Inlägg från: Kristallflinga |Visa alla inlägg
  • Kristallflinga

Aprilbebisar 2016

Hej alla! 
    Är nu gravid för andra gången, fick missfall i v14 nu i Maj. Är nu i v5+3 och mått illa från och till sedan 1.5 vecka innan jag plussade. Så illamåendet har vart där hela tiden för mig.. Jag är dock rädd hela tiden, jag vågar inte tro på att jag är gravid och att det kan gå vägen.. Missfallet berodde på att jag hade för höga värden TSH (sköldkörteln) och jag äter därför Levaxin nu. Sista provet jag tog var värdena nere på normala nivåer och jag kommer gå på uppföljning med jämna mellanrum. 
    Jag har en sambo som inte vågar hoppas på något förrän vi har fått det klart för oss att det är något som lever i mig, så jag får därför gå igenom detta själv. Vi pratar inte ens om det.. Hjälp? 

Är det någon som är i samma sits? Alltså tidigare missfall och nu gravid igen och är rädd? 

• Kristallflinga
    Cissi90 skrev 2015-08-16 01:33:12 följande:
    Känner verkligen för dig. Har inte varit i samma sits som du, men kan säga att du borde prata försiktigt med din sambo. Din sambo kanske behöver prata men inte riktigt vågar. Kör och börja med lätta frågor som kön eller ultraljud till att om någon gång rulla in på hur din sambo känner. Det kommer gå bra, hoppas Ni löser det och kan njuta av er gradivitet tillsammans.
    Kommer att få ett tidigt ultraljud pga min stora oro, så det kommer vi få i början i September nu. Känns som att det kommer bli lättare efter det? 
    Låg och kaskadspydde igårkväll och då känns det som att han började acceptera och ville vara där för mig. Att jag mådde så illa fick honom att bry sig mer och att troligtvis förstå att det faktiskt är något i mig igen, och att det förhoppningsvis lever..
  • Kristallflinga
    SarahJ skrev 2015-08-18 21:44:57 följande:

Jag fick två ultraljud inbokade idag när jag ringde. Ett den 8/9 och det andra 21/9. Just pga av mina ma:s. Inskrivning blir den 9/9 om allt ser normalt it den åttonde.

Sen.får jag välja kub om jag vill å, men det är ett dygns resa så jag tror inte jag tar det. Har ingen som kan ta dottern. Och ta med en trotsade två åring är inget jag helst skulle vilja. ;)

Va skönt att du fick ultraljud så fort ändå! Jag ska få mina tider till det imorgon och hoppas på att det kommer lika fort för mig.

Ett dygns resa för att göra kub? Det känns inte så bra.. förstår dock att du inte vill ta med dottern!
  • Kristallflinga
    louiseclaire skrev 2015-08-19 16:25:53 följande:

Jaha, då fick man missfall igen... :( var i v6 nu. Fick missfall i juni också, då i v13. Ingen utredning görs förrän man haft 3 missfall, kul... orkar inte det här!!

Lider verkligen med dig! Skickar en stor kram!
Svar på tråden Aprilbebisar 2016