• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej! Tänk så här istället att om du har få så kanske de ör av bättre kvalité än många? sen sa min läkare att de växer 2 mm per dygn så de hinner nog växa till sig innan det ska du se!

Iskristall skrev 2015-12-02 10:35:40 följande:

Tack tjejer!

Det gick väl okej. På ena äggstocken hade 4äggblåsor växt till och på andra några fler fast mindre. Lite klent kände jag, men en sänkning av sprutdosen ett par dagar till och sen äggplock på måndag. Vi får se då hur många ägg vi får ut då. Jag känner mig just nu lite negativ fast sambon är jättepositiv, fast jag tror han inte riktigt känner till farorna som mindre ägg fast många blåsor, ägg som inte befruktats eller som inte delar sig som de ska, till skillnad från mig som läst allt

• Nmg

Det blir nog bra ska du se! vad roligt då har du ÄP på

Måndag då. Hur går det med orgalutranen ?

Iskristall skrev 2015-12-02 15:44:59 följande:

Tack tjejer för pepp! Känns lite bättre nu, men orolig att de mindre inte kommer växa till sig.

Nmg, läkaren berättade inte hur små/stora de små äggblåsorna var. Och jag som var lite nere av att bara sett fyra blåsor på första äggstocken kom inte på att fråga. Så jag vet egentligen inte om de har en rimlig chans att växa på sig till lagom storlek. Time will tell!

Emrony: Grattis till fem befruktade ägg!

Nä, det blir inga fler vul. De fyra på första äggstocken var inga tvivel om att de skulle vara i rätt storlek för äp på måndag enligt läkaren. Därför de sänkte dosen på bemfolan också, antar jag.

Lycka till med orgalutranen i morgon och vul på fredag! Så spännande!

• Nmg

Nej det förstår jag! Men snart är du oxå klar! Ikväll tar jag ovitrelle ÄP på fredag. Supernervös!!

Iskristall skrev 2015-12-02 19:11:21 följande:

Japp äp på måndag! När skulle du göra äp?

Det funkar med orgalutranen, lite jobbigt med två sprutor. När man har satt en vill man ju inte sticka till med en till direkt. Själva sticket hade jag inte mer problem med än andra sprutan men det var ju lite oskönt med den brännande/svidande känslan som kom efter. Ser inte fram emot 3 dagar till med sprutor.

• Nmg

Aha, nu när hag läser står det att man bara ska ta bort om det är stor luftbubbla. Känns som att jag kommer preppa sprutan 1 Tim innan så att jag inte fumlar med den i sista sekund. Läkaren såg 7 äggblåsor på höger sida och typ 3-4 på

Vänster sida. De högra var 16-18 mm. Tror de vänstra va lite mindre. Han trodde det skulle bli ca 10-12 st äggblåsor på ÄP. Vi ändrade ingen dos, har kört på samma. Jag fick inte prova öva med ovitrellen en sköterska visade men det var ju över en månad sen man kommer ju inte ihåg

Iskristall skrev 2015-12-02 19:21:09 följande:

Oh så var det ja! så spännande! Du får friska upp mitt minne, hur många äggblåsor såg ni vid vul? Gjorde de nån ändring i din dos?

Ovitrellen ska du inte behöva ta bort några luftbubblor i. Fick övningssticka med en sån spruta hos bm idag så jag skulle vara redo att ta den sen

• Nmg

Ja den hör är oxå som en penna dom

Man ska vrida på. Men det fanns en utförlig instruktion på hur man ta bort en stor bubbla.... Har kollat på den och ser ingen bubbla men jag ska ta fram den kl 21 och kolla då.

Iskristall skrev 2015-12-02 19:49:00 följande:

Finns Ovitrellen i olika utföranden tro? Den jag övade på är som en insulinpenna som man snurrar änden till den dos man ska ha och sen trycker in änden. Känns inte som man ens kan ta bort luftbubblor ur den?

• Nmg

Men va häftigt samma dag! Vilken tid ska du ta?hur såg det ut för dig på UL?

Lotten skrev 2015-12-02 20:27:22 följande:

Jag ska också ta ovitrelle ikväll. Och äggplock på fredag. Jag glömde fråga om Lutinus. Säger de till när man börjar med dem?

• Nmg

Jag tror att man börjar med lutinus dagen efter ÄP? Jag har oxå

Fått lutinus utskrivet men det verkar vara så omständigt att ta de 3 ggr om dagen, frågade om jag får byta till crinone gel istället och det skulle tydligen gå bra. Skulle säga till på fredag så skulle de ändra receptet.

Nmg skrev 2015-12-02 20:34:08 följande:

Men va häftigt samma dag! Vilken tid ska du ta?hur såg det ut för dig på UL?

• Nmg

Nej det borde inte spela nån roll.

Iskristall skrev 2015-12-02 21:13:09 följande:

Men va sjutton haha tog orgalutranet, inget blod och ingen droppe medicin. Så tappar jag korken till sprutan på golvet, böjer mig framåt för att ta upp den när jag reser mig upp igen har jag liksom tryckt ut 1-2 droppar av orgalutranen ur insticksstället på magen...hoppas jag inte förstört nåt nu och äggblåsorna släpper :-/

• Nmg

Då var ovitrellen tagen, vad lätt det är

Med sånna sprutor som pennor, önskar jag haft sånna hela tiden. Tänk om

Även orgalutran var som en penna , hade varit perfekt börjar känna mig grymt nervös inför fredag, på ett sätt vill jag att det ska bli fredag så jag får det undanstökat och på ett sätt önskar jag att jag slapp ...

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november