• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Tack! Och lycka till med orgalutran, det blir bra. Har du varit på UL än? Hur gick det?

hope88 skrev 2015-12-03 10:42:18 följande:

Håller tummarna för äggplock imorgon lotten och nmg :) Hoppas att det inte gör ont att ni får fina ägg!

Spännande pocatello! Håller tummarna att det är gravsymtom du känner av.

Jag tror inte det är någon fara med de där små dropparna Iskristall fortsätt som vanligt bara :)

Ikväll är det dags för orgalutranen.

Har börjat känna av i magen lite då och då. Det molar då och då och hugger till ibland på vä äggstock. Hoppas det inte är inbillning hehe och att det är normalt. Imorgon får jag besked på vul. Nervöst!

Kram på er och håller tummarna för alla ruvare :)

• Nmg

Mm håller med. Försöker läsa de positiva erfarenheterna så att det känns bättre. Vi får uppdatera varann imorgon. Hur känns det idag? Känner du av något? Hur många äggblåsor hade du på UL?

Lotten skrev 2015-12-03 06:58:26 följande:

Samma här. Blir äggplock här också på fredag. Jag är väldigt nervös :( så rädd för att det ska göra mycket ont :(

• Nmg

Lite öm när jag sätter mig i vissa ställningar. Ska bli skönt att "bli av med " de imorgon. Kommer bog vara öm efter ÄP men ändå

Lotten skrev 2015-12-03 12:33:26 följande:

Jag är så nervös för att jag hade fruktansvärt ont vid spolningen. Kändes som jag skulle gå sönder inifrån.

Jag har känt av i ganska många dagar. Jag har ont i äggstockarna. Ibland mer och ibland mindre. Det är lite mer just idag.

Runt 5st på varje sida som var sådär stora. Sen har jag många som är lite mindre.

Hur mår du? :)

• Nmg

SprutDag 2 så hade jag ilningar och hugg på vänster sidan.

hope88 skrev 2015-12-03 15:47:05 följande:

Ringde kliniken idag pga molandet vid äggstockarna samt att det typ småhugger när jag reser mig eller sätter mig ner.

Pratade med en vänlig barnmorska som sa att det nog händer mycket där nere nu och att vi får se vad ultraljudet visar imorgon. Hon sa att från 1 ägg som det normala till mer i behandlingen kan ju ge obehag men det man inte vill är att det inte går för fort och då kan det bli justeringar i dosen men att jag fortsätter med gonal-f som ordinerat samt tillsätter orgalutranen ikväll så får vi se imorgon.

Hade tydligen väldigt pigga äggstockar som hon sa också. Är det vanligt med dos ändring?

Blir ju då nervös att det inte ska gå bra eller att vi får avbryta. Ibland känns det så jobbigt att vara ovetandes om hur det går.

Hur har ni känt efter några dagars behandling?

Tiden får utvisa.

Kram

• Nmg

Ni som nyligen gjort ÄP, är det nåt speciellt man ska tänka på att ha med sig/på sig? Mjukisbyxor? Trosskydd? Spypåsar?

• Nmg

Aha! Jag hade inte alls ont på

Spolningen lite öm, men ingen smärta. Får hoppas att det är lika imorgon!

stajlish skrev 2015-12-03 17:07:29 följande:

Jag hade jätteont på spolningen, mycket ondare än på äggplocket! :)

• Nmg

Tack tjejer för era svar. Då blir det mjukisar imorgon. Haha. Så fruktansvärt nervös nu, mer nervös över själva plocket än resultatet. Kanske fel fokus men det är bata själva grejen att man ska "lägga upp sig" och sen få morfin och grejer. Hela grejen känns bara väldigt jobbig. Vad fick ni för nåt sen? Lutinus eller gel? Hur går de att ta den? Biverkningar?

• Nmg

Men hur går det at sätta in den liksom? Gör det ont? Könns det torrt efteråt ungefär som att man känner att den är där eller försvinner den snabbt ut i kroppen?

stajlish skrev 2015-12-03 17:54:39 följande:

Kommer gå kanonbra! Lutinus började jag med samma dag som ÄP. Går lätt att ta tycker jag. Blev svullen, orolig i magen  och lite ont i magen de första dagarna, men nu inga biverkningar alls =)

• Nmg

Ok ingen som provat gelen? Känns omständigt med lutinus 3 ggr om dagen

• Nmg

Bra fråga. Jag tror att de försöker ta ut alla som går att plocka ut.

Lotten skrev 2015-12-03 20:00:44 följande:

Plockar de ut alla ägg som bildats nu under behandlingen eller bara de som är tillräckligt stora?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november