• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-04-19 09:03:23 följande:

Nu är den lilla spiralen ute!!!!! Wooooooohoooooooo

Härligt, steg 1 liksom!!
  • marengen90
    FlikkanM skrev 2016-04-19 09:03:23 följande:

Nu är den lilla spiralen ute!!!!! Wooooooohoooooooo

Yeey!! :D
  • MissJL
    marengen90 skrev 2016-04-18 20:44:38 följande:

Vad gör alla här på dagarna? Jobbar, studerar, föräldralediga? :)

Jag jobbar som usk på ett äldreboende. Älskar mitt jobb men det känns som att det är helt rätt tid för en liten paus som mammaledig ;)
  • MissJL
    marengen90 skrev 2016-04-19 06:30:44 följande:

Vad kul!!

Har ni tvillingar i släkten eller vart det slumpen att det blev så? :)

Vi har inga tvillingar i släkten men tydligen släppte jag två ägg så det blev en riktig suprice! Hoppas bara det var en engångsföreteelse ;)
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-04-19 06:23:46 följande:
    Han sa att ok, vi kör!!! Knäppa jag blev inte ens glad utan bara tittade på honom o frågade om han verkligen kan tänka som ett till barn o att han kommer kunna älska det lika mycket som våra två? Lät mest som det var jag som tvekade! Haha! Men han vet hur mycket jag längtar o att han visst skulle tycka det var mysigt med en till, inte två ;)

Så himla lycklig just nu!
    hurtänktedunu skrev 2016-04-18 21:22:50 följande:

ja men verkligen. så är ju många män. det är ju annat för oss kvinnor.

Hoppas det går bra ikväll.

Nu har jag gett honom massor med tid, space o uppmuntran.. Tydligen har det fungerat för nu är vi på g ;) Tror han mest ser fram emot sexandet :P
    härligt. då är det bara att köra.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-19 09:01:00 följande:

Ååh, nu är det ju snart maj!! om en vecka åker spiralen ut, sen mens och sen... Verkar som att jag måste hålla mig kvar i tråden så jag får lära mig ett och annat, jag har NOLL koll på barnvagnarna nu för tiden (shit vad jag lät gammal nu), det var 10 år sedan jag köpte vagn sist, och då var det tvillingvagn. Innan hade jag köpt nån begagnad på blocket. Men nu är jag tillsammans med en man som tycker att man ska ha "riktiga" grejer, haha. Själv är jag inte så noga. Jag tycker det är kul med vagnar och sånt, men det går bra med gamla också...

haha då är det ungefär som mig. jag har också äl i slutet på maj så då är det bara att köra.
    ja du får nog stanna kvar helt enkelt. här har vi många bra tips :D
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-04-19 09:09:47 följande:

Härligt, steg 1 liksom!!

marengen90 skrev 2016-04-19 09:13:23 följande:

Yeey!! :D

Ja första steget avklarat, nu är det bara invänta mensen i slutet av veckan (om den visar sig som innan typ) och ägglossning veckan efter, så i princip ska det produceras en bebis nästa helg om jag får som jag vill hahahaha önsketänk ????
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-04-19 19:18:59 följande:

Ja första steget avklarat, nu är det bara invänta mensen i slutet av veckan (om den visar sig som innan typ) och ägglossning veckan efter, så i princip ska det produceras en bebis nästa helg om jag får som jag vill hahahaha önsketänk ????

Skriv gärna hur det går med mensen, jag tar ut min spiral om en vecka och jag funderar på om det kommer att ändra mensen. Jag ska egentligen ha mens en vecka efter, men tänker att det kan bli tidigare... Känns helt overkligt att det är så nära nu!!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-19 15:40:38 följande:

haha då är det ungefär som mig. jag har också äl i slutet på maj så då är det bara att köra.

ja du får nog stanna kvar helt enkelt. här har vi många bra tips :D

Nu känns det att det håller på att närma sig, fast dagarna ibland tycks snigla sig fram. En del dagar består helt av bebisnamn och barnvagnar och en del av nån mild form av kalla fötter när jag frågar mig om och om igen om jag verkligen verkligen vill. Men i slutet av dan så vill jag alltid fortfarande så!

Nu känns det så spännande att få följa utvecklingen i den här tråden, det är nog inte länge kvar till dom första plussen börjar ramla in! Fast vi får väl vänta in i juni på det...
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-20 07:53:35 följande:

Nu känns det att det håller på att närma sig, fast dagarna ibland tycks snigla sig fram. En del dagar består helt av bebisnamn och barnvagnar och en del av nån mild form av kalla fötter när jag frågar mig om och om igen om jag verkligen verkligen vill. Men i slutet av dan så vill jag alltid fortfarande så!

Nu känns det så spännande att få följa utvecklingen i den här tråden, det är nog inte länge kvar till dom första plussen börjar ramla in! Fast vi får väl vänta in i juni på det...

Åh ja det är lite samma här. Jag velar också mycket nu men i slutet av dagen vill jag också. Har vart mycket sånt nu i och med erbjudande om nytt jobb och lite så men nej jag vill köra på ändå. Det känns som att jobb är en väldigt dålig ursäkt för att vänta. Jag vill inte bli någon som väljer karriären framför familjen. Och jag har nu redan en fasttjänst så byta kan jag ju göra sen.

Så nu väntar jag bara på mensen. Kommer andra veckan i maj. Sen kör vi. Är lite sugen på att tjuvstarta helt klart men nej jag vill inte ha i januari. Så nu väntar jag. Lika bra.

Jag får dagdrömma så länge
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?