• Gert

Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!

Flyktingexperten och professorn Hans Rosling säger att Sverige inte borde ta emot några fler flyktingar. Han säger att andra länder ska ta emot flyktingarna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/hans-rosling-i-aktuellt

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-10-06 10:05:16 följande:
    Du har fel, FD, jag uppskattar den, men jag behöver den inte. En jäkla skillnad. Jag har ett självförtroende som många suktar efter och kontentan av det, ser du i texten jag nyss skrev.

Lika mycket som jag suger i mig positiv kritik, lika mycket skiter jag i negativ, som påhopp å förolämpningar, du tror väl inte jag kunde hålla på som jag gör om jag brydde mig !!!

Dock, att jag suger åt mig det positiva innebär inte att jag behöver det för att skiva precis vad jag känner för. Är du med !!!

Tycker inte du att Rosling emellanåt är lite....slirig ???

Ha nu en dag. Som sagt.
    Vår självbild eller snarare den bild vi vill förmedla av oss själva uppfattas inte alltid som vi önskar av andra.

Ett råd bara oss emellan. Om du vill att din bild av dig själv ska tolkas som att du är opåverkbar, så gå då inte till en annan tråd och beklaga dig över att det bittra fittstimmet. Det kommer att tolkas med ett överseende småleende och det definitivt inte bara av mig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-10-06 10:43:20 följande:
    Din tolkning av mina inlägg är rent åt helvete, FD, men det är ju iaf en sak vi är överens om....

Jag har rövknullat fittstimmet åtskilliga gånger, och det vet jag att du vet. Förövrigt älskar jag fittstimmet.

Och hur tror du, FD, att jag vill att andra skall uppfatta mig här på FL !!!

Faktum är, och det här börjar bli fan så tröttsamt att behöva upprepa för trögfattade dönickar, att jag skiter i vilket.
    Du har aldrig tänkt tanken att ditt behov av att upprepa att du inte bryr dig i allra högsta grad är tolkningsbart.

Min tolkning är att den som skiter i vilket lämpligast gör detta genom att inte älta verkliga eller inbillade oförrätter.

Det är heller inte så att det finns en objektiv sanning här - det du ser som att du rövknullat uppfattar jag i stället som att det finns några vassa kvinnor här på FL som roade sig med att begå ett lustmord på karikatyren Anton.

Så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-10-06 10:53:13 följande:
    Du har aldrig tänkt tanken att ditt behov av att upprepa att du inte bryr dig i allra högsta grad är tolkningsbart.

Min tolkning är att den som skiter i vilket lämpligast gör detta genom att inte älta verkliga eller inbillade oförrätter.

Det är heller inte så att det finns en objektiv sanning här - det du ser som att du rövknullat uppfattar jag i stället som att det finns några vassa kvinnor här på FL som roade sig med att begå ett lustmord på karikatyren Anton.

Så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.
    Självklart tycker du det, jag skulle bli besviken om du inte höll fittstimmet här, FD, men det innebär inte att din tolkning är allenarådande. 

Förövrigt ältar jag inget här. Du, FD, försöker ideligen få det till att jag har den och den uppfattningen, jag har den och den egenskapen....fast du inte vet ett jävla skit om mig. Och det blir inte mer sant för att du upprepar dig. Det finns många innan dig som har försökt, ingen har lyckats, ingen kommer lyckas, framför allt inte du, jag är helt enkelt för bra, FD, för dig, och för resten av packet.

Nu behöver du inte känna dig som en del "av packet", såvida du inte vill !!!

".....den enda skillnaden mellan en diktatur och en demokrati är att i en demokrati måste vi kasta bort tid på att gå och rösta."
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2015-10-06 09:59:43 följande:
    Gert har lovat att länka till debatten på publicistklubben.
    Finns upplagd på youtube i alla fall:

Vad vet journalister egentligen om omvärlden?

Inte mycket, enligt kvällens gäst Hans Rosling, professor i global hälsa. Han har vid flera tillfällen har ställt den frågan och läxade nyligen upp en dansk journalist med orden ”det här är inget att diskutera - jag har rätt och du har fel”.

Det är "testbild" i 15 minuter nånting och sen börjar föreläsningen och efter den följer en diskussion.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-10-06 11:16:14 följande:
    Självklart tycker du det, jag skulle bli besviken om du inte höll fittstimmet här, FD, men det innebär inte att din tolkning är allenarådande. 

