enånittitre skrev 2015-10-02 19:12:53 följande:
Gert kommer som vanligt med väldokumenterad fakta och det enda du kan komma med är ovanstående trams.
Han skriver att pengarna gör mest nytta i närområdet och att de flesta flyktingarna inte är från Syrien. Var det så svårt att förstå?
Så du har heller inte förstått Rosling tal, det lustiga är att han brukar presenteras som ett pedagogiskt under som kan få minsta barn att förstå, men det är klart här rör det sig om sverigedemokrater.
Vill du att jag ska försöka så säg bara till, jag anser att vi Sverigevänner har skyldighet att försöka få lite styrsel på SD-krigarnas tankeverksamhet.
land
Vi kan börja så här: Han säger att det bara är ett land som möjligen har passerat gränsen för vad man klarar av att ta emot av flyktingar och det är Libanon.
Visst är jag medveten om att sverigedemokrater i gemen anser att inget lidande kan mäta sig med deras, men sverigedemokrater har mycket lite med det verkliga Sverige att göra, inte fan lipar vi Sverigevänner över minsta lilla motgång.
Vad jag vill komma fram till är att SD inte påverkar Sverige, Sverige kommer inte att byta namn efter sverigedemokratens vanligaste sysselsättning - lipandet.
Rosling talar alltså om Libanon ett grannland till Syrien - medan Lipanon, tja det är väl det tänkta land där sverigedemokraternas kultur råder och där är alla flyktingar fler än ingen alls alldeles för många.
Skilj alltså mellan Libanon och Lipanon.
Förresten vem skulle vilja fly till Lipanon, där får man ju omedelbart tinnitus på grund av det infernaliska oväsendet från jämmerkören.
Jag tyckte Roslings tal var bra jag. Flyktingarna är välkomna var de än befinner sig och inget land i Europa är ens i närheten av att ta emot fler än de mäktar med.
Utom Lipanon förstås