• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Missdalvik
    Äppeljuicen skrev 2015-11-10 20:06:15 följande:

Missdalvik: jag började stortjuta nyss när jag stod vid disken. Anledningen var att jag blev illamående. :') var dock första gången jag blev ledsen för det.

Åh vad skönt att höra! Inte att du stortjöt kanske, men att det finns någon mer ;) lipade innan för att min hund var söt när hon kollade på mig.. Dom där stora chihuahua-ögonen går inte låta bli att bli gråtfärdig över :'D haha
  • Äppeljuicen
    Missdalvik skrev 2015-11-10 21:44:53 följande:

Åh vad skönt att höra! Inte att du stortjöt kanske, men att det finns någon mer ;) lipade innan för att min hund var söt när hon kollade på mig.. Dom där stora chihuahua-ögonen går inte låta bli att bli gråtfärdig över :'D haha

Hahaha! Förstår dig! För ett par veckor sen började jag gråta när jag tittade på Frost. Vågar mig inte på lejonkungen bara för det.
  • Rosen5824
    Liinaa91 skrev 2015-11-10 21:22:45 följande:

Har fruktansvärt ont i ryggen och för någon dag sen ont under bröstet vänster sida .. vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Ryggont har jag haft sedan min första graviditet och fortsatte. Hade ingen bra barnmorska som stötte och gav råd så får hålla tummarna för en bättre nu

Usch vad jobbigt! Har du testat liniment på ryggen? jag har inte så ont i min rygg pga graviditeten, men har ibland ont i ryggen av andra orsaker, och tycker det hjälper. Hoppas du får en bra BM. När ska du träffa denne? 
    Lycka till! Hjärta
  • gr0

Nu kanske jag vågar vara med här... Jag har fått två MA tidigare i år och är nu gravid igen i v 10+5 med BF tidigt i juni. Har precis börjat tro att det kanske går vägen den här gången. Jag har sett ett pickande hjärta på UL för första gången och hen var i rätt storlek och allt.

Symptomen börjar lägga sej lite nu, har mindre ont i brösten (enbart nattetid). Har mått illa till och från men aldrig spytt. Jag tycker inte heller att jag varit så trött som jag "borde" vara och har inget överdrivet luktsinne eller humörsvängningar. Kissar lite oftare än vanligt från v 8 ungefär. Symptomen har kommit och gått från varannan dag till typ varannan vecka. Jag har till och med haft en liten (brun) blödning och trodde allt var kört men det var det tydligen inte!

Jag är snart 35 och det är första barnet men fjärde graviditeten.

• Rosen5824
    gr0 skrev 2015-11-10 22:30:22 följande:

Nu kanske jag vågar vara med här... Jag har fått två MA tidigare i år och är nu gravid igen i v 10+5 med BF tidigt i juni. Har precis börjat tro att det kanske går vägen den här gången. Jag har sett ett pickande hjärta på UL för första gången och hen var i rätt storlek och allt.

Symptomen börjar lägga sej lite nu, har mindre ont i brösten (enbart nattetid). Har mått illa till och från men aldrig spytt. Jag tycker inte heller att jag varit så trött som jag "borde" vara och har inget överdrivet luktsinne eller humörsvängningar. Kissar lite oftare än vanligt från v 8 ungefär. Symptomen har kommit och gått från varannan dag till typ varannan vecka. Jag har till och med haft en liten (brun) blödning och trodde allt var kört men det var det tydligen inte!

Jag är snart 35 och det är första barnet men fjärde graviditeten.

Å hoppas, hoppas! Men det låter ju bra! Lycka till!Hjärta
  • En del av oss

GrO välkommen, din beskrivning låter som det är för mig. Ingen blödning dock. Haft 9 MF/MA och nu hoppas jag denna gång. V.6+ nu.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • lisafisa22

Jag är så sjutk glad (trotts illamåendet och humörsvängningarna) För i morgon går jag in i vecka 12 och har alltså bara en vecka kvar innan den största missfallsrisken är borta! :) Klarar jag denna vecka så kommer det kännas så skönt!! :)
    Har dessutom mitt första UL om 1 vecka och ser sjukt mkt fram emot detta :D Vill ju gärna se det lilla pyret nu :) Vore kul om dom också daterar till 1:a Juni som min app gör. Då får jag verkligen världens bästa födelsedagspresent! :)

Måste också säga att jag är glad att det är så många som plussat och väntar barn i Juni. Verkligen kul och grattis till er alla! <3

• Missdalvik

Inskrivning idag och den gick hur bra som helst! Har världens goaste barnmorska som jag känner mig så nöjd med. Nästa möte är dock inte förrän i slutet på februari.. Alla prover och värden såg perfekt ut! Är dock en riskgraviditet pga min mammas blodproppar så kommer få ta blodförtunnande framåt. Känns skönt ändå att nästa milstolpe i graviditeten är passerad :)

• Liinaa91
    Rosen5824 skrev 2015-11-10 21:56:45 följande:

Usch vad jobbigt! Har du testat liniment på ryggen? jag har inte så ont i min rygg pga graviditeten, men har ibland ont i ryggen av andra orsaker, och tycker det hjälper. Hoppas du får en bra BM. När ska du träffa denne? 

Lycka till! 

Nä de har jag inte.. borde kanske kan ej stå i 5 minuter för att vänta på bilen o de gör ont.

Ska träffa henne om 2 veckor.
  • Liinaa91
    lisafisa22 skrev 2015-11-11 08:26:43 följande:

Jag är så sjutk glad (trotts illamåendet och humörsvängningarna) För i morgon går jag in i vecka 12 och har alltså bara en vecka kvar innan den största missfallsrisken är borta! :) Klarar jag denna vecka så kommer det kännas så skönt!! :)

Har dessutom mitt första UL om 1 vecka och ser sjukt mkt fram emot detta :D Vill ju gärna se det lilla pyret nu :) Vore kul om dom också daterar till 1:a Juni som min app gör. Då får jag verkligen världens bästa födelsedagspresent! :)

Måste också säga att jag är glad att det är så många som plussat och väntar barn i Juni. Verkligen kul och grattis till er alla! <3

Hoppas allt går bra. De är kul att få barn på sin födelsedag ? min dotter kom på mannens födelsedag. 1 minut till hade det passerat annars.. överlycklig var han.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016