• Gert

Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!

Flyktingexperten och professorn Hans Rosling säger att Sverige inte borde ta emot några fler flyktingar. Han säger att andra länder ska ta emot flyktingarna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/hans-rosling-i-aktuellt

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!
  • Gert
    Reflect skrev 2015-10-02 21:45:39 följande:
    Förnekar du t ex att merparten av de som kommer från Syrien är högutbildade?
    Haha, jag förstår inte hur du kan påstå att merparten av de som kommer från Syrien är högutbildade. 

Här kan du läsa lite fakta om nyanländas utbildningsnivåer. Om du vågar, du kanske är rädd för fakta.

www.tino.us/2015/09/endast-6-procent-av-nyanlanda-far-riktiga-jobb-efter-arbetsformedlingens-etableringsplan/
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Gert skrev 2015-10-02 22:15:14 följande:

Haha, jag förstår inte hur du kan påstå att merparten av de som kommer från Syrien är högutbildade. 

Här kan du läsa lite fakta om nyanländas utbildningsnivåer. Om du vågar, du kanske är rädd för fakta.

www.tino.us/2015/09/endast-6-procent-av-nyanlanda-far-riktiga-jobb-efter-arbetsformedlingens-etableringsplan/

www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tredje-syrisk-flykting-hogutbildad

www.landguiden.se/Lander/Asien/Syrien/Utbildning
  • K Markatta
    Fast det här var väl inte ett speciellt bra motargument eftersom det var just den svt-artikeln som bemöttes i det inlägg som Gert länkade till:

"Jag kritiserade SVT för det inkorrekta påståendet att 37 procent av nyanlända Syrier är akademiker och hänvisade till SCB-statistik som visar att andel högutbildade Syrier snarare är 10 procent. SVT försvarade sin rapportering här med argumentet att de anser att Arbetsförmedlingens statistik är färskare och mer tillförlitlig än SCBs. Notera dock att inte heller Arbetsförmedlingens statistik visar mer än en marginell ökning av de nyanländas självrapporterade utbildningsnivå. Skillnaden mellan deras siffror och SCBs är en fråga om definionen (sic) av högutbildad, inte tidsperioder."
  • FDFMGA
    enånittitre skrev 2015-10-02 19:12:53 följande:
    Gert kommer som vanligt med väldokumenterad fakta och det enda du kan komma med är ovanstående trams.

Han skriver att pengarna gör mest nytta i närområdet och att de flesta flyktingarna inte är från Syrien. Var det så svårt att förstå?
    Så du har heller inte förstått Rosling tal, det lustiga är att han brukar presenteras som ett pedagogiskt under som kan få minsta barn att förstå, men det är klart här rör det sig om sverigedemokrater.

Vill du att jag ska försöka så säg bara till, jag anser att vi Sverigevänner har skyldighet att försöka få lite styrsel på SD-krigarnas tankeverksamhet.
     land
    Vi kan börja så här: Han säger att det bara är ett land som möjligen har passerat gränsen för vad man klarar av att ta emot av flyktingar och det är Libanon.

Visst är jag medveten om att sverigedemokrater i gemen anser att inget lidande kan mäta sig med deras, men sverigedemokrater har mycket lite med det verkliga Sverige att göra, inte fan lipar  vi Sverigevänner över minsta lilla motgång.

Vad jag vill komma fram till är att SD inte påverkar Sverige, Sverige kommer inte att byta namn efter sverigedemokratens vanligaste sysselsättning - lipandet.

Rosling talar alltså om Libanon ett grannland till Syrien - medan Lipanon, tja det är väl det tänkta land där sverigedemokraternas kultur råder och där är alla flyktingar fler än ingen alls alldeles för många.

Skilj alltså mellan Libanon och Lipanon.

Förresten vem skulle vilja fly till Lipanon, där får man ju omedelbart tinnitus på grund av det infernaliska oväsendet från jämmerkören.

