• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hittade ett svar nu från en gynekolog och verksamhetschef på en klinik i Malmö att det är på ruvardag 2-4 i livmodern som embryot fäster ordentligt i livmoderslemhinnan

• hope88

Spännande =) Så på RD11 kan man testa som tidigast då? Det är i så fall den 22/12 men avvaktar nog till 24/12 iaf.

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-12 11:56:52 följande:

Ja, tydligen Men man har ju läst att vissa är låghormonare och vissa höghormonare, så det kanske kan variera iallafall?!

Jag har ju då RD11 nästa söndag den 20/12 och om jag räknar att Ovitrellen gått ur kroppen på 14 dagar för att vara på den säkra sidan så blir ju det den 19/12. Och vore jag inte gravid så borde mensen komma runt den 22/12. Jag vet inte hur jag tänker göra, testa med test den helgen 19-20/12 eller vänta och se om mensen dyker upp/inte dyker upp den 22/12 istället hmm

Ja det kan det säkert göra och just nu vet vi ju inte vad vi är hehe

Hmm klurigt. Beror ju på vad du vill. Vänta och se om mensen kommer (förhoppningsvis inte) eller tjuvtesta och förhoppningsvis få plus. Det bästa är ju säkert att vänta till TD men det kommer jag inte klara. Jag ska ha mens om det inte tar sig 26/12 och har TD 27/12 så jag kommer nog tjuvtesta på julafton.. bara för det så kommer väl mensen tidigare
  • hope88

Låter som en bra plan =)

Är livrädd för att få mens.. ändå försöker jag tänka och förbereda mig på att det kanske inte tar sig och så finns det det där hoppet långt inne i hjärtat som önskar så

• hope88

Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp v.50, bim? 35 år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-12 12:55:59 följande:

Å jag vet känner samma! Läste på nätet att en vanlig sak till att kvinnor tydligen inte blir gravida kan vara att ägget inte kan fästa i livmodern. Om det är felet, då hjälper det ju inte att de för in ett embryo bara...nu är jag helt övertygad om att vi (alltså jag o min sambo) kommer misslyckas.

Usch förlåt för min nuvarande negativitet! Det blir bättre!

Det är en sån berg och dalbana allt detta :( Åh men är inte det om det är något fel på livmodern då eller hur vet man att ägget inte fäster pga det? Det är det här som är det jobbiga aldrig finns det någon garanti :( men vännen varför tror du så? Jag tror på oss <3 Kanske inte tar sig på första men nog ska vi också få bli gravida!

Det gör inget här får du/vi ventilera våra känslor. Stor kram!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-12 13:04:47 följande:

Det kommer och går. Just nu blev jag depp för i morse och allt jag läst och googlat. Jag tror på oss alla men lite mindre på mig själv haha men det är nog ett sätt att skydda mig vid ett misslyckande.

Vi borde försöka hålla oss ifrån google =)

Ja det blir som en inre skyddsmur man sätter upp, tror dock vi blir lika ledsna om vi har hoppats eller inte men känns ändå bättre för mig att skydda mig lite.

Försök nu ha en mysig lördag :)
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-12 14:17:34 följande:

Spännande! På Ruvardag 2 kände jag av något i/vid livmodern som jag tänkte "undra om det fäste nu". Vissa säger att man kan känna, vissa inte. Spännande!

Spännande =) Håller tummarna! När har du TD? Skriv gärna upp dig på ivf listan ovan =(
  • hope88

Hihi ja att känna efter är ju inte det lättaste att låta bli ;) Ömma bröst check och molande mage check :p kan inte vara lätt att skilja på lutinus/crinonebiverkningar och gravtecken sen =) I förmiddags högg det till längst ner i magen men tror att mina äggstockar är väldigt ömma än. Känner mig svullen! Haha åh den ovisshet är jooooobbig!

Hoppas ni haft en fin kväll tjejer =) Vi har varit på julmarknad och nu avslutad kvällen med lite glöggmys =)

Kram

• hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-13 13:16:32 följande:

Besvikelsen om ni får negativt test är med största sannolikhet lika stor om ni testar tidigare som om ni testar när ni ska. Så varför i så fall riskera att bli besviken två gånger? Vänta till testdag! Man kan inte ställa in sig på hur man ska känna i alla fall.

Det har du så rätt i men tålamodet prövas så ;) Vill verkligen hålla mig men kommer nog inte klara det.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november