• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Iskristall skrev 2015-12-08 14:57:07 följande:

Åh spännande! Tummarna hålls, lycka till!

Tack =)
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-08 16:38:39 följande:

Lycka till imorgon! Hur många äggblåsor har man sett på UL?

Tack så mycket =) 10 st blåsor som såg bra ut tror jag det var
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-08 19:00:07 följande:

Härligt! Du får väl uppdatera här imorgon hur det har gått

Absolut det gör jag =)

Nu tänkte jag och mannen gå på bio! Behöver något annat och tänka på. Är så nervös! Passar på när jag inte behöver passa klockan och ta sprutor ;) Hoppas verkligen på att få sova lite inatt.
  • hope88

Stort stort grattis till dig/er Dirvas! Åh så härligt =)

Håller tummarna för insättning nmg och Iskristall! Snart är ni ruvare :)

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd, 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas* och TD 27/12 i så fall.

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Kram

• hope88
    Emrony skrev 2015-12-09 12:15:54 följande:

Va skönt att det gick så bra! Jag kände också att jag inte känner mig orolig alls för nyss äggplock om det skulle bli så. Nu håller vi tummarna för era guldägg! Vila och skäm bort dig Själv nu, värme på magen var skönt tyckte jag :)

Ja verkligen :) Skönt att även du känner att äp inte var så farligt. Men förhoppningsvis slipper vi :) Tack det ska jag göra =)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-09 12:48:30 följande:

Värsta stressiga morgonen på jobbet sitter nu och väntar på tåg och försöker andas med magen och lugna ner mig. Inte den allra bästa starten på återföringsdagen, men i eftermiddag är jag ledig. Ingen har ju ring och sagt att vi inte ska komma in så, försöker få in att jag om nån timme är ruvare för allra första gången!

Skönt att ÄP gick så bra hope88! Jag hoppades ju på fler ägg än "bara" 4 också. Men hoppas vi fått guldäggen. Jag får väl höra idag hur många av mina 4som blev befruktade. Hoppas så innerligt att vi får iallafall ett ägg till frysen.

Mng: håller tummarna för dig kl. 15!

Oj oj låter som en jobbigt fm men skönt att du får ta det lugnt resten av dagen iaf :) Nu ruvar du förhoppningsvis på ett guldägg =)

Ja 4 ägg känns ju inte sådär jättepepp men vem vet vi kanske har tur och har superfina ägg! Hoppas :)
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-09 12:24:45 följande:

Skönt att det är gjort! Håller tummarna för

Äggen!

Tack =) Håller tummarna för dig och dina ägg med! Snart så ruvar du <3
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-09 15:19:52 följande:

Nu är jag hemma och ruvare för första gången Embryot såg fint ut sa de och hade delat sig en gång till när de visade oss det på skärmen.

Återförandet gick bra!

Av de 4 äggen var två omogna men de andra två såg som sagt bra ut. Ett är nu i min livmoder och förhoppningsvis frodas, delas och fortsätter må bra. Det andra odlas vidare. Och i nästa vecka får vi veta om det gått att frysa in som blastocyst...hoppas hoppas. Skulle vara skönt att ha det i frysen om nu inte detta lilla embryo vill stanna.

Håller tummarna för dig nu Nmg! Kan du tänka, vi två är ruvare!

Åhh så härligt!! Grattis till din lilla ärta i magen nu :) Ja mee ivfen kommer vi ju längre än vad vi någonsin gjort innan och det är ju väldigt fascinerande! Håller tummarna att det går att frysa inne blasto också men ännu mer för plus!

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-09 15:35:03 följande:

Tack hope88! Jag har skrivit lite mer till dig i en annan tråd! Men du ska se att det går bra för dig också!

Ja, så här långt har jag aldrig kommit. Inte som jag vet om iallafall

Såg det :) Tack så mycket för pepp! Är så rädd att det här försöket inte går vägen bara. Vill ju så gärna åtminstone komma till ruvarstadiet. Hoppas allt går bra!

När fick du TD? :)
  • hope88

Stort grattis nmg till ruvningen och härligt med 2 blastocyster till frysen! =))

Håller tummarna för er båda! Och även ni andra som snart har TD! Bebisverkstad på riktigt här nu ;)

Tack så mycket tjejer hoppas verkligen att jag får joina ruvarklubben på fredag :) Hi Hi!

Kram

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november