• Februari2013

Aprilbebisar 2016

Hej!

Jag har nyligen plussat, hade BIM 8/8, och tycker det skulle vara kul att dela erfarenheter och tankar med andra gravida under graviditetens gång.

Finns det fler som precis plussat och ska föda i april?

Jag är 26 år och är även mamma till en glad liten pojke på 2,5 år.

• Svar på tråden Aprilbebisar 2016
  • Hoppas 2012

Hej kan man hänga på här?

Plussade idag. Vi hade svårt att bli gravida med dottern och fick kämpa ett bra tag ich nu hade vi sex en gång innan ÄL....

Chock och panik

• Lea137

Hej :)

får börja med att grattulera er alla :)

plussade själv idag, första gången jag är gravid, tog sig på första försöket, slutade med ppiller för en månad sen,

är gärna med i tråden :)

• Flerattälska

Hej, grattis till alla väntande :)

Plussade igår och har beräknad bf 25 april.

Vi har en son som hinner fylla fyra innan ev. Syskon.

Vi har försökt sedan våren 2014 och har råkat ut för ett par missfall och problem med cystor på vägen.

Denna graviditet har jag fått trombyl utskrivet så jag hoppas att det kan göra skillnad så att vi äntligen får vår andra lilla skatt i april.

• lillasysterfia

Hej på er alla!

Jag väntar trean den 18 april om allt går som det ska.

Kristallflinga skrev 2015-08-15 19:20:35 följande:

Hej alla! 

Är nu gravid för andra gången, fick missfall i v14 nu i Maj. Är nu i v5+3 och mått illa från och till sedan 1.5 vecka innan jag plussade. Så illamåendet har vart där hela tiden för mig.. Jag är dock rädd hela tiden, jag vågar inte tro på att jag är gravid och att det kan gå vägen.. Missfallet berodde på att jag hade för höga värden TSH (sköldkörteln) och jag äter därför Levaxin nu. Sista provet jag tog var värdena nere på normala nivåer och jag kommer gå på uppföljning med jämna mellanrum. 

Jag har en sambo som inte vågar hoppas på något förrän vi har fått det klart för oss att det är något som lever i mig, så jag får därför gå igenom detta själv. Vi pratar inte ens om det.. Hjälp? 

Är det någon som är i samma sits? Alltså tidigare missfall och nu gravid igen och är rädd? 

Jag har två missfall i bagaget ett i v.10 och ett i v.5 så förstår din oro. Jag vågar inte tro att jag är gravid trots massa symtom. Men hoppas att det går bra för dig den här gången! Kramar!
  • Paro

Hej alla!

Så roligt att vi börjar bli många här i tråden :)

Jag ska på inskrivningssamtal nästa vecka på torsdag. Hoppas att det då börjar kännas mer verkligt...har inga symtom, mår bra, kan äta allt. Kommer ihåg att jag inte tålde kött och lukter förra gången men minns inte hur tidigt alla symtom kom.

Hur mår ni andra?

• SarahJ

Jag joina er här!

Jag fick mitt första svaga plus i söndags men har haft svårt att tro det så tog ett till igår morse som å visade. Var till apoteket och köpte ett vanligt cb och ett digitalt. Tog det vanliga igår på em som å var positivt och nu just tog jag det digitala och jag var bombsäker på att det skulle visa inte gravid men tji fick jag! Så jag får väl börja tro på det då! =)

Men så kommer oron... har en dotter som blir två på fredag och före henne fick jag ett ma och ett tidigt mf. Vi började försöka med syskon i juni ifjol och jag hade ett ma i september och nu i april och bägge slutade med att jag blev inlagd. I september fick jag cytotec och i våras blev jag skrapad då de trodde jag hade mola. På efterkontrollen så hittade dom något som såg ut som en polyp så det blev op i början av juni. Det var tydligen rester kvar från moderkakan.

Jag har fått utskrivet Lugesteron som jag började med den tredje äl dagen. Så jag får väl hoppas på att nu stannar klumpen kvar. Men helt ärligt så är inte mina förhoppningar inte stora... får ta en dag i taget bara!

Grattis till era plus!!! =) ?

• snowybaby

Hänger på här jag också. Plussade 9/8 på 8:e försöket med första barnet. Har varit på inskrivningssamtal redan. Bf 15 april.

• louiseclaire

Hej! Är gärna med här, precis plussat, är i v5+2, bf 16/4 :)

Hade missfall i juni i v13, så är väldigt nervös och orolig just nu, men glad! :)

Svar på tråden Aprilbebisar 2016