda ÖS samt att jag fick massor biverkningar av Lutinus. Biverkningarna man får av progesteron är ju tyvärr precis som vid graviditet: svulla bröst, molvärk, illamående etc.

Dock vid BIM var det mer säkert, för då hade mina bröstvårtor redan börjat bli större och mer mörklila. Det var nog Hcg snarare än Lutinus för svullna bröst får jag efter varje ÄL men inte så stora och lila bröstvårtor.

Jag fick en liten rosa blödning 2 dgr före BIM/testdag och blev rädd att det var mensen som var på G, men plusset ökade ju sen. Tror det är Lutinus för har haft små rosa spottings nån dag varje vecka nu i fyra veckor. Men nu har jag börjat trappa ner på Lutinus och slutar snart

Jag har också de typiska lutinusbiverkningarna, illamående, lite yrslig ibland som golvet gungar, och ömma bröstvårtor, men det får jag alltid efter äl.

Oj, förstår att du blev rädd av den lilla blödningen 2 dagar innan bim, inte kul! Men tur att det gick bra och inte var mensen!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-14 13:21:48 följande:

En fråga, känner ni ökad törst som biverkning av lutinus eller så? Undra bara om det är min crinone eller nåt annat fel. Brukar inte dricka så mycket vatten annars.

Nä, inte mer än vanligt.

Hur mår du annars nu då?
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-12-14 15:17:13 följande:

Fy vad ja e nervös nu :(

Ska på vul på torsdag o hoppas på att få se ett hjärta slå men vad jobbigt de e att vänta.

Åh så spännande! Förstår att du är nervös! Det kommer gå bra. Håller tummarna!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-14 18:47:33 följande:

Jo det är br ä annars. Man vet ju inte vad som är vad längre, biverkningar, menssignal eller annat. Det jag känner nu på RD5: ökad törst och mer kissnödig vilket i och för sig borde hänga ihop, mer spänd mage, trött och seg, tycker mig ana tydligare ådror på bröstet men vet inte om det är inbillning, kanske alltid haft så men tänker på det mer nu.hur mår du?

Jag mår bra, samma vanliga "biverkningar" Inget nytt
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-14 19:27:24 följande:

Haha visst går det sakta nu??

Ja, min sambo satt och räknade igår och kom fram till RD4 och lät så besviken att det inte gått längre tid haha Jo, men det går sakta, men framåt
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november