• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-04-20 19:32:00 följande:
    Känner lite så, känns onödigt. Som det är nu är hon inte jätteförtjust i att sitta i vagn, men den är bra att ha med sig om hon blir trött. Om ett år är hon nog alldeles för stor. Räcker nog med sån där ståbräda. 

Vad många olika vagnar du har testat! :D vilken var bäst av dem? Har funderat lite på emmaljunga för de verkar vara genomtänkta med många finesser :) 
    smilen har utan tvekan vart bäst. Men yoyon är också helt underbar. Emmaljungan har jätte mycket bra finesser men vi klickar inte. så den kommer få flytta inom en snar framtid.

ja det där med vagn får man kanske ta ställning till när man väl är gravid. det kan ju ta upp till ett år och då lär man inte behöva en syskonvagn.

• marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-20 20:57:22 följande:

smilen har utan tvekan vart bäst. Men yoyon är också helt underbar. Emmaljungan har jätte mycket bra finesser men vi klickar inte. så den kommer få flytta inom en snar framtid.

ja det där med vagn får man kanske ta ställning till när man väl är gravid. det kan ju ta upp till ett år och då lär man inte behöva en syskonvagn.

Jag var och provsatte min son i smilen för nån vecka sen och herregud vad liten sittdel! Hade det varit vinter och han haft overall hade han aldrig kommit ner där haha. Han satt helt inklämd mellan bygeln och ryggstödet. Ändå är min grabb smal, dock ganska lång.

Vi har föresten haft en maxicosi mura plus, babyjogger versa gt, emmaljunga city cross och britax bmotion 4 plus :)
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-20 14:26:23 följande:

Jag har ägglossning på lördag så nu aktar jag mig för att få för mig något och håller mig. Bara jag passerar och kommer in i nästa vecka så är vi all good.

Ja men det är ju helt klart så. aldrig ett perfekt tillfälle. Och jag tänkte att jag kör på så här nu och så tänkte jag läsa kurser medan jag är mammaledig så jag ökar min kompetens lite också.

Men nej aldrig något perfekt tillfälle och nu känner jag att tänker jag igenom det mer så kommer jag aldrig komma fram till något vettigt alls och så kommer jag bara skjuta på det i all oändlighet för det kommer alltid vara saker som man behöver göra före. eller som man vill göra.

Nä nu kör vi bara, det finns massor med år kvar att bry sig om jobb sedan! Nä nu får du hålla dig över helgen, det är inte maj ännu!
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-20 21:49:40 följande:
    Jag var och provsatte min son i smilen för nån vecka sen och herregud vad liten sittdel! Hade det varit vinter och han haft overall hade han aldrig kommit ner där haha. Han satt helt inklämd mellan bygeln och ryggstödet. Ändå är min grabb smal, dock ganska lång.

Vi har föresten haft en maxicosi mura plus, babyjogger versa gt, emmaljunga city cross och britax bmotion 4 plus :)
    haha ja det är många som tycker det och det stämmer nog bra. Men det passade oss perfekt då vår tjej är så himla liten och hon typ drunknar i alla andra sittdelar, ;)
    Men har man stora barn är den ingen höjdare.

Men som sagt nästa gång får man verkligen kolla ut vad man ska ha och fundera. Super vikingen flyttar ju nu snart och då har vi bara yoyon kvar. jag hoppas vi klarar oss på den.
    Väldigt sällan dottern åker vagn och när hon gör det är de oftast i stan.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-21 06:23:12 följande:
    Nä nu kör vi bara, det finns massor med år kvar att bry sig om jobb sedan! Nä nu får du hålla dig över helgen, det är inte maj ännu!
    Precis. Det är inte maj än. och jag har massor att göra i vilket fall så jag kommer inte ha tid ändå att obsessa över bebisar.
    Gäller egentligen hela april och stora delar av maj.
    Ska faktiskt bli skönt när man kommer in i juni. Då är det semester och man kan slappna av på ett helt annat sätt känner jag.

Mycket i huvudet just nu.
  • Karin8206
    MissJL skrev 2016-04-20 13:43:13 följande:
    Hej o välkommen!! Spännande m ÄL så snart o kul att få börja jobba med trean ;)
    Tack :)
  • Karin8206
    marengen90 skrev 2016-04-20 20:31:04 följande:
    Kul, välkommen :) Jag har äl nästa onsdag eller torsdag. Hoppas på att få se några plus om nån vecka här i tråden!
    Tack :)! Åh, längtar så efter det där plusset
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-04-20 07:44:53 följande:

Skriv gärna hur det går med mensen, jag tar ut min spiral om en vecka och jag funderar på om det kommer att ändra mensen. Jag ska egentligen ha mens en vecka efter, men tänker att det kan bli tidigare... Känns helt overkligt att det är så nära nu!!

Nu kom mensen! Eller början till, så en dag tidigare än tänkt men har lite lätt mensvärk och nu är det bara räkna dagar till ÄL. Så inget har ändrats i min cykel som jag tror den var mätning hade spiralen i ????
  • hurtänktedunu

Tänkte och diskuterade lite ikväll med min man och tänk om man får en sådan som skriker dygnet runt nu?
    Vi har ju haft sån jävla tur med vår första. sov hela nätter, aldrig gnäll, aldrig skrik, lugn och trygg och snäll, inget krångel över huvudtaget. Alltid gått att ha med henne överallt och ingenstans liksom. Hon har anpassat sig till det mesta.

Hon är ju snart 2 och har aldrig trotsat.

Vi kan kolla på film på kvällarna, mysa och ha vuxenmys utan några större krångligheter. Vi är så sjuuuukt bortskämda. Men tänk om nästa blir ett monster? jag börjar nästan bli lite orolig.

Hon har dessutom kunnat sova hos farmor och farfar och vart sjukt trygg med dom. Vi har kunnat ha dejter och kvalitetstid med varandra. Jag är nästan lite rädd att ge upp det där. Är jag helt knäpp om jag tänker så här?

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-21 23:56:19 följande:

Tänkte och diskuterade lite ikväll med min man och tänk om man får en sådan som skriker dygnet runt nu?

Vi har ju haft sån jävla tur med vår första. sov hela nätter, aldrig gnäll, aldrig skrik, lugn och trygg och snäll, inget krångel över huvudtaget. Alltid gått att ha med henne överallt och ingenstans liksom. Hon har anpassat sig till det mesta.

Hon är ju snart 2 och har aldrig trotsat.

Vi kan kolla på film på kvällarna, mysa och ha vuxenmys utan några större krångligheter. Vi är så sjuuuukt bortskämda. Men tänk om nästa blir ett monster? jag börjar nästan bli lite orolig.

Hon har dessutom kunnat sova hos farmor och farfar och vart sjukt trygg med dom. Vi har kunnat ha dejter och kvalitetstid med varandra. Jag är nästan lite rädd att ge upp det där. Är jag helt knäpp om jag tänker så här?

Jag förstår att barn kan ha kolik eller andra bekymmer som gör dom väldigt griniga, och att alla barn är individer. Men bortsett från det så tror jag mycket på att lugna avslappnande föräldrar ger lugna avslappnande barn, på det stora hela. Har ni lyckats skapa en sådan trygghet hos ert första barn så lär ni lyckas bra igen!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?