• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

De skulle höra av sig imorgon, aningen ska vi dit på söndag eller onsdag. De sa även att jag skulle ta bisolvon tabletter.

stajlish skrev 2015-12-04 14:13:20 följande:

tror de blir det efter 5 dagar?! eller nåt.. :D Hur många dagar ska de odlas innan du får de?

• Nmg

Va skönt att höra att det såg bra ut har du gjort korta?

hope88 skrev 2015-12-04 14:58:03 följande:

Härligt att höra att äggplocket gick bra nmg :) Hoppas äggen odlar på sig fint nu inför insättning :)

Vila och ta hand om dig!

Hoppas att äggplocket gott bra för dig med lotten!

Nu har jag varit på första ultraljudet. Allt såg fint ut. Ska fortsätta med samma dos över helgen och sen ett till ultraljud på måndag eftermiddag och så blir det troligen äggplock på onsdag. Ingen risk för överstimulering såg han heller så det var skönt att höra!

Den största blåsan var 15 mm. Sen var några 14 mm. Några 10 mm. De såg alla bra ut. Sen var det någon som var 6 mm också och de trodde han inte skulle växa på sig helt men kanske.

Så nu kör jag på under helgen och hoppas det ser bra ut på måndag också :)

Hur går det/känns det för er andra?

Kram

• Nmg

Va bra! Håller tummarna

hope88 skrev 2015-12-04 15:34:17 följande:

Ja det kändes bra :)

Japp korta protokollet. Har kört en låg dos på 125 ie av gonal-f pga att de jag har pco. Dock har jag regelbunden mens. Men de med pco har lättare för överstimulering. Så läkaren var nöjd så då får väl jag också vara nöjd ;) Har ju inte så mycket att jämföra med hehe

• Nmg

Vet ni om det är vanligt att drömma konstigt efter att man fått morfin? Somnade när jag kom hem sov i 1,5tim. drömde Att jag låg där jag låg på soffan men helt plötsligt fick Jag som lock för öronen, tydligen vt det två sköterskor i rummet och jag skrek min mans namn men jag kunde inte skrika rösten va borta, sköterskan skulle ringa 112. Sen var hon borta ja fortsatte ropa hans namn utan röst och kasta saker från bordet bredvid mig (i drömmen) men han hörde mig inte. Sen tog jag mig upp och då såg jag honom och sen vaknade jag. Hah länge sen jag drömde så mysko drömmar. När vaknade kände jag mig öm i öronen. Vilken dag.....

• Nmg

Jag är ju ledig imorgon ändå då jag inte jobbar helger men skulle det kännas som idag skulle jag ta ledigt

hope88 skrev 2015-12-04 20:03:03 följande:

Jobbar ni dagen efter äggplock och dagen för insättning?

• Nmg

Vi har fått en tid kl 12. Vi har 1,5 timmkörväg, så får senom jag jobbar innan eller om jag kan jobba hemifrån.

hope88 skrev 2015-12-04 20:51:20 följande:

Tack för svar lotten och nmg :) Jobbar inte helger jag heller men har äp på onsdag troligen. Får prata med min chef på måndag och förbereda henne om att det kan bli att jag blir hemma dagen efter.

Brukar insättning vara på eftermiddagen? Tänker också att jag jobbar insättning och kompar de timmar som det tar

• Nmg

Ni som tar lutinus hur mår ni av den? Biverkningar? nu när den värsta ömheten börjar gå över så börjar jag känna mig vanlig igen haha och just nu känner jag mig väldigt irriterad över det här med lutinus. Man tycker liksom att när man har tagit sprutor gjort ÄP och sen förhoppningsvis fått nåt återfört så har man liksom gjort sitt. Men nä... Då ska man börja köra in en krita insett underliv 3 ggr om dagen. Vet att det bara är att gilla läget men jag är bara less just nu. Tar det aldrig slut? Jag kan inte ens få in en tampong ( har haft dålig erfarenhet av det och spänt mig så mycket så jag nästan blivit ur och det svartnat framför ögonen) och nu ska man hålla med 3 ggr om dagen. Ursäkta att jag är negativ men blir så less bara. Och då är jag ändå tacksam att jag slipper andra sprutor osv som vissa får ta.

• Nmg

Ok! Hoppas att jag inte heller får så många biverkningar. Vet inte hur länge jag ska ta, tror att det är till testdagen men ska kolla med de när de ringer imorgon. Har testdag 22december så typ 15-16 dagar isåfall.

stajlish skrev 2015-12-04 22:48:50 följande:

i början var jag sjukt svullen och hade lite ont i magen, men de gick över efter två-tre dagar, annars inga biverkningar, ja man är lite less på allt nu.. hur länge ska du ta? Förstått att de är lite olika runt om i landet... jag fick tre paket utskrivna, alltså 3 veckor... har som tur bara 1,5 vecka kvar nu!

• Nmg

Spännande med ÄP på måndag

Iskristall skrev 2015-12-05 00:08:24 följande:

Jag fick tid för både äp och insättning redan i onsdags på vul. Blir det inget att sätta tillbaka, så avbokar de väl bara min tid.

Jag fick som du stajlish 3 paket lutinus utskrivet, alltså för 3 veckor.

Ikväll tog jag mina sista sprutor bemfola och orgalutran! Nu ser jag fram emot Ovitrellen i morgon kväll!

• Nmg

Jag har inte ont idag av ÄP lite öm men det funkar. Däremot har hag väldigt ont för jag tror att det är av luft/gaser i magen känner mig förstoppad och som knivhugg av gas i magen till o från så jag hade nog stannat hemma idag oxå! Min man var med under ÄP han tyckte det ca intressant att kolla på skärmen

Iskristall skrev 2015-12-05 09:07:35 följande:

Javisst är det! Nyfiken på hur min upplevelse av det hela kommer bli.

Hur känner du nu, så här dagen efter äp? Skulle du ha jobbat idag om det varit en vardag?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november