Regnbågsdröm skrev 2015-09-27 12:26:35 följande:
Jag ska lägga det där på minnet. Att det finns hjälp att få om mensen inte kommer igång. Man går ju liksom och oroar sig, så risken känns ju inte direkt superliten att den skulle påverkas negativt. Vi får se. Längtar i alla fall enormt tills vi får börja igen, även om det på ett sätt också känns skönt att kroppen börjar kännas mer och mer "normal" igen. Men har fortfarande ont/öm i brösten sen de där två dagarna jag hann ta Crinone inför insättningen. Det oroar mig lite. Men tänker att det kanske är normalt?
De borde definitivt tänka lite mer mänskligt ibland. Sambon tog ju samtalet när de meddelade att det inte blev något. Hon stortjöt i telefonen och sköterskan hade typ bara sagt "jo men det här är ju ert första försök bara". Som om det skulle spela någon roll. Ibland känns det inte som att de förstår alls. Så mycket hopp som man byggt upp som sen bara rasar på en sekund. Då spelar liksom statistiken för att de flesta inte lyckas på första försöket ingen som helst roll.
Hon mår nog bra där inne ska du se. Så glad för din skull. Fastän jag inte känner dig egentligen så är jag säker på att du kommer bli en så fantastiskt bra mamma. Vart i landet bor ni?
Man har så många saker att oroa sig för när man behöver genomgå IVF :( Allt man kan hoppas på är att det i slutänden är värt det. Ta all hjälp du kan få, och var tydlig med din klinik om dina tankar och rädslor. Jag känner inte till din klinik personligen, men det har fungerat för mig på Sahlgrenska.
Usch, jag vågar inte ens tänka på att behöva genomgå det som hände dig. Jag var upprörd nog över att eventuellt inte få tillbaka något embryo direkt efter ÄP då jag höll på att bli överstimulerad, så att inte ens få något tillbaka alls... Nej, jag förstår att det inte finns en enda sak som känns tröstande. Som besvärlig medmänniska vill man så gärna ge hopp, men jag vet att jag i många stunder inte ville höra något sådant. Det hjälper inte, utan bara irriterar en.
Tack, vad gullig du är <3 Jag bor i Göteborg :) Jag antar att du är från nedåt Skåne eftersom det är RMC du går till? Eller har jag blandat ihop det?
Regnbågsdröm skrev 2015-09-30 06:53:42 följande:
Cyanea. Hoppas du och bebisen i magen mår bra. <3
Jag tänkte bara skriva att jag fick min mens här om dagen. Typ 10 dagar efter äggplock, så aningen "för tidigt", men de sa på kliniken att det inte var någon fara. Nu ska de planera för fortsättning som förhoppningsvis blir efter nästa mens. Vi ska ringa in då. Sen beror det på köer och så.
Ska dock byta spruta tydligen, från gonal till något som hette typ menopur. Läst att den ger bättre kvalité på äggen, men samtidigt färre ägg? Känns lite oroväckande med tanke på att vi gör ivf av just anledningen att jag producerar "för få ägg". Det är därför vi inte för insemination som många andra samkönade. Känns läskigt. Men sambon ska skriva ner några frågor och sen ta upp det med kliniken. Vore ju illa om de ger mig ett läkemedel utan att tänka liksom..
Kram till dig!
TACK för att du meddelar, för jag har verkligen tänkt på dig!! Härligt att något ÄNTLIGEN går din väg :D Heja mensen!!! Håller tummarna för att nästa också är i tid då, så det inte blir ännu mer väntan.
Det låter ju väldigt vettigt att byta spruta. Har hört om andra som också fått dåliga resultat, då bytt spruta och plötsligt funkade det bättre. Jag tänker så här att det säkert varierar från person till person. Vi är inte helt lika. För mig som gonal funkade fantastiskt på (läs: alldeles för bra, blev ju riktigt, riktigt överstimulerad) så kanske det blir färre ägg med högre kvalitet, men för dig som det inte funkat så bra på så kan det säkert bli annorlunda. Ingen människa är den andra lik. Jag hade i den mån det går försökt lita på att kliniken har koll. De vill ha bra siffror, och det innebär så många lyckade graviditeter som möjligt ;)
Bra att ni ska prata med dem! Kräv att få göra det - det är ER behandling. Det är NI som ska känna er trygga.
Stor kram, och vad glad jag är att något litet positivt hänt i alla fall, för det förtjänar du minst sagt <3