• Gert

Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!

Flyktingexperten och professorn Hans Rosling säger att Sverige inte borde ta emot några fler flyktingar. Han säger att andra länder ska ta emot flyktingarna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/hans-rosling-i-aktuellt

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!
  • Reflect
    FDFMGA skrev 2015-10-02 16:02:48 följande:

Det var som fan.

Så Jimmie Åkesson hälsar de som kommer hit välkomna och hyllar deras mod. Dessutom säger han att tiden då man kunde tjafsa om var man ska hjälpa är över och att alla flyktingar ska ha hjälp var de än befinner sig. Vidare påpekar han att det bara finns ett land som tagit emot fler flyktingar än de kan hantera: Libanon.

Ja jävlar, när fan blir gammal blir han religiös. Men jag undrar vilket parti SD-aktivisterna ska söka sig till nu när SD gjort Roslings syn på flyktingar till sin.

Du kanske ska starta ett nytt parti, Gert. Taxisanningar, kanske det skulle kunna heta

• Gert
    Reflect skrev 2015-10-02 17:00:07 följande:
    Var påstår du att han INTE är sverigedemokrat?
    Till exempel i inlägget som du nyss citerade. Herregud asså...
    Give ´em Hell!
  • Gert

Jag förstår inte varför alla säger att de flyktingar som kommer till Sverige är från Syrien.

Enligt migrationsverket är 60% av de som kommer till Sverige inte från Syrien och de flesta ensamkommande barn är inte heller från Syrien. Ändå så försöker svensk media förmedla bilden att det flesta som kommer beror på Syrienkriget.

Give ´em Hell!
  • Yellow Cross
    KillBill skrev 2015-09-10 21:54:05 följande:
    Varför byter du fokus?

Är SD för eller emot att Europas länder solidarisk ska ta hand om alla människor som flyr från krig och förföljelse?
    Vad är det solidariska i att utsätta andra EU-länder för konsekvenserna av Tysk och Svensk migrationspolitik som går ut på att locka hit så många ekonomiska migranter från tredje världen som möjligt?

Förövrigt så blir de varken utsatta för krig eller förföljelse i flyktinglägren i näromårdet.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-10-02 17:08:46 följande:
    Till exempel i inlägget som du nyss citerade. Herregud asså...
    Gert, du är min nya idol.

Tänk att du svängde 180 grader och nu anser att alla flyktingar är välkomna, och att man inte ska tjafsa om att det tas emot för många, ja med undantag för Libanon.

Och så påstås det att sverigedemokrater är rigida.

Snyggt, GertSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-10-02 17:31:26 följande:
    Gert, du är min nya idol.

Tänk att du svängde 180 grader och nu anser att alla flyktingar är välkomna, och att man inte ska tjafsa om att det tas emot för många, ja med undantag för Libanon.

Och så påstås det att sverigedemokrater är rigida.

Snyggt, GertSolig
    Man måste inte var sverigedemokrat för att inse att SDs politik är den bästa. Hans Rosling är antagligen inte sverigedemokrat.

Lyssna från 10:30. Rosling säger rakt ut att politikerna tänker fel.
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-10-02 17:45:15 följande:
    Man måste inte var sverigedemokrat för att inse att SDs politik är den bästa. Hans Rosling är antagligen inte sverigedemokrat.

Lyssna från 10:30. Rosling säger rakt ut att politikerna tänker fel.
    Ännu bättre Gert.

Det är så jävla rakryggat av dig att göra bokslut med allt du skrivit tidigare och förklara att vi ska satsa lika mycket på flyktinglägren som vi nu gör på de modiga flyktingar som tar sig hit.

Det är vackert att du inte ställer den ena gruppen mot den andra utan precis som Rosling anser att det ena inte utesluter det andra och att vi ska satsa på flyktingarna var de än befinner sig.

