Soppe skrev 2015-08-24 09:53:47 följande:
Kräks också på den frågan.
Får även den frågan då mitt barn åker till pappan varannan helg; "åh, skönt med en helt barnfri helg!?" - Eh, nej, jag ligger och gråter (ja, på riktigt) samma kväll som han åker till pappan. Måste ha hans rumsdörr stängd för att jag inte ska få kramper i hjärtat.
Jag vill aldrig vara ifrån honom!!!
Men jag vet att han har det bra med sin pappa, så därför står jag ut. Men det är plågsamt och ABSOLUT INTE SKÖNT!!!
Med risk att komma av som oförskämt, men som utomstående låter det en smula tragiskt. Du är säkert en sjujävla grym förälder, men det låter som att du är inkapabel att leva ditt liv. Jag är tveksam till om jag kan formulera mig på ett förståndigt sätt, men det låter faktiskt inte hälsosamt att vara såpass fäst vid ens barn att man gråter när man är ifrån dem?
Lisse, är det så att det är lika många män och kvinnor som frågar om det är skönt, eller finns det en viss överrepresentation av män? Med detta sagt är det inte konstigt om en kvinna skulle känna att det är skönt eller icke skönt, utan bara att det känns svårare för männen att få samma emotionell koppling till barnet som modern får. Sedan är ju alla olika och som någon skrev i tråden kan man nog lätt sakna vissa saker som den stimulans man får av utbyte vuxna emellan.