Förövrigt ältar jag inget här. Du, FD, försöker ideligen få det till att jag har den och den uppfattningen, jag har den och den egenskapen....fast du inte vet ett jävla skit om mig. Och det blir inte mer sant för att du upprepar dig. Det finns många innan dig som har försökt, ingen har lyckats, ingen kommer lyckas, framför allt inte du, jag är helt enkelt för bra, FD, för dig, och för resten av packet.

Nu behöver du inte känna dig som en del "av packet", såvida du inte vill !!!

".....den enda skillnaden mellan en diktatur och en demokrati är att i en demokrati måste vi kasta bort tid på att gå och rösta."
    Nej då, men den är min.

Självklart vet jag inget om dig som person - men det är inte din person jag kommenterar utan hur du väljer att framställa dig själv på Familjeliv.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2015-10-06 11:18:15 följande:

Inte mycket, enligt kvällens gäst Hans Rosling, professor i global hälsa. Han har vid flera tillfällen har ställt den frågan och läxade nyligen upp en dansk journalist med orden ?det här är inget att diskutera - jag har rätt och du har fel?.

Det är "testbild" i 15 minuter nånting och sen börjar föreläsningen och efter den följer en diskussion.
    Tack!

Då ska jag lyssna, det jag hörde verkade intressant.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-10-06 11:35:37 följande:
    Nej då, men den är min.

Självklart vet jag inget om dig som person - men det är inte din person jag kommenterar utan hur du väljer att framställa dig själv på Familjeliv.
    Du kommenterar inte mig, FD, du pådyvlar mig egenskaper och uppfattningar jag inte har. Och du gör det till leda. Men visst, det är ditt sätt att försöka få övertaget. Det funkar säkert på många andra.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-10-06 15:04:15 följande:
    Du kommenterar inte mig, FD, du pådyvlar mig egenskaper och uppfattningar jag inte har. Och du gör det till leda. Men visst, det är ditt sätt att försöka få övertaget. Det funkar säkert på många andra.
    Anton Chigurh skrev 2015-10-06 08:47:03 följande:

Förresten behövs du i NERHFERDERS mobbongtråd, du ser det ju som din mission i livet att försvara "sådana som han" mot skitstövlar som den stora, elake Anton. Alltså jag då. Ja, nåt sånt skrev du rätt nyligen iaf, så du får nog visa dig värdig, FD, och försvara din gunstling.

Mvh //Antonshiny.gif

På din uppmaning, Anton, gick jag in och läste Nerfherders tråd.

Jag har inget behov att försvara honom. Jag är mer intresserad av företeelsen som sådan.

När jag läser tråden så flyttar jag scenariot till en skolgård och vet hur jag skulle agera om jag vore lärare.

Läs gärna Palestrinas inlägg så får du återigen en bekräftelse på hur olika man kan tolka saker och ting. Det somliga ser som en putslustig aktivitet kan andra uppfatta som sjukt obehagligt.

Min tolkning är att om du vore den du påstår dig vara här på FL så skulle du inte ha deltagit i de gemensamma aktiviteterna.
  • Gert
    Kung Markatta skrev 2015-10-06 11:18:15 följande:

Inte mycket, enligt kvällens gäst Hans Rosling, professor i global hälsa. Han har vid flera tillfällen har ställt den frågan och läxade nyligen upp en dansk journalist med orden ?det här är inget att diskutera - jag har rätt och du har fel?.

1:59:10 säger han så här: Jag skulle stå där på scen och tala om att det som Jimmie Åkesson sagt i 2, 3 år är fullständigt rätt.

Alltså är mitt antagande helt rätt när jag har skrivit att Hans Rosling ger SD rätt!

Finns flera bra saker som Rosling säger i både sitt anförande och i debatten efteråt.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-10-05 20:48:14 följande:
    Ja, du hörde fel. Jag lyssnar med ett halvt öra medan jag jobbar med en annan grej.

Två procent sa han och då om det fortsätter så här under ett år.

Spännande debatt.

Länka gärna!
    Han sa om dagens invandring med 1000 asylsökare om dagen håller i sig i ett år kommer det kosta två procent av BNP för att ta hand om dem bara det första året.

2:11:50 säger han det.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!