• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Tack tjejer det känns på två sätt, vill dit få det gjort och lägga detta bakom mig. Samtidigt som jag höll på att börja gråta för en stund sen för jag är så rädd att det ska göra ont. Jag kommer nog inte göra fler ivf om detta inte funkar även fast det gått ganska bra med sprutor osv. Jag tar inte ens en alvedon nör jag har ont i huvudet så det här med att proppa i mig massa saker i kroppen känns inte alls bra för mig. Men vi får se hur det går imorgon, man kan ju trösta sig med att ÄP går fort i alla fall...

Emrony hoppas att det inte är lverstimulering och att hinner få tillbaka ett embryo innan jul

• Nmg

Bra jobbat

hope88 skrev 2015-12-03 20:49:10 följande:

Då var första orgalutransprutan tagen!

Kändes en del när jag stack in den och var trögare än med gonal-f. Svider nu efteråt men annars gick det bra :)

Håller en extra tumme för er som för äggplock imorgon! Förstår att det känns jobbigt och nervöst men det kommer gå bra :)

• Nmg

Men hur borta blir man av morfinet? Jag gjorde en operation förut och fick morfin, sov 1,5 tim under ingreppet jag tänkte be om lugnande först , får man morfin nör man ligger i stolen eller får man lite innan oxå?

stajlish skrev 2015-12-03 22:46:19 följande:

Det kommer gå bra! Lovar dig! Var noga med o be om mer morfin om du behöver. Jag behövde aldrig säga till ens om mer än de första lilla shotten jag fick från början! Så lite ont gjorde det.. och man får ju bedövning invärtes också! Ja, precis! Det går fort. Följ med på skärmen, det är häftigt och spännande att man kan se allt =) Då går det ännu fortare! LYCKA TILL!

• Nmg

Låter bra! Hoppas jag oxå slipper känna nåt

stajlish skrev 2015-12-03 22:57:27 följande:

Jag tog inget lugnande innan, utan bara en alvedon och en citodon. Sen en liten morfin-shot som jag blev avslappnad av men var ändå helt ajour! :) Jag fick precis när jag la mig i stolen, innan de började med själva ingreppet o de verkade typ direkt! Jätteskönt! Och bedövningssprutorna där nere gjorde också susen!

• Nmg

Då var vi på väg! Fick mig ett gott skratt imorse. Skulle kliva in i bilen, men först skulle jag öppna bakdörren för att lägga in min väska, då halkar jag (superhalt) och hamnar med halva kroppen nästan under bilen. Haha! Måste ha sett väldigt roligt när Jag bara försvann. Fick en skön stretch i ljumskarna, känns som att det hade jag gärna sluppit med tanke på hur det kommer kännas efter ÄP oxå. Tur att jag inte slog mig, hade inte varit speciellt bra att gå på ÄP med brutna kroppsdelar.

• Nmg

Nu har jag fått två alvedon och en lugnande tablett. Och ska byta om till de otroligt sexiga sjukhuskläderna. Är redan hungrig känner jag. Blir nog en burgare och strips på väg hem om jag känner för att äta.

• Nmg

Nu är det klart ligger och vilar i sängen på kliniken. Det gick bra kändes ingenting på ena sidan men andra sodan gjorde det lite ont men det va pga urinblåsan och inte plocket, hörde nåt om 7 ägg men vi inväntar svar. Den största va 28mm eller vad man mäter

• Nmg

Det va 11 ägg. Vi ska höras imorgon få se hur det blir antingen ska vi tillbaka på söndag eller onsdag

• Nmg

Jag vet inte? Blir det blasto om det är mer än 2 dagar?

• Nmg

Tack hur går det för dig?

Iskristall skrev 2015-12-04 13:10:15 följande:

Åh vad skönt att höra att allt gått bra! Bra med 11 ägg, hoppas många blir befruktade och delar sig bra nu!

Vila och ta det lungt i helgen nu!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november