Iskristall skrev 2015-12-21 18:23:16 följande:
Jo, det är trist! Men på allvar, det är ju tur att fixa plus på första ivf! Så glad för er som gjort det! Men realistiskt så behöver man ofta ett par försök på sig, antagligen speciellt i min ålder. På klinikens hemsida stod det att i min åldersgrupp var det ca 28.1% chans vid varje insättning såååå klarar jag det på 3 försök får jag vara glad antar jag
Precis! Klart man är besviken för självklart fanns hoppet om att klara det på första försöket men försöker tänka som ivf läkaren sa på vårt första mötet att 1a försöket är en testomgång och att vi inte skulle gå ner oss helt om vi inte klarar det. Det finns de som blir gravida på första men de flesta behöver ändå några försök på sig innan de lyckas och de allra flesta blir det på de 3 försöken så jag försöker tänka så även om det är tufft och jag mest av allt önskade att vi var gravida nu och gärna igår ;)
Jag hoppas åt oss alla, men ska inte säga att det kommer gå för det vet vi ju inte men förhoppningsvis och det är med det hoppet vi får gå in med =) Vid nästa försök tänker jag gå in med mer försiktighet.. har känt av alldeles för mycket denna gång.