• gr0

Första barnet BF juni 2016

Nu kanske jag vågar vara med här... Jag har fått två MA tidigare i år och är nu gravid igen i v 10+5 med BF tidigt i juni. Har precis börjat tro att det kanske går vägen den här gången. Jag har sett ett pickande hjärta på UL för första gången och hen var i rätt storlek och allt.

Symptomen börjar lägga sej lite nu, har mindre ont i brösten (enbart nattetid). Har mått illa till och från men aldrig spytt. Jag tycker inte heller att jag varit så trött som jag "borde" vara och har inget överdrivet luktsinne eller humörsvängningar. Kissar lite oftare än vanligt från v 8 ungefär. Symptomen har kommit och gått från varannan dag till typ varannan vecka. Jag har till och med haft en liten (brun) blödning och trodde allt var kört men det var det tydligen inte!

Jag är snart 35 och det är första barnet men fjärde graviditeten.

• gr0
    En del av oss skrev 2015-11-10 23:41:20 följande:

GrO välkommen, din beskrivning låter som det är för mig. Ingen blödning dock. Haft 9 MF/MA och nu hoppas jag denna gång. V.6+ nu.

Tack! Jag har varit så orolig själv för "för lite" symptom och att de kommer och går så ville mest säga att det verkar kunna gå bra ändå. Hittills iaf. Jag hade till och med ont i ryggen på samma sätt som jag haft i samband med att embryot dött tidigare.

Hoppas det är din tur nu!
  • gr0
    bryrmiginte skrev 2016-01-10 17:18:32 följande:

En dags skillnad för mig och min bm också, konstigt eftesrom de alltid är lika många dagar på en vecka. Hon sa att apparna brukar räkna annorlunda men fattar inte hur. Jag ändra iaf bf datumet på appen så jag räknar lika som bm :p

BM brukar räkna den fulla graviditeten på 40+0 veckor och vissa appar 39+6. Ändrar man antal fulla veckor skiljer det med en dag trots att BF är detsamma. Fast jag får inte ihop hur det blir så eftersom min hjärna inte kan hantera siffror.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016