• Gert

Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!

Flyktingexperten och professorn Hans Rosling säger att Sverige inte borde ta emot några fler flyktingar. Han säger att andra länder ska ta emot flyktingarna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/hans-rosling-i-aktuellt

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!
  • Gert

Jag lyssnar nu live på Publicistklubben där Hans Rosling är med att han sa precis att det svåra med att tala i globen var att säga att Jimmie Åkesson har haft rätt i 2-3 år och samtidigt få publiken att jubla. Glad

Var inte oroliga. Jag kommer lägga upp klippet i morgon så kan ni själv lyssna på när Hans Rosling säger att Jimmie Åkesson har haft rätt. Fantastiskt! Solig

www.svt.se/nyheter/inrikes/debatt-med-hans-rosling

Give ´em Hell!
  • Gert

Herregud! Hans Rosling kritiserar det svenska flyktingsystemet längs knölarna! Han säger att 8% av BNP kommer gå åt att försörja de ensamkommande om asylinvandringen fortsätter. Jag kanske hörde fel på siffran men mycket var det! Jag lägger upp klippet i morgon.

Vad säger ni nu då? HAHAHA!!!

Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-10-05 20:28:18 följande:

Herregud! Hans Rosling kritiserar det svenska flyktingsystemet längs knölarna! Han säger att 8% av BNP kommer gå åt att försörja de ensamkommande om asylinvandringen fortsätter. Jag kanske hörde fel på siffran men mycket var det! Jag lägger upp klippet i morgon.

Vad säger ni nu då? HAHAHA!!!

Ja, du hörde fel. Jag lyssnar med ett halvt öra medan jag jobbar med en annan grej.

Två procent sa han och då om det fortsätter så här under ett år.

Spännande debatt.

Länka gärna!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Intenuigen
    KillBill skrev 2015-10-04 14:10:47 följande:

Intressant, du menar alltså att det finns andra partier med en högre andel brottsdömda politiker än vad Sverigedemokraterna har?

Det finns det absolut! S ungdomsförbund ( typ i miljonsvindel, utslagna tänder, rasisten Anna,, Södertälje -politikern som grips rattfull med skarpladdat vapen i bilen, största näthataren som dömts till fängelse ( vilken av alla i media JG etc va Sdare) Mp gravskändare, baxade in ett 150 kors i en anhörigs trädgård, mp kvinna ramlar ner från balkong, mp aren anhållen för misshandel ej för mord, han slog henne innan hon hamnade på gatan. Norrköping om du undrar ( han ex mp are hon en knarkande mp are). När V falangen kommer med dessa argument så är det riktigt pinsamt.
  • KillBill
    Intenuigen skrev 2015-10-05 22:10:24 följande:
    Det finns det absolut! S ungdomsförbund ( typ i miljonsvindel, utslagna tänder, rasisten Anna,, Södertälje -politikern som grips rattfull med skarpladdat vapen i bilen, största näthataren som dömts till fängelse ( vilken av alla i media JG etc va Sdare) Mp gravskändare, baxade in ett 150 kors i en anhörigs trädgård, mp kvinna ramlar ner från balkong, mp aren anhållen för misshandel ej för mord, han slog henne innan hon hamnade på gatan. Norrköping om du undrar ( han ex mp are hon en knarkande mp are). När V falangen kommer med dessa argument så är det riktigt pinsamt.
    Diskussionen handlar om politiker som idag sitter i riksdagen.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2015-10-05 22:53:06 följande:
    Diskussionen handlar om politiker som idag sitter i riksdagen.
    Så det är okej att ett parti har ohederliga representanter, så länge dom inte sitter i riksdagen !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-10-06 07:36:36 följande:
    Så det är okej att ett parti har ohederliga representanter, så länge dom inte sitter i riksdagen !!!
    Har du lite att göra, Anton?

I så fall kan du ju försöka ta fram en jämförelse som även omfattar landstings- och kommunpolitiker.

Jag är övertygad om att resultatet skulle bli än mer skrämmande, det vill säga att den kraftiga kriminella överrepresentationen bland SD:s riksdagsledamöter bara är toppen på ett isberg.

Ja, du är ju en tänkande person, Anton, och ursäktar säkert att det blev lite dubbeltydigt här ovan, det är inte överrepresentationen i sig som är kriminell men relativt sett är andelen kriminella SD-ledamöter slående om man jämför med övriga riksdagspartiers ledamöter.

Har du några argument för att förhållandet inte skulle vara detsamma eller rentav än mer slående bland jämförbara politiker utanför riksdagen?

En annan intressant fråga är varför SD-riksdagsledamöter så ofta har en kriminell bakgrund? Vad är det som lockar dessa till SD? Jag menar, vi har ju redan KRIS, Kriminellas revansch i samhället. Vore inte detta en mer lämplig organisation än SD som åtminstone påstår sig ha brottsbekämpning på den politiska agendan?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-10-06 08:13:09 följande:

I så fall kan du ju försöka ta fram en jämförelse som även omfattar landstings- och kommunpolitiker.

Jag är övertygad om att resultatet skulle bli än mer skrämmande, det vill säga att den kraftiga kriminella överrepresentationen bland SD:s riksdagsledamöter bara är toppen på ett isberg.

Ja, du är ju en tänkande person, Anton, och ursäktar säkert att det blev lite dubbeltydigt här ovan, det är inte överrepresentationen i sig som är kriminell men relativt sett är andelen kriminella SD-ledamöter slående om man jämför med övriga riksdagspartiers ledamöter.

Har du några argument för att förhållandet inte skulle vara detsamma eller rentav än mer slående bland jämförbara politiker utanför riksdagen?

En annan intressant fråga är varför SD-riksdagsledamöter så ofta har en kriminell bakgrund? Vad är det som lockar dessa till SD? Jag menar, vi har ju redan KRIS, Kriminellas revansch i samhället. Vore inte detta en mer lämplig organisation än SD som åtminstone påstår sig ha brottsbekämpning på den politiska agendan?
    Menar du att du bekymrar dig om mig !!!
  • Anton Chigurh

Förresten håller jag med dig.
  • Anton Chigurh

Men jag blir allt lite rörd av din omsorg här, FD.
Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!