• Februari2013

Aprilbebisar 2016

Hej!

Jag har nyligen plussat, hade BIM 8/8, och tycker det skulle vara kul att dela erfarenheter och tankar med andra gravida under graviditetens gång.

Finns det fler som precis plussat och ska föda i april?

Jag är 26 år och är även mamma till en glad liten pojke på 2,5 år.

• Svar på tråden Aprilbebisar 2016
  • eifos89

Hej!

Jag hänger gärna på här om jag får? :)

Plussade i tisdags. Bf 19/4, andra barnet.

• MariaSthlmS
    Pillans skrev 2015-08-14 20:33:04 följande:

Måste bara säga att det finns redan en grupp på fb som är hemlig för oss som har Bf i april! :) vi är hyfsat många där :) vill ni va med så skicka ett meddelande så skriver jag vad jag heter så kan jag lägga till er :)

Hej! Har PM:at dig, är gärna med i Facebookgruppen, väntar andra barnet i april 2016!
  • Kristallflinga

Hej alla! 
    Är nu gravid för andra gången, fick missfall i v14 nu i Maj. Är nu i v5+3 och mått illa från och till sedan 1.5 vecka innan jag plussade. Så illamåendet har vart där hela tiden för mig.. Jag är dock rädd hela tiden, jag vågar inte tro på att jag är gravid och att det kan gå vägen.. Missfallet berodde på att jag hade för höga värden TSH (sköldkörteln) och jag äter därför Levaxin nu. Sista provet jag tog var värdena nere på normala nivåer och jag kommer gå på uppföljning med jämna mellanrum. 
    Jag har en sambo som inte vågar hoppas på något förrän vi har fått det klart för oss att det är något som lever i mig, så jag får därför gå igenom detta själv. Vi pratar inte ens om det.. Hjälp? 

Är det någon som är i samma sits? Alltså tidigare missfall och nu gravid igen och är rädd? 

• Cissi90
    Kristallflinga skrev 2015-08-15 19:20:35 följande:

Hej alla! 

Är nu gravid för andra gången, fick missfall i v14 nu i Maj. Är nu i v5+3 och mått illa från och till sedan 1.5 vecka innan jag plussade. Så illamåendet har vart där hela tiden för mig.. Jag är dock rädd hela tiden, jag vågar inte tro på att jag är gravid och att det kan gå vägen.. Missfallet berodde på att jag hade för höga värden TSH (sköldkörteln) och jag äter därför Levaxin nu. Sista provet jag tog var värdena nere på normala nivåer och jag kommer gå på uppföljning med jämna mellanrum. 

Jag har en sambo som inte vågar hoppas på något förrän vi har fått det klart för oss att det är något som lever i mig, så jag får därför gå igenom detta själv. Vi pratar inte ens om det.. Hjälp? 

Är det någon som är i samma sits? Alltså tidigare missfall och nu gravid igen och är rädd? 

Känner verkligen för dig. Har inte varit i samma sits som du, men kan säga att du borde prata försiktigt med din sambo. Din sambo kanske behöver prata men inte riktigt vågar. Kör och börja med lätta frågor som kön eller ultraljud till att om någon gång rulla in på hur din sambo känner. Det kommer gå bra, hoppas Ni löser det och kan njuta av er gradivitet tillsammans.
  • Kristallflinga
    Cissi90 skrev 2015-08-16 01:33:12 följande:
    Känner verkligen för dig. Har inte varit i samma sits som du, men kan säga att du borde prata försiktigt med din sambo. Din sambo kanske behöver prata men inte riktigt vågar. Kör och börja med lätta frågor som kön eller ultraljud till att om någon gång rulla in på hur din sambo känner. Det kommer gå bra, hoppas Ni löser det och kan njuta av er gradivitet tillsammans.
    Kommer att få ett tidigt ultraljud pga min stora oro, så det kommer vi få i början i September nu. Känns som att det kommer bli lättare efter det? 
    Låg och kaskadspydde igårkväll och då känns det som att han började acceptera och ville vara där för mig. Att jag mådde så illa fick honom att bry sig mer och att troligtvis förstå att det faktiskt är något i mig igen, och att det förhoppningsvis lever..
  • Cissi90
    Kristallflinga skrev 2015-08-16 08:25:42 följande:

Kommer att få ett tidigt ultraljud pga min stora oro, så det kommer vi få i början i September nu. Känns som att det kommer bli lättare efter det? 

Låg och kaskadspydde igårkväll och då känns det som att han började acceptera och ville vara där för mig. Att jag mådde så illa fick honom att bry sig mer och att troligtvis förstå att det faktiskt är något i mig igen, och att det förhoppningsvis lever..

Tur i oturen :) hoppas ni båda landar i gradiviteten och mår bra efter UL!
  • Melindrha

Hejsan!

Jag hänger gärna med här och i fb gruppen om någon vill bjuda in mig :)

Plussade idag. BF 21/4. Tredje barnet. Fick ett missfall för två månader sen i vecka 13 avstannat i vecka 6 så visst är man lite orolig denna gång....

• Jay84

Hej!
    Plussade starkt på testlagrets test idag. Är så nervös över hur det ska gå då jag fick missfall för 4 veckor sedan i v 6-7. Trodde aldrig de skulle bli något denna månaden då jag inte alls märkt av någon ägglossning (som jag brukar). Vet inte hur man räknar BF efter ett missfall där man inte haft någon vanlig mens emellan men tror borde vara kring 21-23 april.

Hänger gärna med i Facebook-grupp om det finns?

• Ladyflower

Hej på er,

Idag var jag på inskrivning. Det kändes bra, på något sätt mer verkligt, eftersom jag inte mår lika illa denna gången som jag gjorde med sonen. Visst är det skönt, men känns så skumt på något sätt...

Jag har oxå problem med sköldkörteln. Men har haft det i över 10år å så länge man äter rätt mängd levaxin ska det inte vara någon "fara" ja ska kolla mina värden på labb i början av september. De har redan nu bett mig att höja dosen av levaxinet.

Vad spännande att vi börjar vara några stycken nu i gruppen! När har ni andra inskrivningssamtal? Vad jobbar ni med? Jag är hemma med min son. Längtar till första ultran. Fick min bokad i slutet av september.

Svar på tråden Aprilbebisar 2016