• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hur känner du dig Tjorven1980? Ruvardag 6 idag va? =) Håller tummarna för dig!

• hope88
    Lotten skrev 2015-12-26 16:24:03 följande:

Ni som plussat!! Har ni blött något i början av er graviditet utan att det lett till missfall?

Har som mensvärk nu och kommer lite blod :(

Det verkar vara väldigt vanligt med blödningar i början av graviditeten pga av hormoner m.m. så tror absolut inte att det är någon fara. Och mensvärken är nog bara växtvärk <3 Men förstår oron men allt är säkert som det ska. Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-26 18:44:49 följande:

Jo, jag blir kvar! Även om vi måste ta en paus en månad så vill jag ju veta hur de går för alla andra. Och höra hur tex din graviditet fortskrider

Ja man vill ju följa varandra på vägen =)

Vet ni när din sambo skulle få besked om op på ett ungefär?

Kram
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-26 18:51:22 följande:

Ruvardag 7 idag. Har en otrevlig känsla av att min mens är på väg. Lite ont i magen, som en svag mensvärk. Hoppas innerligt att det är en felaktig känsla. Vill bara att tiden ska gå. På vilken dag har ni andra fått er mens? Det är 12 dagar sedan jag tog ägglossnignssprutan. Brukar få mens 12-14 dagar efter positivt ältest. Svårt att veta när den ska komma efter alla sprutor och hormoner som tillförts till kroppen.

Behöver inte vara mensen. Håller tummarna för dig! Antingen är det växtvärk eller progestronet som ger biverkningar. Jag hade också molvärk från några dagar efter ET. Även om det inte tog sig för mig behöver det inte betyda mens för dig.

För mig stämde menscykeln trots ivf. Har en 28 dagars cykel och fick mens idag på dag 28. Ruvardag15. Började lite igår som det brukar göra en dag innan och så färskt blod idag. Så det kan nog både bli som en normal menscykel trots alla hormoner och för andra kan det säkert skjutas upp för m.m.

Håller tummarna stenhårt för plus!

Kram
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-27 08:31:00 följande:

Nä det känns inte alls kul. Men skulle det leda till tidigt missfall så tycker jag nog att det borde ha börjat blöda mer än vad det gör nu. Det kommer ju inget i trosskyddet tex. Utan bara när jag torkar mig.

Vi ska ringa imorgon :) får se vad de säger.

Jag tror bara att det är känsliga slemhinnor som gör att det blöder när du torkar dig. Håller tummarna att allt går bra.

Kram
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-27 12:17:40 följande:

Tack! Hoppas det. Jag börjar bli mer och mer orolig för MF. Har mer ont i magen och blöder mer rött blod nu.

Såg att kliniken inte är öppen nu. Utan telefontid på tisdag :(

Ska man bara vänta och se vad som händer? Eller bör man åka in och kolla?

Kram

Fick ni någon info från kliniken? Vi fick numret till gynakuten som vi kunde vända oss till om det uppstod något när kliniken är stängd. Kan du inte ringa och höra med någon gynakut vet inte vart du bor men i Sthlm finns ju både sös och huddinge. Annars kan du ringa 1177. Men hoppas verkligen bara att du blöder för att allt är så känsligt nu. Finns ju de som blöder från och till hela graviditeten också.

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-27 11:05:09 följande:

Nä, inte mer än att det förmodligen blir nu i början på året. Vi vill ju ha den gjord så fort som möjligt egentligen. Först hade vi tänkt att vänta helt med våra ivf-försök till efter, men eftersom det drog ut på tiden med operationen så startade vi med ivf iallafall.

Förstår hur ni tänker och det är klart din sambo vill ha operationen avklarad. Hoppas ni får besked snart. Kanske hinner ni med ett till försök eller så dröjer det lite. Ska du ringa kliniken imorgon?
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-27 12:57:08 följande:

Ja vi kanske hinner med ett försök till?! Vi får se. Kliniken öppnar inte igen förrän den 7/1, ev kunde nån vara där och svara i telefon 5/1, innan dess kan vi inte göra nåt. Ska ni ringa i morgon?

Okej då förstår jag. Ja kanske ett. I väntan på operation hade vi också gjort ett till.

Japp ska ringa imorgon. Får se vad de säger då

Kram
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-28 07:52:33 följande:

Missfall. Vaknade nu och blöder mycket mörkt blod. Tog ett test och inte ens ett svagt sträck visade sig!

Men neeej :(

Åh, det här skulle inte hända ju :(

Styrkekramar! <3
  • hope88

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november