• Gert

Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!

Flyktingexperten och professorn Hans Rosling säger att Sverige inte borde ta emot några fler flyktingar. Han säger att andra länder ska ta emot flyktingarna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/hans-rosling-i-aktuellt

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 15:10:53 följande:
    Men hur ska det gå till? Socialdemokraterna i Sverige har ju kritiserat deras systerparti i Danmark för att ställa krav på flyktingar och invandrare. I Sverige är blir man automatisk en rasist om man ställer krav på invandrare. Det trodde jag att du visste.
    Kritiken var inte inta alls riktad mot ställa krav på flyktingar och invandrare utan mot att de Danska Socialdemokraterna använde sig av en retorik som uppfattades som främlingsfientlig.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-04 11:54:46 följande:
    Kritiken var inte inta alls riktad mot ställa krav på flyktingar och invandrare utan mot att de Danska Socialdemokraterna använde sig av en retorik som uppfattades som främlingsfientlig.
    Kritiken bestod av att S i Danmark ställde krav på att invandrare som kommer till landet måste jobba. Jag förstår att svenska S tycker att det är en främlingsfientlig retorik.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-04 13:21:23 följande:
    Kritiken bestod av att S i Danmark ställde krav på att invandrare som kommer till landet måste jobba. Jag förstår att svenska S tycker att det är en främlingsfientlig retorik.
    Du förstår verkligen inte eller?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-04 13:41:21 följande:
    Du förstår verkligen inte eller?
    Jo, jag förstår att svenska S tycker att ett sådant krav är främlingsfientligt. Svenska S vill istället ha krav på ökade bidrag för invandrare.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-04 13:49:40 följande:
    Jo, jag förstår att svenska S tycker att ett sådant krav är främlingsfientligt. Svenska S vill istället ha krav på ökade bidrag för invandrare.

Svenska Socialdemokrater ställer samma krav på att alla i Sverige i arbetsför ålder ska jobba. Kritiken handlade i stället om  att den Danska kampanjen med sin retorik insinuerar att invandrare inte vill jobba. 

Tänk dig själv om vi i Sverige, med anledning av att Sverigedemokrater är överrepresenterade i brottsstatistiken, riktade en kampanj mot Sverigedemokrater med budskapet att även Sverigedemokrater ska respektera svensk lagstiftning. Är det den typen av kampanjer som du tycker ska bedrivas?.

• Gert
    KillBill skrev 2015-10-04 14:02:54 följande:

Svenska Socialdemokrater ställer samma krav på att alla i Sverige i arbetsför ålder ska jobba. Kritiken handlade i stället om  att den Danska kampanjen med sin retorik insinuerar att invandrare inte vill jobba. 

Tänk dig själv om vi i Sverige, med anledning av att Sverigedemokrater är överrepresenterade i brottsstatistiken, riktade en kampanj mot Sverigedemokrater med budskapet att även Sverigedemokrater ska respektera svensk lagstiftning. Är det den typen av kampanjer som du tycker ska bedrivas?.

Nu måste du hålla isär äpplen och päron. Sverigedemokrater är inte överrepresenterade i brottsstatistiken, om du menar bland politiker. Det finns fler DÖ-politiker än SD-politiker som finns med i brottsstatistiken.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-04 14:08:26 följande:
    Nu måste du hålla isär äpplen och päron. Sverigedemokrater är inte överrepresenterade i brottsstatistiken, om du menar bland politiker. Det finns fler DÖ-politiker än SD-politiker som finns med i brottsstatistiken.
    Give ´em Hell!
    Intressant, du menar alltså att det finns andra partier med en högre andel brottsdömda politiker än vad Sverigedemokraterna har?
  • KillBill
    Hittar du på detta eller har en källa för ditt påstående?
  • Rataxes
    Hördu Gert,

Vad sysslar dina kollegor med egentligen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21517962.ab

"

– Jag fick betala 400 kronor från centralstationen till Kontrapunkt på Västanforsvägen. Först kom vi överens om ett pris på 250 kronor och sedan ville han ha mer när vi var framme. Jag betalade för jag var rädd, säger Hani Hamid, 30 år, flykting från Irak.

Säger att polisen kan gripa dem

Kulturhuset Kontrapunkt tar dagligen emot mellan 200 och 300 flyktingar. Kulturhuset har blivit en fristad som erbjuder mat, sovplats och information.

– Det är fruktansvärt att man utnyttjar de här utsatta personernas situation. Jag har hört att flyktingar fått betala mellan 500 och 1 000 kronor för att åka till oss. Det måste stoppas, säger Johanna Nilsson, samordnare på kulturhuset Kontrapunkt.

Aftonbladet har träffat fem flyktingar som tagit taxi var för sig till Kontrapunkt – alla betalade dubbel taxa eller mer. Ingen fick något kvitto. Flera flyktingar uppger att chaufförer har övertygat dem att acceptera priset genom att säga att det är förbjudet att vistas ute på gatan som flykting eller att polis kan gripa dem.

– Jag kände att jag blev utnyttjad och att chauffören inte var ärlig. De gör det för att de kan prata vårt språk och vi är i en utsatt situation, säger Mehdi, 26 år, flykting från Irak.

En annan flykting, 31-årige Amir som kommit med sin fru och ett barn från Syrien, säger att taxichauffören rånade honom på hans sista pengar. Chauffören hade erbjudit honom skjuts till Kontrapunkt – trots att han sagt flera gånger att han inte hade råd."

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-10-04 14:29:26 följande:
    Hördu Gert,

Vad sysslar dina kollegor med egentligen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21517962.ab

"

? Jag fick betala 400 kronor från centralstationen till Kontrapunkt på Västanforsvägen. Först kom vi överens om ett pris på 250 kronor och sedan ville han ha mer när vi var framme. Jag betalade för jag var rädd, säger Hani Hamid, 30 år, flykting från Irak.

Säger att polisen kan gripa dem

Kulturhuset Kontrapunkt tar dagligen emot mellan 200 och 300 flyktingar. Kulturhuset har blivit en fristad som erbjuder mat, sovplats och information.

? Det är fruktansvärt att man utnyttjar de här utsatta personernas situation. Jag har hört att flyktingar fått betala mellan 500 och 1 000 kronor för att åka till oss. Det måste stoppas, säger Johanna Nilsson, samordnare på kulturhuset Kontrapunkt.

Aftonbladet har träffat fem flyktingar som tagit taxi var för sig till Kontrapunkt ? alla betalade dubbel taxa eller mer. Ingen fick något kvitto. Flera flyktingar uppger att chaufförer har övertygat dem att acceptera priset genom att säga att det är förbjudet att vistas ute på gatan som flykting eller att polis kan gripa dem.

? Jag kände att jag blev utnyttjad och att chauffören inte var ärlig. De gör det för att de kan prata vårt språk och vi är i en utsatt situation, säger Mehdi, 26 år, flykting från Irak.

En annan flykting, 31-årige Amir som kommit med sin fru och ett barn från Syrien, säger att taxichauffören rånade honom på hans sista pengar. Chauffören hade erbjudit honom skjuts till Kontrapunkt ? trots att han sagt flera gånger att han inte hade råd."

Det är väl bra att de nyanlända får en introduktionskurs i hur taxinäringen fungerar i Sverige. 
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!