• ttcmommy

Vi som börjar Insemination Höst/Vinter

Hej,
    Den 14th Juli har jag gjort spolning av mina äggledare och nu väntar jag för ny remiss vidare. Jag hoppas att jag kan börjar med insemination på höst/vinter.
    Några fler som vill följas?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-11 16:00
    Jag missade att skriva, är det insemination för höst / vinter för 2015

• Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter
  • Caarooliine

Hej allihopa, vi ska på möte på onsdag hos fertilitetscentrum.. Nån annan som går där? :)

Vi ska göra insemination, men inte me min partners spermier för han har inte en enda & kan lova att vi har gråtit floder men är nu på benen igen & redo att börja. Men många blandade känslor..

Mej är de inga fel på, jag har en son på 6år från ett tidigare förhållande.

• Tevira

Hej Caarooliine! Jag och min sambo har fått samma besked, att han inte har några spermier. Han ska genomgå fler prover innan det är helt konstaterat. Gjorde din sambo också det? Hur lång tid tog det i så fall innan ni fått alla svar?

Jag känner mig så otålig och vill bara veta nu om det kan bli aktuellt med IVF eller om det är insemination med donator som gäller ...

Lycka till på onsdag!

• FruA78
    Decibel84 skrev 2015-10-30 18:22:18 följande:

andra inseminationen gjord
    dom räknade det till 7.5 miljoner spermier som sattes in.
    gränsen går tydligen vid 2 miljoner för att dom ska vara "nöjda", så detta e ju bra:D

Håller tummarna för dig nu!

Idag är det 15 dagar sedan insemination ingen mens eller plus än. Så jag antar att vårt första försök inte fungerade :(
  • FruA78
    Caarooliine skrev 2015-10-31 19:44:43 följande:

Hej allihopa, vi ska på möte på onsdag hos fertilitetscentrum.. Nån annan som går där? :)

Vi ska göra insemination, men inte me min partners spermier för han har inte en enda & kan lova att vi har gråtit floder men är nu på benen igen & redo att börja. Men många blandade känslor..

Mej är de inga fel på, jag har en son på 6år från ett tidigare förhållande.

Hej och välkommen! Vi går på Sophiahemmet nu men ev. blir det fertilitetscentrum om det blir ivf. Vi har två försök kvar med insemination innan det blir aktuellt att ställa oss i kö till ivf. Lycka till på onsdag.
  • FruA78

Igårkväll kom mensen 15 dagar efter insemination :( Så nu blir det nya tag. Ringde till kliniken nyss och fick tid på onsdag för ett vul innan tablettstart. Känns skönt att vi får sätta igång igen snabbt att de inte hade fullt.

• Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-01 17:57:59 följande:
    Hej och välkommen! Vi går på Sophiahemmet nu men ev. blir det fertilitetscentrum om det blir ivf. Vi har två försök kvar med insemination innan det blir aktuellt att ställa oss i kö till ivf. Lycka till på onsdag.
    betalar ni också 2000 kr?
  • Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-02 09:51:21 följande:

Igårkväll kom mensen 15 dagar efter insemination :( Så nu blir det nya tag. Ringde till kliniken nyss och fick tid på onsdag för ett vul innan tablettstart. Känns skönt att vi får sätta igång igen snabbt att de inte hade fullt.

sorry såg att du svarat på det innan:)
  • FruA78

Nu har jag påbörjat försök nr 2. Cykeldag 5 och dag 2 med Letrozol. Ska göra nytt ultraljud på tisdag och mest troligt blir det insemination på torsdag om kroppen reagerar likadant som förra gången. Känner mig tyvärr inte lika hoppfull inför det här försöket.

• monn

Mitt sköldkörtelvärde vart äntligen nere under 2,5 i augusti. Och nu på kontrollen som läkaren ville ha efter 2mån så var det uppe på 4,7 igen. Tillbaka på ruta 1, ingen insemination ännu. Känns så hopplöst och tröstlöst. Ville bara mest gnälla av mig :( känns som om det aldrig blir vår tur..

• FruA78
    monn skrev 2015-11-05 17:37:01 följande:

Mitt sköldkörtelvärde vart äntligen nere under 2,5 i augusti. Och nu på kontrollen som läkaren ville ha efter 2mån så var det uppe på 4,7 igen. Tillbaka på ruta 1, ingen insemination ännu. Känns så hopplöst och tröstlöst. Ville bara mest gnälla av mig :( känns som om det aldrig blir vår tur..

Åh nej vad jobbigt, beklagar. Hur länge behöver ni vänta igen? Vid senaste missfallet fick jag en mola (druvbörd) och fick graviditetsförbud på 3-6 månader det var verkligen jättejobbigt. Håller tummarna att ni snart får försöka igen. Kram
Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter