• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Då har jag tjuvtestat första gången, RD8. Brutalt negativt. Vet att det är tidigt men inte ens tillstymmelse av spökstreck. Så nu ställer jag in mig på mens och en vanlig jul. Bättre bli positivt överraskad senare om det ändå tagit sig, än gå och hoppas på nåt som inte finns.

Lycka till Nmg idag och lycka till alla andra!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-17 06:24:11 följande:

Nu blev det nåt fel, rd 9 , 10 eller nåt sånt, så med din borde det dröja ytterligare nån dag! Testa igen om några dagar

Jag förstår hur du tänker. Men kvinnor testar svagt positivt på CD10 hela tiden i vanliga cykler och räknar man från måndag då äggen plockades o befruktades så är jag på cd10=rd8.
    jagvillhabarn skrev 2015-12-17 06:44:31 följande:

Ge inte upp än. Jag testade rd 8 o fick negativt. Testade ju sen på rd 10 o fick starkt positivt och gravid 1-2 på digitalt. De händer mkt på bara ett par dagar. Jag var också helt säker på att de va kört.

Håller tummarna iaf :)

Tack, som sagt jag har inte helt gett upp. Vi får se helt enkelt. Men jag tror inte på det längre

Just nu är jag inte ledsen, det känns bara normalt för att vara jag att få negativt, jag har alltid fått negativt under våra försök dessa senaste två år. Så jag förväntade mig inte annat egentligen. Klart att hoppet finns, det är bara tron det är svårt med.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-17 06:50:15 följande:

Nu har jag tagit ett till test med clearblue plus på RD7. Den visar positivt! Även fast det är ett svagt plus men den är tydlig. De senaste testen har jag fått vrida och vinkla för att se "spökstrecket" i rätt ljus med denna ser man och den är blå oxå, inte grå som de tidigare. Stämmer detta nu verkligen? Trodde jag skulle börja hoppa av glädje men jag känner bara "jaha????". Kanske inte fattat än. Min sa att han inte vill veta vad det är för resultat, han har varit emot att jag testar tidigt så han vet inte ens om att jag fått svaga streck för flera dagar sen. Han vill Vänta till söndag. Haha då tar jag ett nytt test då och hoppas att det fortfarande är plus!.....

Grattis! Visste väl att ni skulle lyckas! Kram
  • Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-17 08:24:55 följande:

Det här kanske låter jättedumt nu. Ta mig inte fel nu. Jag kom själv aldrig till ruvning vid vårt förra försök, så jag vet ju inte hur det är.

Men allt det här tjuvtestandet? Ångest hit och spökstreck dit. Varför väntar ni inte bara? Ni blir lika besvikna oavsett om testet visar negativt. Det här verkar bara spä på ert hopp och sen förtvivlan ännu mer.

Och det går inte att "ställa in sig i förväg" på vad man ska känna. Ni som får negativt på dagarna i början och säger att "det kan vara bra att jag har ställt in mig på det", ni får ju ändå höra att "det kan ändras fort" och "ge inte upp". Besvikelsen kommer då bli exakt lila stor, om inte större, om ni sen får ett negativt test på testdagen igen. Jag tror verkligen det.

Anledningen till att jag skriver det här är för att det gör så ont att läsa hur ni kastas mellan hopp och förtvivlan ännu mer. Det gör man ju hela tiden i den här processen, men med det här testandet gör ni det ännu värre. Jag tror verkligen det.

Hoppas ni inte tar illa upp av mitt inlägg. Jag önskar er alla lycka till. Och lite lugn i själen. Kram!

Det är ingen fara. Du får skriva och tycka och tänka som du vill.

Jag tyckte det var skönt att testa negativt idag, då behöver jag inte gå runt och tro jag är gravid, behöver inte gå runt och analysera så mycket längre. Händer det ett mirakel och jag får plus om ett par dagar, blir jag extra glad då istället
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-17 08:27:08 följande:

Så fruktansvärt ledsen. Vill inte gå utanför hemmet idag. Vaknade vid 5 inatt och såg en ljusrosa blödning. Väldigt vattnig. Nu ännu mera! Blod tas ju väldigt negativt, fast det står i papprerna att man kan blöda trots graviditet. Är på RD 10 idag.

Håller tummarna för oss allihop! Och stort grattis till er som plussat! :)

Nä, vad tråkigt! Kan bara säga stor kram! Önskar att du slutar blöda och att det bara är en blödning under tidig graviditet!
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-12-17 08:53:09 följande:

Jaaaaa!!! :)

Nu har vi fått se lill knodden :) 8 mm var den nu i v7+2 vilket var helt normalt och vi fick se det lilla hjärtat picka :)

nu har mf risken minskat från 20% till 4%. Tror vi e lyckligast i världen nu. Bara o hoppas att allt går vägen nu bara.

Härligt! Stort grattis!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-17 11:06:48 följande:

Jag tror bara det är för tidigt vännen! RD 8 är ju väldigt tidigt att testa på. Tror från RD10 är som tidigast med ett tvådagars har jag läst.

Så visst kan du vara gravid =) Vänta några dagar till. Kram

Tack gumman!

Hur mår du?
  • Iskristall

Idag fann jag i troskyddet som en liten geleklump, väldigt liten, konsistens av äggviteflytning man får innan äl. Gick att strecka ut och den var lite brunfärgad på ena halvan av vad jag kunde se. Nån av er andra som känner igen nåt liknande under ruvandet?

Hade jag varit gravid i väntan på förlossning hade jag trott det kanske var lite av slemproppen som släppt haha

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-17 11:19:25 följande:

<3

Jag mår bra men vissa dagar är jobbigare. Är på RD6 idag och nu är ovitrellen ute ur kroppen, tog test igår och då var det svagt och imorse helt blankt. Ska försöka hålla mig nu och testa tills nästa vecka men det är svårt.

Mår illa emellanåt, svettas då och då och har molande värk i livmodern så nog spökar progestronet.

Inget brev från kliniken än om våra 2 ägg så det blev inget. Så tar det sig inte ni så inväntar vi mens i januari för försök 2.

Kram

Inget brev än är väl inte alls lika med att de inte togs sig vidare de små äggen. Brevet kanske bara är försenat på posten?! Jag tror på de små o håller tummarna! Lram
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-17 21:20:07 följande:

Kommer ut massa konstiga grejer från mig med. Ibland grynigt, ibland geléaktigt, rosabrunt, vitt ja allt typ haha. Gillar inte progestronet men vad gör man inte för ett mirakel =)

Ja vad gör man inte!? Jag tar hellre lutinus än sprutorna iallafall jag Mycket ska man stå ut med! Då var det säkert inget konstigt med geleklumpen, inte sett nåt mer sånt.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november