1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Hittade ett svar nu från en gynekolog och verksamhetschef på en klinik i Malmö att det är på ruvardag 2-4 i livmodern som embryot fäster ordentligt i livmoderslemhinnan
Hittade ett svar nu från en gynekolog och verksamhetschef på en klinik i Malmö att det är på ruvardag 2-4 i livmodern som embryot fäster ordentligt i livmoderslemhinnan
Spännande =) Så på RD11 kan man testa som tidigast då? Det är i så fall den 22/12 men avvaktar nog till 24/12 iaf.
Ja, tydligen Men man har ju läst att vissa är låghormonare och vissa höghormonare, så det kanske kan variera iallafall?!
Jag har ju då RD11 nästa söndag den 20/12 och om jag räknar att Ovitrellen gått ur kroppen på 14 dagar för att vara på den säkra sidan så blir ju det den 19/12. Och vore jag inte gravid så borde mensen komma runt den 22/12. Jag vet inte hur jag tänker göra, testa med test den helgen 19-20/12 eller vänta och se om mensen dyker upp/inte dyker upp den 22/12 istället hmm
Låter som en bra plan =)
Är livrädd för att få mens.. ändå försöker jag tänka och förbereda mig på att det kanske inte tar sig och så finns det det där hoppet långt inne i hjärtat som önskar så
Uppdaterad IVF-lista
ina - äp v.44
Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år
phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år
Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år
pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år
Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år
Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år
FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år
Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år
Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år
Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år
Tjorven80- sprutstart 3/12, äp v.50, bim? 35 år
Gravid!
Cutepoison BF 26 juli
Hagnestahill BF 28 juli
Jagvillhabarn BF 1 augusti
HJohannesson BF 2 augusti
FruGrävling BF 10 augusti
Å jag vet känner samma! Läste på nätet att en vanlig sak till att kvinnor tydligen inte blir gravida kan vara att ägget inte kan fästa i livmodern. Om det är felet, då hjälper det ju inte att de för in ett embryo bara...nu är jag helt övertygad om att vi (alltså jag o min sambo) kommer misslyckas.
Usch förlåt för min nuvarande negativitet! Det blir bättre!
Det kommer och går. Just nu blev jag depp för i morse och allt jag läst och googlat. Jag tror på oss alla men lite mindre på mig själv haha men det är nog ett sätt att skydda mig vid ett misslyckande.
Spännande! På Ruvardag 2 kände jag av något i/vid livmodern som jag tänkte "undra om det fäste nu". Vissa säger att man kan känna, vissa inte. Spännande!
Hihi ja att känna efter är ju inte det lättaste att låta bli ;) Ömma bröst check och molande mage check :p kan inte vara lätt att skilja på lutinus/crinonebiverkningar och gravtecken sen =) I förmiddags högg det till längst ner i magen men tror att mina äggstockar är väldigt ömma än. Känner mig svullen! Haha åh den ovisshet är jooooobbig!
Hoppas ni haft en fin kväll tjejer =) Vi har varit på julmarknad och nu avslutad kvällen med lite glöggmys =)
Kram
Besvikelsen om ni får negativt test är med största sannolikhet lika stor om ni testar tidigare som om ni testar när ni ska. Så varför i så fall riskera att bli besviken två gånger? Vänta till testdag! Man kan inte ställa in sig på hur man ska känna i alla fall.