• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

hope88 skrev 2015-12-12 12:22:59 följande:

Ja det kan det säkert göra och just nu vet vi ju inte vad vi är hehe

Hmm klurigt. Beror ju på vad du vill. Vänta och se om mensen kommer (förhoppningsvis inte) eller tjuvtesta och förhoppningsvis få plus. Det bästa är ju säkert att vänta till TD men det kommer jag inte klara. Jag ska ha mens om det inte tar sig 26/12 och har TD 27/12 så jag kommer nog tjuvtesta på julafton.. bara för det så kommer väl mensen tidigare

Har inte mensen kommit kommer jag testa senast på julafton iallafall...frågan är bara om jag kommer kunna hålla mig tills dess om inte mensen dyker upp. Ja, dagarna får gå så får jag se hur jag gör
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-12 12:42:16 följande:

Låter som en bra plan =)

Är livrädd för att få mens.. ändå försöker jag tänka och förbereda mig på att det kanske inte tar sig och så finns det det där hoppet långt inne i hjärtat som önskar så

Å jag vet känner samma! Läste på nätet att en vanlig sak till att kvinnor tydligen inte blir gravida kan vara att ägget inte kan fästa i livmodern. Om det är felet, då hjälper det ju inte att de för in ett embryo bara...nu är jag helt övertygad om att vi (alltså jag o min sambo) kommer misslyckas.

Usch förlåt för min nuvarande negativitet! Det blir bättre!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-12 13:00:52 följande:

Det är en sån berg och dalbana allt detta :( Åh men är inte det om det är något fel på livmodern då eller hur vet man att ägget inte fäster pga det? Det är det här som är det jobbiga aldrig finns det någon garanti :( men vännen varför tror du så? Jag tror på oss <3 Kanske inte tar sig på första men nog ska vi också få bli gravida!

Det gör inget här får du/vi ventilera våra känslor. Stor kram!

Det kommer och går. Just nu blev jag depp för i morse och allt jag läst och googlat. Jag tror på oss alla men lite mindre på mig själv haha men det är nog ett sätt att skydda mig vid ett misslyckande.
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-12 13:09:36 följande:

Vi borde försöka hålla oss ifrån google =)

Ja det blir som en inre skyddsmur man sätter upp, tror dock vi blir lika ledsna om vi har hoppats eller inte men känns ändå bättre för mig att skydda mig lite.

Försök nu ha en mysig lördag :)

Jag med! Detsamma! Kram
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-12 14:17:34 följande:

Spännande! På Ruvardag 2 kände jag av något i/vid livmodern som jag tänkte "undra om det fäste nu". Vissa säger att man kan känna, vissa inte. Spännande!

Fick du ett 2 dagars eller ett 5 dagars återfört? Spännande! Minnet är bra men kort!
  • Iskristall

Jag fick ju också stickande/ilande känsla i går kväll. Det var ju också på ruvardag 2 Fast jag är tveksam till att man (iallafall jag) skulle känna av när ägget fäster

• Iskristall
    hagnestahill skrev 2015-12-12 15:30:04 följande:

Oroa dig inte! Jag har också tempat (i flera år) så vet exakt mina temperaturer. Vanlig temp är ca 36.0-36.2 (lågt jag vet). Sen jag plussade har jag haft ca 37.0 och är nu i vecka 8 (7+2) men för ca en vecka sedan kände jag mig febrig med frossa och tempen sjönk till 36.4! Panik. Även dagen efter låg den mellan 36.6-36.9 så blev orolig o tänkte att det var kört. Eftersom jag dessutom kände mig sjuk o var hemma från jobbet, och då borde jag haft över 37 ju om det var riktig feber.

Men så ett par dagar efter det gjorde jag vul och fick se ett hjärta slå. Så efter det tar jag inte tempen varje dag längre det gör mig bara orolig. I mitt fall vet jag inte varför tempen droppade men det hade ju inte påverkat embryot i alla fall.

Tror att det är helt normalt efter ET att ha som du har att tempen växlar! Håller tummarna för att du testar positivt snart.

Oj, vilken grej! Skönt att att var bra med liten ändå! Nä, det är nog bäst att sluta tempa till slut efter man fått positivt. Annars oroar man sig kanske bara i onödan. Jag hoppas som du säger att det är normalt med hoppande tempar efter ET. Har försökt kika på fertilityfriend på andra kvinnors kurvor efter ivf. Men allas kurvor är olika.

Kände du några symtom innan/vid RD9 som gjorde att du testade då eller testade du bara ändå?
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-12 22:17:29 följande:

Vet inte riktigt hur man räknar men vi plockade på fredagen och satte in på måndag. :)

Då fick du ett 3-dagars! Vi plockade måndag och satt in onsdag, 2-dagars
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-13 09:40:45 följande:

jaha då Är man inne på RD4 med blasto. Gud vad sakta det går.

Hehe jag glömmer bort att din lilla blastocyst är äldre än mitt lilla embryo som borde ha blivit en blastocyst om den *peppar, peppar* lever vidare, trots att vi är på samma RD

Hur känner du dig? Jag känner mig lite bläää, hittar inte nåt bra ord, lite illamående och lite snurrig, antar biverkningar av vaggisarna då det är tidigt! I går gick jag på toa för att ta lutinus, gick in och kissade, gick ut och helt glömde bort vad jag egentligen var där för att göra. Ca 20 min senare kom jag på vad jag glömt haha
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-13 11:23:54 följande:

Haha jag känner mig oxå glömsk! Visst är det jobbigt! Känner ingenting speciellt förutom lite mensvärk och ömma bröst men det brukar hag ha innan mens så det är inget nytt

Lite ömma bröstvårtor har jag och i går kväll utan anledning märkte jag att mina bröstvårtor vart hårda utan anledning. Det kändes märkligt. Men har ingen typ mol/mensvärk.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november