Gert skrev 2015-10-02 18:25:41 följande:
Jag har alltid förespråkat SDs politik att vi ska lägga resurserna där de gör som mest nytta för de allra flesta - alltså i flyktinglägren i närområdet.
Jag tycker att det är du som börjar ändra åsikt och faktiskt håller med SD här.
Dessutom är bara 40% av flyktingarna som kommer till Sverige från Syrien. Knappt några ensamkommande barn är från Syrien.
Nu hänger jag inte med. Så du menar alltså att du anser att Roslings tal är helt fel. Han är ju ytterst noga med att påpeka att flyktingar ska vara välkomna var de än befinner sig.
Hade du passagerare som skrålade i taxin samtidigt som du lyssnade till talet. Kanske du skjutsade Jimmie med svärmor och blev störd av ett familjegräl.
Kanske Margareta sa: - Jimmie! När du sa att att du ville bli hela världens härskare så trodde jag att du bara skämtade, men nu förstår jag att du är megaloman.
Varpå Jimmie svarade: - Du som inte ens kan räkna - du kan räkna med att det blir bråk nu.
Ta och lyssna på talet en gång till, vetja. I lugn och ro - då kan du säkert konstatera att det Rosling säger befinner sig lika långt bort från SD som Andromedagalaxen befinner sig från oss.