• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

RD10 för mig idag och nyss när jag gick på toa så kom det brunt på pappret i flytningarna.. känns som om mensen är på väg nu =( Har BIM på lördag egentligen men progestronet strulat väl till det. Allt hopp jag hade är nu borta.. Väntan kommer bli lång till januari...

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-21 07:40:43 följande:

Hej, det är lite deppigt Min temp har sjunkit, har väl sagt att jag tempar. Tempen sjunker alltid inför mens, när progesteronet går ur kroppen. Alla ev symptom har försvunnit. Känner ingenting!

Jag har bestämt mig för att ta kontakt med en akupunktör, har gått hos henne tidigare. Har läst att det kan ge bättre resultat vid ivf, jag vet inte, men är beredd på att chansa.

Just nu är jag bara så arg/irriterad och pmsig. Vi är jullediga min sambo och jag. Han ligger och snarkar och jag kan inte somna om. Ställer alarmet på kl 06 för att ta vaggisarna som det känns som jag gör helt i onödan och sen kan jag inte somna om pga att sambon snarkar. Ska mensen komma så vill jag att den ska göra det så jag slipper gå upp kl 06 när jag är ledig för dessa j-a vaggisar!

Ber om ursäkt för mit totalt negativa inlägg, men det är såhär jag mår just nu

Jag är sååå glad för er som plussat!

Stor kram till dig vännen jag hoppas än för dig!

Känner samma jag.. nu kan mensen bara komma.. fick nyss bruna flytningar som om mensen är på väg.. allt hopp flög iväg och det känns bara så ledsamt! Kommer förbli barnlös fy den rädslan är hemsk och de jag pratar med försöker bara peppa och säga att det kommer gå.. vill bara skrika det vet ni inte! Men förstår ju dom också att de hoppas för vår skull..

Pessimistiskt här med..

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-21 16:42:22 följande:

Ja, som sagt kan bara säga jag känner med dig! Jag känner exakt samma sak! Känns inte som om det är meningen att jag ska få bli gravid, känns som om det skulle vara förutbestämt redan. Min sambo är så säker på att vi ska få en " bajsmaskin" som han skämtsamt säger för att lätta upp stämningen Men jag ÄR inte lika säker...

Så tufft! :/

Jag tror det är meningen men vi får nog bara kämpa och ha fler hinder på vägen vännen mot vårt mirakel men jag hoppas så vi plusar i framtiden! Skönt att din sambo är positiv det är min man med vill inte ta ner hans positivitet till detta så det är väldigt skönt att bolla tankar med er.

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-21 17:39:39 följande:

Känns så tråkigt att ni inte fått plus än och att det känns negativt för er. Jag förstår precis hur det känns när nån säger att det kommer att gå osv. Det är de som inte varit i denna situation. Stor kram till er!

Tack för omtanken =) Det är såklart jättetråkigt och visst hade man velat klara det på första försöket det är det man hoppats på men som Iskristall säger så är det ju fler som inte klarar det på första än vad det är för de som klarar det så förhoppningsvis leder de andra försöken till plus istället. Min läkare sa ju att detta första försök är en testomgång för kroppen och att vi inte skulle bli besvikna och att de allra flesta blir gravida efter 3 försök så man får ju hoppas på det istället. Men är så glad att ni som plusat gjort det för det är ju vår gemensamma dröm här inne och jag blir extra glad för de som haft det kämpigt! Ni får heja på oss istället nu =)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-21 18:23:16 följande:

Jo, det är trist! Men på allvar, det är ju tur att fixa plus på första ivf! Så glad för er som gjort det! Men realistiskt så behöver man ofta ett par försök på sig, antagligen speciellt i min ålder. På klinikens hemsida stod det att i min åldersgrupp var det ca 28.1% chans vid varje insättning såååå klarar jag det på 3 försök får jag vara glad antar jag

Precis! Klart man är besviken för självklart fanns hoppet om att klara det på första försöket men försöker tänka som ivf läkaren sa på vårt första mötet att 1a försöket är en testomgång och att vi inte skulle gå ner oss helt om vi inte klarar det. Det finns de som blir gravida på första men de flesta behöver ändå några försök på sig innan de lyckas och de allra flesta blir det på de 3 försöken så jag försöker tänka så även om det är tufft och jag mest av allt önskade att vi var gravida nu och gärna igår ;)

Jag hoppas åt oss alla, men ska inte säga att det kommer gå för det vet vi ju inte men förhoppningsvis och det är med det hoppet vi får gå in med =) Vid nästa försök tänker jag gå in med mer försiktighet.. har känt av alldeles för mycket denna gång.
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-21 20:36:41 följande:

Jag förstår er, känner oxå att det är ren tur att det funkade på första det var jag inte beredd på. Det är ju väldigt stor procent som blir gravida inom 3 ivf så det är absolut ingen omöjlighet även om det känns så vissa dagar.

Men det är underbart att det gick =) Det ger ju hopp! Ja visst känns det omöjligt just nu men jag måste ändå tro på att det här går även om jag vet att det inte behöver bli så men hoppet är det sista som lämnar ;)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-21 22:11:19 följande:

Jag hoppas också åt oss alla!

Till nästa gång vet vi ju vad vi har att vänta oss av biverkningar av alla mediciner också. Har det kommit nå mer blodiga flytningar? Jag hoppas inte!

Kram!

Precis känns skönt att ha mer koll vad man ger sig in på då.

Inget blod men rosa strimlor i det vita från lutinuset. Vet inte vad det är :/

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-22 06:05:41 följande:

Det kanske bara är rosa strimlor pga lutinusen, sköra slehinnor eller nåt. Det behöver inte vara dåligt. Vi fortsätter hoppas och hålla tummmarna!

Hoppas det är så. Tog nyss en lutinus och då var det inget rosa/brunt längre. Molvärken är däremot kvar. Tack =) O jag för dig!
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-22 06:42:14 följande:

Jag fick ju en liten blödning innan vi testade och får ibland det här rosa som du beskriver. Tror inte du behöver vara orolig, läste att många fått så. Jag var såklart också orolig.

Skönt att höra att fler haft det! Vart så orolig igår. Håller tummarna för fortsatt plus på torsdag även om jag inte tror det behövs. Ni är gravida =)
  • hope88

Tog nyss ett test, kan inte låta bli. RD11 och minus. Visste det ju..

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november