• ttcmommy

Vi som börjar Insemination Höst/Vinter

Hej,
    Den 14th Juli har jag gjort spolning av mina äggledare och nu väntar jag för ny remiss vidare. Jag hoppas att jag kan börjar med insemination på höst/vinter.
    Några fler som vill följas?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-11 16:00
    Jag missade att skriva, är det insemination för höst / vinter för 2015

• Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter
  • Decibel84

Känner inget ...beräknad mens på lördag.
    Kände i flera dagar i äggstockarna efter inseminationen men nu inget.
    Tror dock jag åkt på någon magsjuka grej, för det bubblar i magen och jag får gå på toa flera gånger...:(

• Lowassyskon

Kanske hittat bra forum för mig. Lång story kort.. fick 2013 en dotter efter insemination. Försöker nu med syskon och har gjort en insemination nu i oktober. Vill inte hoppas på för mycket, det har man ju gjort förr å det kan ju få kännas. Bim imorgon eller på torsdag men ska enligt fertilitetsenheten testa på fredag. Tar lutinus just nu så alla gravidsymtom faller in under biverkningar. Säger jag inte högt att jag hoppas inbillar jag mig att smällen inte blir lika hård.

• Decibel84
    Lowassyskon skrev 2015-11-11 00:41:44 följande:

Kanske hittat bra forum för mig. Lång story kort.. fick 2013 en dotter efter insemination. Försöker nu med syskon och har gjort en insemination nu i oktober. Vill inte hoppas på för mycket, det har man ju gjort förr å det kan ju få kännas. Bim imorgon eller på torsdag men ska enligt fertilitetsenheten testa på fredag. Tar lutinus just nu så alla gravidsymtom faller in under biverkningar. Säger jag inte högt att jag hoppas inbillar jag mig att smällen inte blir lika hård.

Vad är lutinus? jag gjorde min insemination nyligen också..BIM på lördag
  • FruA78
    Decibel84 skrev 2015-11-10 18:43:49 följande:

Känner inget ...beräknad mens på lördag.
    Kände i flera dagar i äggstockarna efter inseminationen men nu inget.
    Tror dock jag åkt på någon magsjuka grej, för det bubblar i magen och jag får gå på toa flera gånger...:(

Håller tummarna att det inte är magsjuka att det istället är en liten som ställer till det med magen. Har du testat än?
  • FruA78
    Lowassyskon skrev 2015-11-11 00:41:44 följande:

Hur har det gått för dig? Har du testat än? Hoppas du är gravid. Hur länge försökte ni med första? Hur många inseminationer tog det? Vi har försökt i över två år, två missfall och håller på med andra inseminationen nu. Själv behöver jag verkligen försöka hålla mig positiv för annars orkar jag inte fortsätta.
  • FruA78

Inseminationen gick bra igår mannen lämnade jättebra prov igen så hoppas att det kommer att fungera. Nu till det jobbigaste, vänta i två veckor.

• Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-13 17:43:26 följande:

Inseminationen gick bra igår mannen lämnade jättebra prov igen så hoppas att det kommer att fungera. Nu till det jobbigaste, vänta i två veckor.

fick ni veta antal spermier...vi hade fan 7 miljoner jag blev impad..eller kanske mest min pojkvän..förra gången var det tydligen 30:O
  • FruA78
    Decibel84 skrev 2015-11-14 01:09:41 följande:
    fick ni veta antal spermier...vi hade fan 7 miljoner jag blev impad..eller kanske mest min pojkvän..förra gången var det tydligen 30:O
    Ja vi fick veta antalet spermier. Första försöket 30 miljoner efter tvätt och nu 35 miljoner efter tvätt.
  • Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-14 09:13:06 följande:
    Ja vi fick veta antalet spermier. Första försöket 30 miljoner efter tvätt och nu 35 miljoner efter tvätt.
    ah det är ju skit bra, jag var negativ till inseminationen för jag läste överrallt att det är som ett samlag..men så är ju absolut inte fallet för vid ett samlag så simmar bara ca 1000 spermier in, så det är ju stor skillnad;)
Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter