• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • annieh897

Vad skönt för dig, tessan120! Hoppas att det håller i sig.

Jag är i vecka 10 och illamåendet har nått nya höjder... Mått illa sen vecka 6.

• ninawinterell
    Elliott94 skrev 2015-09-27 13:40:20 följande:

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

18 juni, 28 år, första barnet, Stockholm
  • gr0
    En del av oss skrev 2015-11-10 23:41:20 följande:

GrO välkommen, din beskrivning låter som det är för mig. Ingen blödning dock. Haft 9 MF/MA och nu hoppas jag denna gång. V.6+ nu.

Tack! Jag har varit så orolig själv för "för lite" symptom och att de kommer och går så ville mest säga att det verkar kunna gå bra ändå. Hittills iaf. Jag hade till och med ont i ryggen på samma sätt som jag haft i samband med att embryot dött tidigare.

Hoppas det är din tur nu!
  • En del av oss

Fortfarande niente symtom här, positivt graviditetstest fortfarande. Verkar bli en symtomfri graviditet, men jag är skit orolig verkligen för nästa vecka då jag ska på VUL och det känns som jag sitter och väntar på et MA besked. Idag är det iaf inskrivning på MVC hade önskat det var VUL idag istället för jag kan verkligen inte njuta ett dugg och glädjas då jag tror att det är dött då jag inte har dtt enda symtom. Min sambo fattar jag inte varför jag är ihop med för han är totalt ointresserad nu när han gjort sin plikt och gjort mig gravid.

Tog ett graviditetstest i morse igen skickar en bild till han...inte en kommentar, bad han förbereda frågor inför inskrivningen och han har vetat om detta i åtskilliga veckor då blir han förbannad och börjar käfta emot och blir sur. Jag funderar på att lämna fanskapet.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Dance dance dance
    tessan120 skrev 2015-11-12 08:38:56 följande:

Idag är första dagen på ca 5 veckor som jag inte vaknar illamående och spyfärdig. Jag är i vecka 12 (11+2) och många säger att det brukar bli bättre runt denna tid, jag hoppas verkligen på det! Jag har spytt dagligen senaste 5 veckorna och jag hoppas det är över nu. 

Även min trötthet känns bättre, jag känner mig lite piggare efter en heldag på jobbet. 

Vad lustigt, även jag vaknade och kände mig mycket bättre idag, 11+0. Vågar inte tro att det kommer hålla i sig hela dagen men underbart med en morgon som inte börjar med att jag ligger och hulkar i sängen iallafall.
  • Liinaa91
    lisafisa22 skrev 2015-11-12 08:12:38 följande:

Haha ja det förstår jag att han var! Finns det liksom en bättre födelsedagspresent? Tror inte det :) Men vilket tur han hade att det inte gick 1 minut till ;)

Ja jätte roligt. Jag hade inte koll på kl eftersom jag haft värkar i dagar tills de va dags på riktigt. Jag började krysta ca 23:40. Då tappade min man hoppet och sa senare att det kändes längre än 20 minuter och tittade inte mer på klockan. När hon sa född 23: 59 kollade han på klockan helt chockad haha. Roligt faktiskt
  • Liinaa91
    En del av oss skrev 2015-11-12 09:32:22 följande:

Fortfarande niente symtom här, positivt graviditetstest fortfarande. Verkar bli en symtomfri graviditet, men jag är skit orolig verkligen för nästa vecka då jag ska på VUL och det känns som jag sitter och väntar på et MA besked. Idag är det iaf inskrivning på MVC hade önskat det var VUL idag istället för jag kan verkligen inte njuta ett dugg och glädjas då jag tror att det är dött då jag inte har dtt enda symtom. Min sambo fattar jag inte varför jag är ihop med för han är totalt ointresserad nu när han gjort sin plikt och gjort mig gravid.

Tog ett graviditetstest i morse igen skickar en bild till han...inte en kommentar, bad han förbereda frågor inför inskrivningen och han har vetat om detta i åtskilliga veckor då blir han förbannad och börjar käfta emot och blir sur. Jag funderar på att lämna fanskapet.

Det är inte lätt och männen vet inte riktigt hur de ska reagera .. ta det lite lugnt för hormonerna kanske spökar det blir nog bra när han ser bilden på barnet
  • En del av oss

Inskrivningen gick väl bra och helt ok värden. Näst ut blir slla blodprov som alla gravida tar tidigast när jag är i v.8+0 och sedan fosterdiagnostik med läkare på MVC den 25/11 och sedan datera graviditeten med UL utanpå magen den 26/11.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • lisafisa22
    Liinaa91 skrev 2015-11-12 15:30:23 följande:
    Ja jätte roligt. Jag hade inte koll på kl eftersom jag haft värkar i dagar tills de va dags på riktigt. Jag började krysta ca 23:40. Då tappade min man hoppet och sa senare att det kändes längre än 20 minuter och tittade inte mer på klockan. När hon sa född 23: 59 kollade han på klockan helt chockad haha. Roligt faktiskt
    Hahah vilken rolig story :D Skönt att det gick bra den gången då :) Och ganska fort! ;) Men måste varit jobbigt att ha verkar i flera dagar?
  • Liinaa91
    lisafisa22 skrev 2015-11-13 15:06:21 följande:

Hahah vilken rolig story :D Skönt att det gick bra den gången då :) Och ganska fort! ;) Men måste varit jobbigt att ha verkar i flera dagar?

Ja fy.. värkarna började söndag morgon. Kom och gick mellan 10 minuter till en timme imella så jag blev hemskickad hela tiden. Sen onsdag morgon åkte jag in helt utmattad hade ej fått sova som de ska från värkarna och insisterade på att stanna. De gav mig morfin för att sova sen satte de igång mig på riktigt o spräckte vattnet runt 12 sen va de fullrulle. Tog ingen ep bara lustgas
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016