• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Rosen5824

Vad bra att ni är fler som tänker vaccinera sig! Fick inte riktigt svar från BM vid hälsosamtalet om man ska eller inte, så bra att man kan få prata av sig här. 

• En del av oss

Eftersom man har lägre immunförsvar vid graviditet tänker jag vaccinera mig, men väntar till v.16 i januari.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Missdalvik

Då kommer nästa fråga! Ni som har djur, märker ni någon skillnad på dom? Vi har två hundar, vi hade varsin från början så det är lite så att min hund är just min hund. Jag märker sjukt stor skillnad på henne! Hon följer mig vart jag än går (mer än vanligt, hehe) och hon är väldigt tillgiven och vill ligga nära. Vår andra är likadan som vanligt, men vi har inte heller lika starkt "band" som jag och min egna.

Har ni märkt något?

• En del av oss

Jag har inget husdjur.

• Marty88

Vi har katt, henne har jag haft sen hon var kattunge och sen innan jag och sambon träffades, så hon är verkligen mattes katt. Har dock inte märkt något speciellt än, även om hon brukar vara väldigt uppmärksam på min sinnesstämning och hur jag mår :) jag hoppas det kommer senare!

• tessan120
    Missdalvik skrev 2015-11-18 22:14:58 följande:

Då kommer nästa fråga! Ni som har djur, märker ni någon skillnad på dom? Vi har två hundar, vi hade varsin från början så det är lite så att min hund är just min hund. Jag märker sjukt stor skillnad på henne! Hon följer mig vart jag än går (mer än vanligt, hehe) och hon är väldigt tillgiven och vill ligga nära. Vår andra är likadan som vanligt, men vi har inte heller lika starkt "band" som jag och min egna.

Har ni märkt något?

Jag märker stor skillnad på min hund. Hon har alltid varit väldigt mattig men hon nu är hon extrem. Igår gick jag hem från jobbet för att jag mådde illa. När jag sedan kom hem så skulle hon prompt sitta i mitt knä när jag skulle spy, hon är en liten mops men samtidigt väldigt jobbigt att ha i knät just denna situation. Eftersom jag hela tiden puttade bort henne så till slut satte hon sig nära med en tass på mig. Hon har otrolig koll på mig hela tiden och är supergosig jämt. 

Kul att man märker sån skillnad så tidigt! 
  • En del av oss

Kul att djur fattar att något är annorlunda och beter sig så gulligt mot en.

• Ajvar

Huva, idag ska jag på tidigt UL (v 9 om jag har rätt) och är.så.nervös. Drömde att dom hittade ett extra bröst istället för ett foster(?) inatt. Tog oss ett bra tag till att komma dit vi är idag (PCOS) och eftersom min kropp lever sitt egna lilla liv har jag förstås tänkt tanken att det kanske är helt tomt där inne. Jag hoppas så innerligt att jag får se någonting idag som får mig på bättre tankar.

• lisafisa22
    Ajvar skrev 2015-11-19 08:45:20 följande:

Huva, idag ska jag på tidigt UL (v 9 om jag har rätt) och är.så.nervös. Drömde att dom hittade ett extra bröst istället för ett foster(?) inatt. Tog oss ett bra tag till att komma dit vi är idag (PCOS) och eftersom min kropp lever sitt egna lilla liv har jag förstås tänkt tanken att det kanske är helt tomt där inne. Jag hoppas så innerligt att jag får se någonting idag som får mig på bättre tankar.

Det kommer du göra när du får se din bebis på riktigt :D (Man glömmer alla nervösa jobbiga tankar direkt) Allt runt om blir som rosa moln på en gång ;) Hoppas det går bra för dig! :)
  • Rosen5824
    tessan120 skrev 2015-11-19 07:48:50 följande:
    Jag märker stor skillnad på min hund. Hon har alltid varit väldigt mattig men hon nu är hon extrem. Igår gick jag hem från jobbet för att jag mådde illa. När jag sedan kom hem så skulle hon prompt sitta i mitt knä när jag skulle spy, hon är en liten mops men samtidigt väldigt jobbigt att ha i knät just denna situation. Eftersom jag hela tiden puttade bort henne så till slut satte hon sig nära med en tass på mig. Hon har otrolig koll på mig hela tiden och är supergosig jämt. 

Kul att man märker sån skillnad så tidigt! 
    Har bara två kaniner och de är inte så gosiga :) Men min väns hund märkte något när hon var gravid. Kunde ligga med huvudet vid magen och när babyn rörde sig lyfte hon huvudet och tittade undrade på magen :D 
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016