• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej tjejer! Blev lite nere igår så har inte orkat kika in idag. Varför ska jag alltid tänka det värsta. I alla fall så ringde de från kliniken för en stund sen. 3 av 4 ägg är befruktade. Det känns toppen. Nu hoppas jag bara det ser bra ut ändra fram till kl 13 imorgon. Bara jag får tillbaka ett så är jag/vi världens lyckligaste imorgon!

Tack för allt pepp och tummar som ni håller! Så glad för stödet här inne <3

Håller tummarna för alla ruvare och förstår att alla symtom känns av till tusen. Kommer bli likadan om vi kommer dit. Hoppas ni får ägg till frysen också <3

Vad roligt att ni är igång nu tjorven1980! Hoppas allt ser bra ut på ultraljudet :)

Hagnestahill om du känner att du behöver det så kör! Bättre att ni får lite lugn över jul och nyår istället för oro. Kram

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-10 16:44:03 följande:

Inte vara nere! Ditt resultat är ju hittills bättre än mitt haha så jag tror stenhårt på att ni får återföring i morgon, kan inte tänka mig annat! Ni kommer också bli världens lyckligaste i morgon! Kram

Försöker att tänka positivt! Tack <3 Mycket kan hända till imorgon är fortfarande så nervös. BM på kliniken sa försök sov gott och tänk på era 3 ägg, men tänk om de slutar dela sig.. gaah denna väntan haha!

Tror stenhårt på ditt ägg i magen och det som odlas och frodas nu :)

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-10 18:32:51 följande:

Vilka bra nyheter!

Ja =) Försöker tänka positivt men så blir jag rädd att något ska hända till imorgon. Tiden för utvisa!
  • hope88

Hur länge blödde ni efter ÄP? Blöder fortfarande lite rött, mer när jag går på toa då är det färskt i toan. BM som ringde idag trodde inte det var någon fara, troligen ett kärl som är punkterat, men att de kollar imorgon

• hope88
    HJohannesson skrev 2015-12-10 21:03:41 följande:

Jag blödde också i ett par dagar :) hela magen var öm i 1,5 vecka tror jag. Men det läker fort i magen :) lycka till i morgon!

Tack för svar :) Ja än är jag också, hade kramper inatt men värmekudden hjälpte en del :) Tack!
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-10 21:37:30 följande:

Typ 2 dagar med det va inte hela tiden bara nån gång då och då. Lycka till imorgon!

Okej ja det är som en väldigt sparsam mens =)

Nu är det spännande! Hoppas allt går som tänkt. En timme kvar drygt
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-10 23:00:37 följande:

Tack och sov gott nu, de tar väl hand om era små embryon! Det blir insättning i morgon så det så! De slutar inte dela sig!

Jag blödde inget direkt, det ända jag sett är en lutinusflytning som var lite beige till färgen. Detta var nog första dagen med lutinus. Men jag har för mig att jag fick en informationslapp där det stod att det var/är vanligt med blodblandade flytningar.

Kram

Fina du tack =) Drygt en timme kvar nu hoppas allt går som tänkt! Härligt att någon tänker positivt iaf ;)

Okej ja det var vanligt sa BM på kliniken också men vore skönt om det avtog snart :)

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-11 06:40:23 följande:

Vaknade nu och känner mig lite deppig. Känns som att jag kommer få mens om några dagar. Ca 4-5 dagar innan mens kan jag känna En stark värmekänsla i kroppen( jättevarmt) en stund och nu vaknade jag med den. ÄP var samma dag som jag skulle ha haft min riktiga ÄL. Så min mens borde komma 18/12 om detta var en ostimulerad cykel. Känner inte av nåt i brösten heller, varit superömma i några dagar nu känns de som vanligt. Usch va jobbigt det känns nu. Vill verkligen inte få mens!

Kram till dig försök att inte oroa dig(svårt jag vet) men jag tror inte det är någon fara. Håller tummarna ska ju bli plus här =) Blir man inte varm av graviditet också, kroppen börjar ju snabbt att fyllas på med mer blod. Kan ju vara så hoppas eller bara biverkan av läkemedlet! Kramis
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-11 10:54:58 följande:

Nu har jag varit på ett andra ultraljud. Många ägg, oklart hur många. Kliniken ska höra av sig i em när dom fått svar på blodprover. Troligen nytt ultraljud på söndag eller måndag. Äggplock trodde läkaren skulle bli tis, ons eller torsdag. Nu vill jag bara vara där!

Härligt!! =) Nu är du på god väg :)
  • hope88

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november