Det är mycket kurage inom SD för närvarande. Du står upp för att alla flyktingar ska välkomnas men att vi inte får glömma dem som aldrig kommer hit och Jimmies svärmor sa ifrån om toppstyret inom SD häromdagen.

Verkligen snabba ryck - så långt från "Taxi, var god dröj" man kan komma.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-10-02 18:07:06 följande:
    Ännu bättre Gert.

Det är så jävla rakryggat av dig att göra bokslut med allt du skrivit tidigare och förklara att vi ska satsa lika mycket på flyktinglägren som vi nu gör på de modiga flyktingar som tar sig hit.

Det är vackert att du inte ställer den ena gruppen mot den andra utan precis som Rosling anser att det ena inte utesluter det andra och att vi ska satsa på flyktingarna var de än befinner sig.

Det är mycket kurage inom SD för närvarande. Du står upp för att alla flyktingar ska välkomnas men att vi inte får glömma dem som aldrig kommer hit och Jimmies svärmor sa ifrån om toppstyret inom SD häromdagen.

Verkligen snabba ryck - så långt från "Taxi, var god dröj" man kan komma.
    Jag har alltid förespråkat SDs politik att vi ska lägga resurserna där de gör som mest nytta för de allra flesta - alltså i flyktinglägren i närområdet.

Jag tycker att det är du som börjar ändra åsikt och faktiskt håller med SD här.

Dessutom är bara 40% av flyktingarna som kommer till Sverige från Syrien. Knappt några ensamkommande barn är från Syrien.
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-10-02 18:25:41 följande:
    Jag har alltid förespråkat SDs politik att vi ska lägga resurserna där de gör som mest nytta för de allra flesta - alltså i flyktinglägren i närområdet.

Jag tycker att det är du som börjar ändra åsikt och faktiskt håller med SD här.

Dessutom är bara 40% av flyktingarna som kommer till Sverige från Syrien. Knappt några ensamkommande barn är från Syrien.
    Nu hänger jag inte med. Så du menar alltså att du anser att Roslings tal är helt fel. Han är ju ytterst noga med att påpeka att flyktingar ska vara välkomna var de än befinner sig.

Hade du passagerare som skrålade i taxin samtidigt som du lyssnade till talet. Kanske du skjutsade Jimmie med svärmor och blev störd av ett familjegräl.

Kanske Margareta sa: - Jimmie! När du sa att att du ville bli hela världens härskare så trodde jag att du bara skämtade, men nu förstår jag att du är megaloman.

Varpå Jimmie svarade: - Du som inte ens kan räkna - du kan räkna med att det blir bråk nu.

Ta och lyssna på talet en gång till, vetja. I lugn och ro - då kan du säkert konstatera att det Rosling säger befinner sig lika långt bort från SD som Andromedagalaxen befinner sig från oss.
  • enånittitre
    FDFMGA skrev 2015-10-02 18:37:26 följande:
    Nu hänger jag inte med. Så du menar alltså att du anser att Roslings tal är helt fel. Han är ju ytterst noga med att påpeka att flyktingar ska vara välkomna var de än befinner sig.

Hade du passagerare som skrålade i taxin samtidigt som du lyssnade till talet. Kanske du skjutsade Jimmie med svärmor och blev störd av ett familjegräl.

Kanske Margareta sa: - Jimmie! När du sa att att du ville bli hela världens härskare så trodde jag att du bara skämtade, men nu förstår jag att du är megaloman.

Varpå Jimmie svarade: - Du som inte ens kan räkna - du kan räkna med att det blir bråk nu.

Ta och lyssna på talet en gång till, vetja. I lugn och ro - då kan du säkert konstatera att det Rosling säger befinner sig lika långt bort från SD som Andromedagalaxen befinner sig från oss.
    Gert kommer som vanligt med väldokumenterad fakta och det enda du kan komma med är ovanstående trams.

Han skriver att pengarna gör mest nytta i närområdet och att de flesta flyktingarna inte är från Syrien. Var det så svårt att förstå?
Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!