Jag tyckte Roslings tal var bra jag. Flyktingarna är välkomna var de än befinner sig och inget land i Europa är ens i närheten av att ta emot fler än de mäktar med.

Utom Lipanon förståsSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Reflect skrev 2015-10-02 21:49:49 följande:
    Haha! Du gjorde verkligen min dag (kväll). Att det gick att rulla på Gert så lätt. Ja, bevisligen går det - med en riktigt bra degkavel.
    Tack!

Gert är väl som så många andra SD-aktivister en smula personlig i sin textanalys.Solig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-10-03 01:06:13 följande:
    Så du har heller inte förstått Rosling tal, det lustiga är att han brukar presenteras som ett pedagogiskt under som kan få minsta barn att förstå, men det är klart här rör det sig om sverigedemokrater.

Vill du att jag ska försöka så säg bara till, jag anser att vi Sverigevänner har skyldighet att försöka få lite styrsel på SD-krigarnas tankeverksamhet.
     land
    Vi kan börja så här: Han säger att det bara är ett land som möjligen har passerat gränsen för vad man klarar av att ta emot av flyktingar och det är Libanon.

Visst är jag medveten om att sverigedemokrater i gemen anser att inget lidande kan mäta sig med deras, men sverigedemokrater har mycket lite med det verkliga Sverige att göra, inte fan lipar  vi Sverigevänner över minsta lilla motgång.

Vad jag vill komma fram till är att SD inte påverkar Sverige, Sverige kommer inte att byta namn efter sverigedemokratens vanligaste sysselsättning - lipandet.

Rosling talar alltså om Libanon ett grannland till Syrien - medan Lipanon, tja det är väl det tänkta land där sverigedemokraternas kultur råder och där är alla flyktingar fler än ingen alls alldeles för många.

Skilj alltså mellan Libanon och Lipanon.

Förresten vem skulle vilja fly till Lipanon, där får man ju omedelbart tinnitus på grund av det infernaliska oväsendet från jämmerkören.

Jag tyckte Roslings tal var bra jag. Flyktingarna är välkomna var de än befinner sig och inget land i Europa är ens i närheten av att ta emot fler än de mäktar med.

Utom Lipanon förståsSolig
    Ville du inte svara på hur det hela ska finansieras?

Det blir ca 200 miljarder kr extra i dagens situation om man ska ge lika mycket pengar till närområden som Sverige lägger på flyktingar som tagit sig till Sverige.

Vill du att staten ska höja skatten med 200 miljarder eller vill du att pengarna ska tas någon annanstans?
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 07:58:00 följande:
    Ville du inte svara på hur det hela ska finansieras?

Det blir ca 200 miljarder kr extra i dagens situation om man ska ge lika mycket pengar till närområden som Sverige lägger på flyktingar som tagit sig till Sverige.

Vill du att staten ska höja skatten med 200 miljarder eller vill du att pengarna ska tas någon annanstans?
    Give ´em Hell!
    Vadå 200 miljarder? Nu får du förklara vad du menar!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-03 08:47:35 följande:
    Vadå 200 miljarder? Nu får du förklara vad du menar!
    200 miljarder för hela mandatperioden och då är det lågt räknat.

40 miljarder avsätts för 2016 och det är baserade på gamla uppgifter som inte räknat med rekordnivåerna på asylsökare som Sverige har haft sedan sommaren.

www.regeringen.se/artiklar/2015/09/statens-budget-2016-i-siffror-utgiftsomrade-8-migration/
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 09:07:20 följande:
    200 miljarder för hela mandatperioden och då är det lågt räknat.

40 miljarder avsätts för 2016 och det är baserade på gamla uppgifter som inte räknat med rekordnivåerna på asylsökare som Sverige har haft sedan sommaren.

www.regeringen.se/artiklar/2015/09/statens-budget-2016-i-siffror-utgiftsomrade-8-migration/
    Vad menar du? Enligt din länk så avsätter regeringen 19,4 miljarder för 2016. Hur får du det till 40 Miljarder? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!