• Sälma Riit

Gravid efter IVF hösten 15

missmissis skrev 2015-10-20 21:04:20 följande:
    Tänker göra KUB. Downs Syndrom är inte det som oroar utan andra värre kromosomavvikelser.
    Det oroar mig också, men tänker att jag får veta på RUL i v 18. Sannolikhetssiffror är ju inte alltid så roliga och kan ju oroa mer än de ger, så tänker vi.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-10-21 17:29:16 följande:

Någon annan som känt små hugg och stick i magen i vecka 8? Känner det nu nästan hela tiden. Det pirrar liksom och drar också.

Hela iden :)
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-10-21 18:47:12 följande:
    No Ka Oi skrev 2015-10-21 17:46:10 följande:

Är oxå i vecka 8. Känner liknande fast det var mer för ett par veckor sedan.

Okej! Skönt att höra att det är fler. Är det någon slags växtvärk tro?
    Livmodern växer under hela graviditeten så det får vi nog dras med till ungen är ute ????
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-22 18:21:31 följande:

Och jag har tvärtom problem!!! Vågar knappt fisa längre haha

Haha, samma här! Känns som att det har med mina kräkningar att göra, att magen är i allmänt uppror.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-22 20:55:17 följande:
    Jag kräks genom rumpan då hahah
    Jag är faktiskt opererad för öppen magmun och på så sätt har jag svårigheter att kräkas (får dock kräkreflexer). Magsjukor blir så hemska eftersom det ska ut andra vägen och det tar ju lite längre tid om man så säger :)
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-10-23 15:37:40 följande:

Tycker synd om er som kräks och har problem med illamående. Jag mår illa också, men inte ens i närheten av vad ni andra verkar göra.

Har ni fått några cravings ännu förresten? Jag har en jäkla dille på mjölk!! Kan dricka hur mycket som helst! Iskall sådan. Och fettig mat. Tacos med créme fraiche, gärna pizza och sånt där.

Min cravings går i vågor. Pasta har det varit ett tag och idag kände jag att jag bara måste ha ris till middag! Äppelmust var det ett tag, men nu vill jag inte ha det alls.
  • Sälma Riit
    Frutopia skrev 2015-10-24 15:52:52 följande:
    Har faktiskt köpt ett par jeans på zalando, väldigt sköna och kommer att kunna ha dem länge i graviditeten, just är de lite för slappa, men snart så :) annars bor jag i leggings jag med. Ha en trevlig lördag
    Jag har också köpt mammajeans på zalando! Helt underbart. På jobbet går jag i klänning vilket också är skönt. Apropå jacka tror jag att den jag har är ganska stor och minns att jag kom i min sommarjacka förra gången och då födde jag i september. Så avvakta köp är mitt råd!
  • Sälma Riit
    Lutetzia skrev 2015-10-24 19:19:49 följande:

Tack för välkomnandet!

Hur tidigt fick ni era första gravidsymtom? Har nästan inte känt av något än. Bara lätt molvärk då och då. Bröstvårtorna är också lätt ömma. Jag är i v 4+4.

Jag började på pyton i v 6 och det är långt ifrån över, är i v 10 nu. Var glad så länge det varar :)
  • Sälma Riit

Idag fick jag veta hur dåligt andra uppfattar att jag mår. Fyraåriga sonen på en offentlig toalett pekar på handfatet och säger: Mamma, där kan du kräkas. Förvånad

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-10-27 11:54:21 följande:

Det gick bra! Hjärtat tickade på, kunde dock inte få något ljud. Tydligen så har jag ett myom som ligger och trycker lite på livmodern. Det har jag inte haft förut. Så livmodern såg liten ut, men han mätte lillen till 9 veckor iaf och till och med lite större.

Grattis! Vi var också på ultraljud idag för att jag blöder till och från. Det var ingen fara och såg en liten krabat vinka till och med. Värt alla spyor ;)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15