-
Omaprozol är billigare, men samma sak :) Funkar det tycker du?frucgsvensson skrev 2015-12-28 13:41:38 följande:Okej! Jo, jag köpte losec idag. Det står på 1177 att det är okej bara man följer doseringen som anges på förpackningen.
-
Jag gjorde vul i v 7+2 och såg ett hjärta.
-
Ah ok! Stackare att du är så trött. Hoppas att det hjälper. För mig är det mest sura uppstötningar som är problemet. Speciellt när jag har ätit saker som är gott men inte nyttigt :)frucgsvensson skrev 2015-12-29 17:20:08 följande:Ja, men de hade bara losec på det apotek jag var på. Har faktiskt inte tagit någon ännu. Igår somnade jag för natten kl 18 och det är på kvällar jag får värst problem.
-
Ingen som mår illa? V 20 nu och har spytt som en gris ikväll. När ska detta upphöra???
-
Jag har framförallt en dålig smak i munnen som får mig att må dåligt. Tuggar tuggummi och äter halstabletter men spyr snart på det också. Någon som känner igen det? Hade inte det förra grav. Äckligast eftersmak ger mjölk så det har jag nästan slutat med helt. Kan inte äta sent på kvällen för jag vill kunna känna den totala fräschheten av tandborstningen. Lite jobbigt.
-
Jag har provat allt från åkband till ingefära till lergigan. Inget hjälper :(Junilängtan skrev 2015-12-31 15:32:46 följande:Nu har du ju säkert provat det mesta för att lindra illamåendet, men har du provat ingefära? Sägs ju lindra mycket av illamåendet för många. Jag vet att jag drack ingefärste rätt så ofta i början av graviditeten, kan ju vara en anledning till att jag mådde så pass bra. Ger ju dessutom en relativt fräsch smak i munnen efteråt enligt mig :)
Från en sak till en annan... Gick på en långpromenad imorse och fick efter en stund förbannat ont i ljumsken och har det fortfarande. Kan foglossning kännas där? :/ -
Men du måste väl inte ha matchande kläder hela tiden? Tänker att om en kräks måste du ju ändå byta och då byter du väl inte på båda :)Jasmin Karlsson skrev 2015-12-31 18:59:17 följande:
Jag har börjat köpa lite babykläder. Fick en kupong på gratis body på kappahl via en babybox, men var ju tvungen att ta två likadana och machande klänningar till också. Och cubus har 30% rea på allt så hittade lite gulliga saker där också. Är så kul att börja köpa kläder men samtidigt chockande insikt i att jag måste ha dubbelt av allt och att det kommer bli dyrt!
Min 4-åring är så söt, han går och klappar och pussar på magen hela tiden och säger "jag saknar dina bebisar" :)
-
Jag mådde också lite bättre ett tag, men det är tillbaka på dålig nivå igen. För mig är det inte bara uppkastningarna som är jobbiga utan det konstanta illamåendet som alltid verkar finnas där.Jasmin Karlsson skrev 2015-12-31 18:53:44 följande:Mitt illamående gick över efter v 15-16, men plötsligt en kväll häromveckan (i v 19) vände sig middagen i magen och jag kräktes. Blev lite chockad när jag trodde det gått över.
-
Det är klart att du behöver mer kläder och matchande är ju klart roligt men du har väl en uppsättning sedan sonen? Lite går väl att använda där?Jasmin Karlsson skrev 2015-12-31 21:02:54 följande:Nä det hade jag inte tänkt. Tänkte skaffa lite matchande för skojs skull men mest sånt som är i samma stil bara. Men det blir ju ändå nästan dubbelt med kläder (eller så tvättar man ofta), dubbelt med vagn, säng, sängkläder osv...
-
Senaste nyår var jag också gravid. Det tänker jag mycket på. Men nu är jag i vecka 20 och inte 5 så det ska väl gå bättre 2016 :) Gott nytt år till er alla från mig också!Gweny skrev 2015-12-31 22:10:27 följande:Detsamma!! Helt fantastiskt år vi har framför oss! Senaste jular/nyår har varit depp. Men nu är det vår tur!